Kattentopic #4

Ik heb nu dat Aldi Alexis (?) pak erin. :skull: Maar uit nood omdat ik niks meer had en erboven woon. Inderdaad vreselijk!

Nu hiermee aan de slag. Kat is er ook blij mee. :upside_down_face: Straks komen nog die geur absorberend korrels binnen voor eroverheen. Dank voor al jullie tips!

9 likes

Ik duim mee! Dat Aldi pak moet echt verboden worden haha

2 likes

Ben wel heel benieuwd hoe dat apparaatje werkt! Komt daar een geur uit ofzo?

Ik heb geen flauw idee. Het zal wel complete onzin van Ali zijn. Mijn vriend heeft me gisteravond vierkant uitgelachen maar er stond geurverwijderaar en ik dacht alleen maar ‘shut up and take my money’

Bekijk Vulpes Goods® Pets - Kattenbak Geurverdrijver - Kattengeurverwijderaar - Actieve zuurstof, ozon & ionen - Oplaadbaar - Air Eliminator - Wit - PRO versie op: Vulpes Goods® Pets - Kattenbak Geurverdrijver - Kattengeurverwijderaar - Actieve... | bol

1 like

Deze is heel fijn, niet klontvormend maar hij houd het hier een week fris!

https://www.jumbo.com/producten/jumbo-kattenbakvulling-comfort-10l-308345STK

De hygiëne vond ik snel stinken.

1 like

Ohhh ik ben al zo lang op zoek naar een fijne niet-klontvormende vulling! Stuift deze erg?

O heel benieuwd dan, want ik vind niet klontvormend 9 van de 10x echt stinken omdat je niet goed kan uitscheppen.

Hygiëne ruikt nu op dag 5 nog niet terwijl het ook nog hete dagen waren. Wij scheppen trouwens wel veel.

Heel verschillend, de ene keer wel, de andere niet, dat is het enige nadeel.

2 likes

Ik kon dat grit dus online nog wel bestellen en ‘mijn’ AH XL heeft het ook nog!

1 like

Help, waarom dan? @Friemel :joy:
Ik vind het grit zelf wel prima (gebruik hem sinds kort), maar de dozen zelf echt kut. Belangrijkste vond ik dat het niet zo stuift.

Nou het stinkt er 10x sneller door. Dat doet het dus sowieso wel hier, maar met dit spul nog erger.

Ik had het grind van de Aldi aanbevolen hier, maar ben zelf inmiddels ook overgestapt naar kristallen, omdat ik gewoon grind echt snel vind stinken aangezien een van mijn katten chronische diarree heeft :skull: Sinds ik deze kristallen gebruik, ruik ik het eigenlijk niet (en ik heb een geurdispenser van Ambi Pur in het stopcontact gestopt haha. Dit helpt echt tegen de vieze geur trouwens). Katten vinden het ook heel fijn.

Wat vind je er slecht aan? Ik gebruik die juist sinds een half jaar en ben er erg tevreden over. Eerder had ik altijd zon doos van de AH maar die werden op een gegeven moment zo duur dat ik nav een tip in dit topic ben overgegaan op die van de aldi.

1 like

Voor de mensen die duurzaamheid belangrijk vinden: silica is heel slecht voor het milieu zowel door hoe het gemaakt wordt en omdat het niet biologisch afbreekbaar is.

7 likes

Hij klontert niet goed bij urine en ik vind hem echt extreem stinken. Nu ben ik sowieso gevoelig voor luchtjes, maar wij scheppen echt vaak en ik vond het echt niet te harden. De drollen gingen wel, het ging echt om de urine. En ik woon in een appartement zonder zolder waar ik de kattenbak kan dumpen dus ik wil gewoon nul geurtjes. En bij die AH kon dat prima een week.

@MeGusta komt de diarree ook door iets? Want mijn katten hadden toen ze klein waren en uit het asiel kwamen echt hardnekkige Giardia en toen kreeg ik als tip Hills Biomé voer en die drollen werden echt keihard haha. Echt wonderspul (al zal je mss vast genoeg geprobeerd hebben).

Jaaa ze is overal op getest/gecontroleerd/etc. en er komt niks uit! Ik hoor wel vaker bij raskatten (mijne is een Sibeer) dat ze darmproblemen hebben. Mijn andere kat (gewoon een huis-tuin-en-keukenkat) heeft echt nergens last van, in het verleden ook nooit problemen mee gehad met ‘normale’ huiskatten.

Wel jammer dat dit dan weer niet milieuvriendelijk is. Wist het ook niet, dus misschien maar weer op zoek naar een alternatief. Vind het alleen zo lastig om iets te vinden dat niet zo snel enorm gaat stinken of vies wordt…

Als mijn kat in de tuin aan het spelen is en ze moet kotsen door het gras wat ze vreet LOOPT ZE DUS NAAR BINNEN OM BINNEN TE KOTSEN!!! Waarommmmm

6 likes

Ik heb eigenlijk 2 problemen. Ten eerste heeft een van mijn katten al 2 weken diarree :frowning: ze heeft dit anders nooit dus het is niet normaal en we hebben ook geen ander voer ofzo. Ze gaat ook vaak buiten de bak, ik denk omdat ze pijn heeft. We zijn naar de dierenarts gegaan en die wilde alleen probiotica geven. Maar omdat mijn kat 14 is heb ik gevraagd of ze een bloedonderzoek voor senioren konden doen.

Maar nu komt mijn tweede probleem, hier kwam geen oorzaak voor de diarree uit maar wel dat ze het begin van nierziekte heeft. De dierenarts zei dat we ons nog geen zorgen hoefden te maken en dat ze waarschijnlijk nog jaren daarmee kan leven. Maar we moeten wel haar voer veranderen nu we er nog vroeg bij zijn.

Hier is het probleem, er wordt aangeraden te stoppen met brokjes en alleen natvoer te geven. Maar mijn kat vertikt het natvoer te eten :sob: Ik heb vroeger denk ik wel 20 verschillende merken geprobeerd, ook van die zakjes met extra veel gravy erin en ook gewoon blikjes met vis. Ze eet het gewoon echt niet en gaat dan in hongerstaking. Ze is ook nog eens heel kieskeurig met haar brokjes.

Heeft iemand ook zoiets meegemaakt en er misschien tips voor?

Ik heb ook nog 2 andere katten die wel natvoer eten. Ik wil hun het liefste wel nog brokjes geven maar ik heb ook geen idee hoe als mijn nier kat het niet mag. Ik zou dan microchip feeders moeten kopen maar dat is echt €600 minimaal :cry:

2 likes

Raden ze je natvoer aan zodat ze meer vocht binnen krijgt? Als dat het ding is kan je misschien (beginnen met) water of bouillon zonder zout aan het droogvoer toe te voegen.

2 likes

Ja hoe meer vocht ze binnen krijgt hoe beter het voor haar is. En de brokjes die ze nu eet zijn kwalitatief niet heel goed (maar ze eet bijna niks anders :pensive:)

Ik weet bijna wel zeker dat ze de brokjes niet zal eten als ik er water bij doe maar het is het proberen waard!

1 like