Kan het me voorstellen hoor. Is heel persoonlijk, de een is een langere periode niet toe aan een andere kat en de ander mist het heel erg en wil snel een nieuw vriendje.
Als dat is wat jullie willen, leuk toch?
Ik had binnen zes dagen twee nieuwe poezels en daar ben ik (nu 2,5 week later) heel blij mee.
Ik heb altijd ook na het overlijden van mijn katten weer eentje in huis gehaald. Ik vind het zo leeg zonder. Als het goed voelt, is het ook goed!
En ook sterkte gewenst wat mooi dat je ook een gipsafdruk krijgt. Dat wist ik helemaal niet dat ze dat ook deden.
Vriend ging net de deur uit en ik lag half te slapen (ziek) en mijn kat dacht dat hij toen alleen was? Hij maakte een heel ander soort mauw die ik niet eerder gehoord heb. Toen hij de slaapkamer binnen kwam en me zag liggen maakt hij zo een schattige mauw, helemaal verast
Nou echt, bedankt voor die biotex tip! Ik heb de bakken er helemaal in laten weken, dat nieuwe grit gebruikt, geur korrels eroverheen en ik spuit af en toe wat CSI erin. We ruiken echt amper nog wat, als we al wat ruiken moeten we gewoon de zak verwisselen.
Hebben jullie hier tips (of een goede website) over waar je rekening mee moet houden als je gaat verhuizen met kat? In het nieuwe huis hebben we nog geen kattenluik geplaatst zodat hij minder snel kan ontsnappen hopelijk. Hebben jullie eerst de kat naar het nieuwe huis gebracht en daarna pas echt verhuizen?
Ik vond deze website heel prettig: licg.nl - Verhuizen met uw kat
Ik kon zelf niet alle tips toepassen, omdat ik geen meubels zou meeverhuizen. Maar ik heb er wel extra op gelet dat mijn kat de eerste uren omringd door zijn eigen spullen (voerbak en dergelijke) kon wennen in een kleine ruimte. Een kleedje uit het oude huis heeft de eerste weken ook standaard uitgespreid op de bank gelegen om toch wat herkenbare geur in de ruimte te hebben.
Ik heb mijn kat en zijn spullen als laatste oververhuisd, zodat alle hectiek al achter de rug was als hij in het nieuwe huis aankwam.
Love it, waar kan je dat laten doen?
Ik had ergens gelezen dat binnenkatten iedere dag nieuwe impulsen nodig hebben, omdat ze zich anders chronisch vervelen. Dus ik heb vandaag een fort gebouwd op de bank en het was een groot succes, ze heeft er de hele dag in gezeten
Oh waar heb je dat laten doen? Super tof! Ook lekker kitsch, maar goed kitsch haha
Fantastisch
Volgensmij deel ik in dit topic het vaakst die hilarische emoticon uit () haha katten zijn zo grappig
Wat een goed idee, die ga ik morgen jatten! Ik vind het soms zo moeilijk om iets te verzinnen wat mijn kat kan doen als wij weg zijn, of ‘s nachts als ze in de woonkamer moet blijven. Meeste speelgoed is toch om samen te spelen of kijkt ze alleen naar om als ik mee speel.
Ik krijg daar vaker reclame van op de socials en lijkt me zo gaaf! Hoe lang duurde het tussen bestellen en ontvangen?
Wij hebben eerst alle spullen verhuisd, tijdens het inladen in het oude huis ze op de slaapkamer gedaan met een mandje enz, voordeel was wel dat het bed bleef staan (moest naar de stort) dus ze zaten in een voor hun nog wel bekende ruimte. ‘S avonds ze naar het nieuwe huis gebracht en op een slaapkamer gezet met alleen hun eigen spullen en ze de volgende ochtend het huis laten verkennen op hun eigen gemak. De eerste 2 weken hebben ze ‘s nachts nog wel op die slaapkamer geslapen, maar was meer eigen belang omdat we nog geen deur in de woonkamer hadden en ik geen zin had dat ze ‘‘s nachts naast mn bed stonden te miauwen.
Mijn katten hadden echt geen moeite met verhuizen heb ik het idee, scheelt een hele hoop dat we bijna alle meubels mee hebben genomen dus qua geur is het redelijk herkenbaar voor ze. Een van de twee was nooit zo’n mensenmens en nu komt ze steeds vaker bij je zitten en volgt je ook de hele tijd, wil meer geaaid worden. Echt fijn.
Eind januari besteld, eind mei het eerste resultaat kunnen beoordelen en toen zijn er nog wat aanpassingen gemaakt. Gisteren ontvangen, dus 4,5 maand ongeveer. (Verzenden duurde iets meer dan twee weken).