Kattentopic #4

Vanmiddag moeten we met Effie naar de dierenarts. Ze eet sinds vrijdag niet meer, heeft een dik bekje aan een kant, oogje gaat niet meer goed dicht en ze kwijlde zaterdagavond ontzettend. Vangen gaat echt nog wel een ding worden. Op dat gebied is het echt een wilde kat. Ze zit nu op de slaapkamer te miauwen. Hou er rekening mee dat dit de laatste dag met onze kat gaat worden.

Sterkte! (Zowel met vangen als met de uitslag bij de dierenarts.)

2 likes

Hele boze poes, maar ze zit in het mandje. Kon haar bij haar nekvel grijpen en in de reismand slingeren. Ze miauwt zo paniekerig, arm beestje. :broken_heart:

3 likes

Achhh :mending_heart::broken_heart: is ze inmiddels al bijgekomen?

2 likes

Nope… Ze probeert uit te breken en blijft maar miauwen. Voel me echt kut, ben op alles voorbereid qua uitkomst.

2 likes

Sterkte :heart: lijkt me heel kut zo :pensive:

2 likes

Heel veel sterkte :mending_heart:

1 like

Sterkte zo :slightly_frowning_face:

3 likes

Sterkte :heart:

3 likes

We hebben Efje in laten slapen. De dierenarts vermoedde nierfalen en iets van bloedarmoede. Aangezien uitgebreid onderzoek en behandeling niet mogelijk was, stond hij achter ons voorstel van euthanasie. Ik heb uitgebreid afscheid kunnen nemen en foto’s kunnen maken. Het was verdrietig, maar ik sta 100% achter de beslissing. Ze wordt gecremeerd en krijgt dan een mooi plekje in de kast. M’n dochtertje was even intens verdrietig, maar focust zich nu alweer op een nieuwe kat. Na onze vakantie gaan we daar naar kijken.

4 likes

En dan meteen een praktische vraag: hoe/met welk middel krijg ik de urinegeur uit het reismandje? Is gewoon zo’n plastic mandje. Wil hem graag netjes op zolder stallen tot er weer een katje in mag.

Ah wat verdrietig maar je hebt de keuze gemaakt die het beste is voor je kat als behandeling niet mogelijk is. (Hier kat met nierfalen dus zo’n berichtje is altijd even extra slikken.)
En je vraag m.b.t. de geur, ik gebruik altijd groene zeep als een van de katten ergens geplast heeft en dat haalt de geur wel echt weg heb ik het idee.

1 like

Ahh wat verdrietig, maar de juiste beslissing. Heb hier ook eentje die heel wild is en op leeftijd, zou niet weten hoe je dan nog met medicatie ed verder moet. Dus kan me heel goed voorstellen dat je dan ervoor kiest het beestje niet daarmee te kwellen. Blijft verdrietig.
Veel sterkte gewenst!

@Swelgje hoe is het met jouw kat nu?

2 likes

Met de kat lijkt er niks aan de hand. Hij weet ook van niks dus scheelt vast :smiley:
We moeten donderdag weer voor bloedprikken/controle dus dan is het weer even heel spannend of de waarden weer gestegen zijn of gelijk gebleven. Hij krijgt nu fosfaatremmers maar die kunnen weer tot teveel calcium leiden wat nadelig is voor zijn cysten. Ik ben opgehouden met teveel nazoeken. In de VS kunnen/doen ze soms meer en dat maakt dat ik me soms er slecht over voel. Zolang hij nog vrolijk rondwandelt en eet is het goed. (Officieel zit kat in het laatste stadium en heeft de dierenarts het over maanden.) Maar vind het zelf heel erg moeilijk om ermee om te gaan.

1 like

Hebben jullie een up-to-date tetanusprik? Moest er vandaag aan denken omdat ik tijdens het speelkwartier weer eens een kras op mijn hand heb gekregen. Heb wel vaker krassen, maar dat is nooit geïnfecteerd geraakt. Mijn kat komt wel buiten dus vraag me af of het nou als katteneigenaar normaal is om preventief een prik te halen?

1 like

Dat is alleen voor een beet toch?
Ik ben wel up to date nadat ik gebeten werd door een zwerfkat in beide handen maar je kan dat nog tot 72 uur na de beet halen.

Ik meende ook bij een krab? Als ik google zie ik het bij allebei.

Maak me overigens ook geen zorgen om deze kras specifiek, maar mijn kat wordt tijdens het spelen nogal snel wild en ik heb daardoor regelmatig per ongeluk een haal op mijn hand. Dus vroeg het me gewoon af!

1 like

Oké, het is heel erg snel, I know. Maar waarschijnlijk krijgen we over 7-9 weken een kitten. Een vriendin heeft een nestje (dat waar ik eerder over sprak om te proberen met onze kat), waarvan het kleinste katertje nog over is. Hij is voor ons als we willen. Vooral dochter is helemaal weg van het idee. En ik zou het zelf ook heel fijn vinden om weer een pluizebeest in huis te hebben.

En het crematorium heeft gebeld; Ef wordt vanavond al gecremeerd en ze maken een gipsafdruk van haar pootje. Binnen 10 werkdagen kunnen we haar dan weer ophalen bij de dierenarts. Heb bij het plaatselijke uitvaarthuis al een mooi urntje gezien, die gaan we morgen kopen.

5 likes

Ik wel omdat ik me 2 jaar geleden bezeerde aan een tuinhek, maar dat vond ik dus ook een prettig idee toen ik vorig jaar door een vreemde hond gebeten werd :smiling_face_with_tear: het kan geen kwaad lijkt me

1 like

Een tetanusprik is 10 jaar geldig. Zelf heb ik hem gehaald vanwege een vakantie een aantal jaar geleden. Als je het fijn vind kan je natuurlijk altijd op eigen kosten bij de ggd een tetanus prik halen.

1 like