Ik heb eigenlijk 2 problemen. Ten eerste heeft een van mijn katten al 2 weken diarree
ze heeft dit anders nooit dus het is niet normaal en we hebben ook geen ander voer ofzo. Ze gaat ook vaak buiten de bak, ik denk omdat ze pijn heeft. We zijn naar de dierenarts gegaan en die wilde alleen probiotica geven. Maar omdat mijn kat 14 is heb ik gevraagd of ze een bloedonderzoek voor senioren konden doen.
Maar nu komt mijn tweede probleem, hier kwam geen oorzaak voor de diarree uit maar wel dat ze het begin van nierziekte heeft. De dierenarts zei dat we ons nog geen zorgen hoefden te maken en dat ze waarschijnlijk nog jaren daarmee kan leven. Maar we moeten wel haar voer veranderen nu we er nog vroeg bij zijn.
Hier is het probleem, er wordt aangeraden te stoppen met brokjes en alleen natvoer te geven. Maar mijn kat vertikt het natvoer te eten
Ik heb vroeger denk ik wel 20 verschillende merken geprobeerd, ook van die zakjes met extra veel gravy erin en ook gewoon blikjes met vis. Ze eet het gewoon echt niet en gaat dan in hongerstaking. Ze is ook nog eens heel kieskeurig met haar brokjes.
Heeft iemand ook zoiets meegemaakt en er misschien tips voor?
Ik heb ook nog 2 andere katten die wel natvoer eten. Ik wil hun het liefste wel nog brokjes geven maar ik heb ook geen idee hoe als mijn nier kat het niet mag. Ik zou dan microchip feeders moeten kopen maar dat is echt €600 minimaal