Zo ontzettend lastige keuze he, veel sterkte ![]()
En @Marsepein ook veel sterkte, lijkt me zo moeilijk jouw situatie ![]()
Zo ontzettend lastige keuze he, veel sterkte ![]()
En @Marsepein ook veel sterkte, lijkt me zo moeilijk jouw situatie ![]()
Heel veel sterkte ![]()
Eigenlijk hebben we de beslissing genomen om maandag de dierenarts te bellen. Het gaat gewoon niet meer goed. Op zich als je haar ziet ziet ze er goed uit, vacht is nog mooi. Maar haar gedrag is niet goed, ze ligt niet meer comfortabel en gaf ner uit het niets een flinke haal naar haar zus. Ze reageert niet meer goed.
Heb de hele dag al zitten huilen. Ergens voelt het heel zwaar morgen nog een dag te hebben omdat het eventueel voor alles het laatste is. Het is gewoon een onzettend klote beslissing.
Mijn kleine Nox.
Onze kat is gister opgehaald door zijn nieuwe gezin, vond het echt zo kut om net beneden te komen. Normaal stond hij al aan de deur te krabben en miauwen en nu stond alleen onze andere kat er. Zij miauwt bijna nooit en nu waren het van die zachte zielige miauwtjes en kwam ze knuffelen, doet ze normaal nooit. Gisteren leek het haar niet zo veel te doen, nu heeft ze echt een kwartier rondjes gelopen en inmiddels ligt ze wel te chillen.
Ik dacht dat ik na gisteren wel klaar was met janken maar daar lijkt het niet op. Gelukkig gistermiddag wel een bericht gekregen dat hij in z’n nieuwe huis meteen op ontdekking uit ging dus dat stelt me wel gerust, maar alsnog voelt het echt alsof ik m’n kind af heb gestaan.
Mijn kat (toen die tijd) werd na 6 weken terug gevonden.
Ahh wat hoopvol. Weet je wat er in die 6 weken gebeurd is?
Ik dacht er vandaag nog aan om een beloning te geven aan degene die hem vindt/terugbrengt. Ga morgen op werk nieuwe posters uitprinten.
Buiten heb ik een bakje eten staan en water. Ben besties aan het worden met een ekster die het allemaal opeet ![]()
Hmm niet echt maar ze is van zichzelf een bange kat die niet graag over straat loopt ofzo en ze had echt insane veel teken maar iemand had haar na 6 weken 200 meter ofzo verderop gevonden in de tuin. Ik denk dat ze vooral in de bosjes heeft gezeten en snachts langzaam zich heeft verplaatst, op zoek naar een rustig plekje.
Maar het hielp bij deze kat ook niet dat ze dus van zichzelf al best bang is aangelegd dus op straat haar roepen had ook geen enkele nut want die kwam sowieso niet.
(Daarom woont ze nu dus ook al een paar jaar bij een goede vriend van mij omdat ze daar wel naar buiten durft zonder weg te lopen, kan ze lekker in de voortuin zitten waar veel privacy is enz)
Jemig nou mijn kat doet het beter dan ik
vind het echt overweldigend allemaal. Moest per direct insuline leren spuiten, bloedglucose testen door in haar oor te prikken, glucosecurves lezen, ketonen testen, haar medicatie is helemaal aangepast, ze eet andere voeding etc. Zit haar nu de hele dag als een havik in de gaten te houden
@Kauai dat vind ik lief! Duurde het bij jou lang voordat je de juiste dosis te pakken had? Daar zie ik het meest tegenop denk ik
Ahw wat een schatje. En klinkt super pittig, maar super goed dat je het allemaal doet! Hopelijk went het snel
Mijn kat woont al anderhalf jaar bij mijn opa en oma, maar vandaag zouden we afscheid nemen. Ze had medicatie gehad, maar toen die over was kwamen de klachten meteen terug. Ze is heel oud (20 misschien wel) en heeft al meerdere soorten medicatie dagelijks.
Nou allemaal foto’s en afscheid en nu kwamen we daar en wilde de DA weer die medicatie geven en hij was wel bezorgd maar wilde gewoon nog verder. Dus daar zijn we maar in mee gegaan en nu leeft ze nog!? Het ging vorige keer dus juist heel goed met de medicatie, dus dat hoop ik nu ook, maar toen dat stopte kwamen de klachten weer terug. Ik ga er wel vanuit dat we nu dus maar 2 weken hebben bijgekocht en daarna gaan we wel afscheid nemen, maar het was zo raar!
Ik dacht we konen haar laten inslapen, maar dat was helemaal niet de toon van het consult.
@Sjern merken jullie al verschil op de medicatie?
Ik vind het ook best lastig om een oositief bericht te plaatsen met zo veel verdriet en zieke dieren in dit topic. Maar laatst zei iemand dat ze dat ook fijn vond om te lezen.
Ik sta altijd om 6:15 op als ik naar werk moet, maar door omstandigheden werk ik vandaag en morgen thuis. Dus ik kon uitslapen ![]()
Stipt om 6:15 stort de ene kat vanaf een hoge kast gillend het bed in boven op mij en vervolgens komt de andere kat keihard spinnend aan rennen en springt ook boven op mij
beetje jammer van het uitslapen maar zo gezelllg 🩷
Aslan (de kaststorter) is ook heel ziek geweest, vanaf januari tot juli met hem aan het dokteren geweest. Maar hij gaat nu eindelijk goed en stabiel. Hij heeft IBD dus het zal zoeken blijven, maar ik heb echt de liefste dierenarts en heb er inmiddels ook vertrouwen in dat we hem stabiel en gelukkig kunnen houden.
hahahaha love dit
Net zo intensief als bij mensen zeg maar, misschien nog wel meer ![]()
Wel echt een mooierd zeg! Is het een siamees?
Mijn kat word altijd een beetje duffig van vlooiendruppels, al bij verschillende merken. Dat kan toch niet goed zijn of hebben jullie dat ook?
Wil haar ook niet er mee vergiftigen
Ik heb het wel vaker gehoord als reactie, maar als het echt heftig is zou ik zelf op zoek gaan naar een andere oplossing. Zielig als het zo’n sterk effect heeft zeg
Ja het is meestal wel een aantal uurtjes maar dat lijkt me toch ook niet helemaal ideaal! Thanks voor je reactie
Hoe is jullie ervaring met anti vlooien/teken tabletjes? Ik heb gisteren het Seresto bandje afgeknipt van mijn kat want ik zag van de week een vlo op haar (de dagen daarna zag ik niks maar goed kon het niet loslaten haha) en wou toch eigenlijk van dat bandje af. Heb nu adtab tabletjes gekocht (of naja gisteren al). ![]()
Maar had dit jaar ook meerdere teken gevonden op mijn kat met dat bandje om. Nu weet ik niet of dat normaal is hoor haha. Ik had hiervoor een compleet zwarte kat dus viel niet zo op in die jaren dat ik haar had (en ze een bandje om had), heb nu een kat die grotendeels wit is dus ik zie bijna alles. ![]()
Verder best tevreden over die Seresto bandjes hoor maar op de 1 of andere manier ben ik met deze kat ook steeds para dat die te strak zit (had ik met mijn vorige kat nooit maar oke) dus daarom wou ik er ook vanaf.
Hoe lang na het verliezen van een kat hebben jullie een nieuwe geadopteerd?
Mijn kat is nog steeds vermist (4 weken) en ik plak nog steeds nieuwe posters en plaats berichten op Facebook in de vele groepen. Ik vind het zo moeilijk om in een leeg huis terug te komen, maar ik voel me ook schuldig als ik op verhuisdieren kijk. Ik kan mijn kat niet vervangen en het voelt als “makkelijk” om een andere in huis te nemen.
Eerlijk? Ik zei na zes weken toen tegen een goede vriend oke ze zal helaas wel overleden zijn. Binnen 24 uur had ik telefoon dat ze levend was gevonden.
Ik zou het nog even afwachten.
Misschien moet ik dat ook even hardop uitspreken, zodat mijn kat terugkomt.