Ik geef ‘s ochtends en ‘s avonds natvoer. Ze krijgen dan ieder een half blikje dus in totaal 1 blikje per dag per kat.
Ik geef natvoer voor extra vocht en omdat ze dan voller zitten met minder calorieën dus het helpt met overgewicht.
Ik geef ‘s ochtends en ‘s avonds natvoer. Ze krijgen dan ieder een half blikje dus in totaal 1 blikje per dag per kat.
Ik geef natvoer voor extra vocht en omdat ze dan voller zitten met minder calorieën dus het helpt met overgewicht.
Hier zijn er altijd droge brokjes beschikbaar. Verder krijgen ze af en toe een blikje natvoer als traktatie.
Het schijnt wel beter te zijn om natvoer te geven voor het vocht. ‘Het slechtste natvoer is beter dan de beste brokken’ heb ik iemand wel eens horen zeggen. Of dat 100% waar is weet ik niet.
Ik zou bij brokken er op letten dat ze zo min mogelijk koolhydraten hebben. Die van mij krijgen ook 2x per dag natvoer en verder brokjes vrij beschikbaar.
Die van mij hebben altijd brokjes en soms krijgen ze natvoer of een snoepje. Drinken doen ze volgens mij echt genoeg, het liefst het meest ranzig water wat ze in de tuin kunnen vinden in een bakje, planten schotel of zaaitray die nog rond slingert. (Uiteraard staat er altijd schoon water binnen, een fontein vinden ze niks)
Ja, wat jij zegt heb ik ook gevonden en daar ging ik door twijfelen. En goede tip van de brokken, die kijk ik ook even na.
En @ iedereen die heeft gereageerd, heel erg bedankt! Maakt de afweging weer wat makkelijker.
Wij geven s ochtends en s avonds een kwart blikje natvoer, aangelengd met water, dus half blikje per dag. Wanneer dat op is een schep brokjes.
Ik ben vooral per dag natvoer gaan geven omdat ze dat al gewend waren en ze leken het ook echt veel lekkerder te vinden dan brokjes
Maar ik deed wel toen ik nog 2 katten had allebei de helft van een zakje, niet ieder hun eigen zakje
Mijn kat geeft er niks om. Hij likt alleen de gelei eraf
Ik geef in de zomer dagelijks natvoer met extra water voor het vocht en in de winter eigenlijk alleen als ik naar bed wil maar m’n katten boven verstopt zitten. Zodra ze dat blikje open horen gaan sprinten ze naar beneden.
Hier moet het juist saus zijn. Gelei of de verkeerde textuur paté/mousse halen ze echt hun neus voor op. Zo kieskeurig
Echt he. Hij lust wel heel graag van die liquid snacks, of een soort soep met stukjes kip. Maar zo’n blikje, nee.
Ik ga vanavond met mijn kat naar de dierenarts en ik ben nu al zenuwachtig. Hij schudt de afgelopen twee weken veel met zijn hoofd en krabt veel aan zijn rechter oor. De ene dag meer dan de andere. Hoop dat het ‘gewoon’ mijten zijn, maar ik zie zelf niets geks in zijn oor.
Vind het vooral zo zielig voor hem. Het is echt een angstige kat. De laatste keer dat hij naar de dierenarts moest had hij heel z’n mandje ondergepist van angst.
Voel me echt schuldig dat ik hem weer mee de auto in moet nemen. Zo stom dat je het niet gewoon even aan hem kan uitleggen of zo haha
Sorry ik klink misschien echt achterlijk maar ben zo gehecht aan dat beestje.
Kom ik weer met m’n zielige kat maar hij is zo zielig vrijdag dus onder narcose een ingreep gehad, ik zou zondag op controle komen maar hij had zaterdag z’n verband er al af dus we zijn zaterdag geweest en nu net weer. Het lijkt nu wel te herstellen maar het was zo kapot dat dit er weer eentje wordt van de lange adem. Aanstaande donderdag weer terug voor verband vervangen/verwijderen. Denk dat we zeker nog twee tot drie weken bezig zijn
hij heeft sinds vrijdag ook een kap op en dat vindt hij echt verschrikkelijk, hij went er ook niet aan, loopt overal tegenaan, staat heel de tijd super ongemakkelijk, gaat niet lekker liggen. Ik vind het echt verschrikkelijk en hij ook, ben het zo zat.
Zijn inmiddels ook al 400-500 euro verder.
Vannacht lag hij gelukkig wel weer lekker op bed in plaats van ergens op zolder.
Arme scheet . Is zo’n zacht donutkussen voor om z’n nek niet iets?
Oh geen idee eigenlijk, ik kende dat niet! Als ik het google heb ik het idee dat het dan wat minder voor om z’n hoofd zit en wat zachter is enzo? Dat klinkt wel fijn. Ik kan het donderdag aan de dierenarts vragen. Al ben ik wel bang dat hij dan misschien alsnog bij z’n poot kan als z’n verband er straks af is. Want de wonden en hechtingen zitten op z’n achterpoot en hij is natuurlijk best flexibel.
ach de schat <3 die kappen zijn ook ondingen. Maar wel fijn dat hij weer op bed chillt!
Hey, ongevaarlijk tip maar ik was er heel blij mee.
Er zijn thuis dierenartsen. Het is niet veel duurder en het levert zoveel minder stress op.
Mijn kat had zich half augustus bezeerd, hij had zich zo hard afgezet met zijn achterpootjes dat hij 2 nagels had afgescheurd. Het is nog een hele tijd gevoelig geweest en nu zie is pas weer nagels met een normale vorm, waarvan hij nog één nog steeds niet uitstrekt als hij zijn klauwtjes gebruikt. Het is dus echt iets van de lange adem inderdaad.
Zielig ja bij mijn kat zijn die nagels ook helemaal kapot maar vooral dus z’n kussentje. De rest van z’n pootjes zijn gelukkig goed hersteld maar dit is echt drama
Zag er ook zo naar en goor uit nog vandaag, gewoon helemaal open. Maar het zag er tegelijkertijd nu wel uit alsof er nieuwe huid komt.
Vind het prima als het nog een tijdje duurt voordat hij helemaal de oude is, maar ik hoop dat die kap snel af mag en die dierenartsbezoeken niet meer hoeven. Hij is nu sinds vier weken weer thuis en bezig met dit alles, maar z’n achterpoot moet nu helemaal van voor af aan weer beginnen.
Goede tip, dank!
Hij bewoog gewoon niet meer bij de dierenarts, helemaal stijf van angst gewoon. Zo zielig.
Hij heeft een dubbele oorontsteking. 🥹 Nu voel ik me schuldig dat ik hem daar twee weken mee heb laten lopen.