Kattentopic #4

Ik heb twee nierpatiëntjes gehad en zij aten ook bijna nooit natvoer. Ze kregen gewoon nierdieet droogvoer (Hills Kidney Care gaf ik), af en toe probeerde ik het weer en dan deed ik een beetje warm water bij het natvoer. Ze aten namelijk wel de gelei op, de rest van het natvoer lieten ze allebei staan. De waterfontein hielp ook zeker mee met extra drinken, maar ik gok dat je die wel hebt haha

1 like

Mijn nierkat eet ook geen natvoer of alleen natvoer wat niet goed voor hem is. Hij likt wel de saus op en die vul ik dan aan met extra water. Kat is de uitzondering blijkbaar maar hij is niet uitgedroogd. (En in laatste stadium nierfalen.) Je kan ook gewone brokjes geven met fosfaatbinder als dat nodig is. (Komt uit bloedonderzoek.) En overal water neerzetten helpt hier ook. Er zijn ook heel veel verschillende soorten brokjes dus misschien zit er toch iets bij wat ze lust. Katten kunnen ook met beginnend nierfalen heel oud worden.

Ik had heel veel aan deze site
Maar daar staat heel veel informatie. (En kijk niet het forum, die mensen zijn heel behulpzaam maar gaan ook heel ver. Gaf mij het gevoel te weinig goed te doen. Ook omdat ik in Nederland niet alle opties heb dan in de VS.)

2 likes

Zou je misschien zo iets kunnen proberen als het om vocht gaat (als dit bij jou te vinden is natuurlijk)

Mijn kat heeft blaasproblemen en krijgt de blaasvariant. Ik geef hem ongeveer een kwart van zo’n ding per dag en dan een beetje warm water erbij

4 likes

Hahaha, doet me denken aan mijn kat van vroeger. Hij was echt heel veel buiten, maar kwam naar binnen om te kakken! Dus super lang voor de deur zeuren om binnen te mogen, dan z’n grote boodschap te doen en daarna weer zeuren om naar buiten te mogen :joy: hij stonk ook echt heel erg!

2 likes

Er zit een kat heel erg te jammeren achter ons complex. Buren herkennen haar ook niet. Ze lijkt precies op een Amivedi vermissing van eind mei, alle tekeningen maar ook de details (wit haartje bij haar oog). Alleen is ze vrij stevig terwijl de vermissing van eind mei is. En het nummer wat daarbij staat is nu niet bereikbaar en de dierenambulance op dit tijdstip alleen voor spoed (logisch). Dus nu moet ik haar daar zo jammerend achter laten :sob: Heb haar wel op de Facebook pagina gezet voor mijn stad

1 like

Lukt het niet om haar te vangen en binnen te halen even tot morgen ofzo?

1 like

Ik weet even niet hoe het precies heet, maar de verzegeling die in een pak drinken zit die je er uit moet trekken

Vind ik heel leuk, mijn katten wat minder:

image

What’s not to love about ^ Stella :pleading_face:

12 likes

Geweldig! Bedankt :grin:

2 likes

Lekker het balkon verkennen

18 likes

Ik had laatst ergens gelezen dat aluminiumfolie gevaarlijk kan zijn en ze vaak aan dat soort balletjes knagen en ze het dan binnen krijgen, heb het toen maar weg gehaald maar mijn katten zijn daar ook dol op.

Die hengel is sowieso het beste ooit, vinden ze echt helemaal geweldig!

1 like

(Via marktplaats ook te scoren)

(Mijn eenjarige is fan van alles wat ik kan laten bungelen, random touwtjes ook dikke prima)

En strips van voerzakken.
Ik neem ook (schone) veren mee die ik op straat vind, vinden ze ook fantastisch.

2 likes

Mijn kat is een binnenkat maar mag bij mooi weer in de tuin. Komt dus binnen om te kotsen/kakken/pissen. Prima liefffieee

Ik ben net gebeld door de dermatoloog van Dolly, ze heeft een huisstofmijtallergie.
Ik ga immuuntherapie proberen, dat moet ik een jaar (!) de tijd gaan geven.
Heb enorm veel informatie gekregen en mn hoofd loopt er een beetje van over, maar over 3 weken moet ik weer langs gaan dus kan ik nog vragen stellen en wordt me geleerd hoe ik de injecties moet gaan geven.

1 like

Mijn kat komt wel buiten maar ik heb haar zelfs geleerd om binnen te komen voor dat soort dingen. Heb echt duizend liever dat ze in de kattenbak gaat dan in mijn tuin, of erger: de tuin van de buren :smiling_face_with_tear:

Die van jou heeft zichzelf opgevoed :clap:

5 likes

Pootjes over elkaar :pleading_face:

80 likes

Ah alsof ie echt supergoed naar je aan het luisteren is :star_struck:

1 like

Aaaaaaah!!! Hier ook :pleading_face:

55 likes

Mijn kat had mijn slipper aan :joy:

Hebben jullie ook dat je in golven ineens nog meer verliefd wordt op je kat? :heart:

46 likes

Hahah ja, soms lig ik in bed en dan mis ik ze en bedenk ik me hoeveel ik van ze hou hahaha, maar dan bedenk ik me ook dat ze me de gehele nacht wakker houden en daarom niet meer bij me mogen slapen :joy:

6 likes

Hahaha same, het lijkt ook wel alsof ze die intense verliefdheid dan even moeten doorbreken door iets stouts te doen :joy:

3 likes