Kattentopic #4

Ik heb er zelf geen omdat de ombouw een beetje groot is voor mijn huis en de bak zelf klein is voor m’n katten, maar de bakken die naar de voorkant draaien zijn enorm gevaarlijk. Gingen dit jaar filmpjes van rond van iemand die het demonstreerde met een knuffeltje en dat knuffeltje zat helemaal klem omdat de bak de uitgang blokkeerde tijdens het draaien.

1 like

Ik heb dit ook heel erg, maar dat komt misschien ook omdat ik nu regelmatig een badjas draag gezien ik het vertik de verwarming continu op 19 graden te hebben
Maar die badjas werkt dus als een soort crack op mn kat echt elke 10 seconden op dezelfde plek is als een alarm op dat beest. Aan de ene kant heel gezellig maar voel me dan wel schuldig omdat ik weet dat ik binnen x seconden/minuten weer moet opstaan

2 likes

Ja! Eentje slaapt altijd ‘s nachts bij ons op de kamer en die ligt nu ook steeds op bed (in de zomer meestal onder het bed) en gaat zelfs grommen als ik haar opzij duw (omdat ze pontificaal in het midden van mijn matras gaat liggen😂).

1 like

Schrik me altijd de tandjes als mn kat heeft zitten kakken en daarna als een mongool rondjes gaat rennen

Waarommmmmm

6 likes

Ik ben er weer eens ingetrapt, ik had een paar van die springveertjes besteld voor mijn kat om mee te spelen. Beest kijkt er natuurlijk weer niet naar om :smiling_face_with_tear:. Ik neem er morgen maar een paar mee voor de katten bij mijn broer.

2 likes

Afgelopen week stond net dit stuk in de krant:

Misschien leuke tips :slight_smile:

3 likes

Wij hebben deze, die voelt door middel van wegen dat de kat erin zit, en gaan dan als ie voelt dat de kat eruit is pas draaien. De opening blijft open dus bij een eventuele storing zou de kat er gewoon uit kunnen springen. Super tevreden over maar qua geur gaat ie op gegeven moment alsnog stinken, ook al is ie geleegd. Maarja dat hou je denk ik, want ja, het blijft toch een kattenbak.

1 like

Bedankt allemaal voor de reacties!

@xMillieeee oeh die ziet er ook goed uit. Vindt je het gedeelte met korrels groot genoeg dat je kat wel nog kan graven enzo? En kan je bij deze bak ook gewoon supermarkt klonterend grit gebruiken?

Ja ze kan gewoon graven! En wij gebruiken grit van Albert Heijn, de bak filtert de klonten eruit en het andere grit gaat terug. Dus op gegeven moment is hij dus wel leger

Waarom gaat de kat steeds op de loeihete radiator liggen, branden d’r pootjes niet weg? :scream:

Gisteren met mijn katten naar mijn vriend verhuisd, en ze op zolder even hun eigen plekje gegeven: eigen zitjes, krabpaal, kattenbakken, dekbed met mijn geur er nog op, kleedjes, etc. Ook feliway aan het gebruiken. Vandaag willen ze alleen ontzettend graag van zolder af, ze schieten er hele tijd bijna af als ik de deur open doe. Van mij mogen ze wel, maar we hadden bedacht oké eerst rustig daar wennen en dan de rest van het huis. De rest van het huis is namelijk inclusief kater. Nu ben ik niet bang dat die heel vervelend gaat zijn, hij is nogal bang aangelegd. Maar moet ik het niet langer proberen te rekken of zal ik het maar laten gebeuren. Ze moeten het toch zelf doen uiteindelijk. Er hangt beneden ook feliway overigens en heb wel het idee dat ze daardoor rustiger zijn (toen ik spullen aan t inpakken was thuis bleven ze rustig rond dartelen ipv verstoppen). Maar nu hoor ik er eentje boven voor de zolderdeur keihard miauwen. Zal ik ze dan toch maar op avontuur laten gaan?! Aah moeilijk

Oh en: we hebben al eerder kleedjes uitgewisseld met hun geur toen we nog apart woonden en de kater heeft al gesnuffeld aan de reismandjes van mijn katten.

Ik zou het introduceren aan de andere kat niet nu op deze manier doen, maar zoals dat hoort. Als dat mis gaat heb je een probleem wat niet meer zo makkelijk op te lossen is.
Zou wat vaker even bij je katten gaan kijken, zorgen voor afleiding (speelgoed, spelletjes waar ze snoepjes uit moeten krijgen etc). Dat ze nu even niet zo blij zijn is niet heel vreemd, ze gaan van overal kunnen lopen naar opgesloten zitten.

6 likes

Oké dan houd ik ze toch nog maar zeker een dagje daar!! Ik ga ze wel extra knuffelen (zijn ze nu te onrustig voor maar lieten ze gisteren wel toe, kwam mijn clingy cat ook gewoon lekker op schoot)

1 like

Echt een goede tip, want die had mijn vriend nog beneden staan!

8 likes

Mijn poes woont sinds augustus bij me. Ze is een zwerfkatje geweest voordat ze in het asiel terecht kwam. Ze is pas 1 en ik denk dat ze zo een 10 maanden op straat heeft geleefd. Ze was altijd een snelle eter en schokte het echt naar binnen. Ik gaf haar daarom meerdere kleinere porties (brokjes) op een dag. Ik merkte dat ze ineens haar eten niet in 1 keer op at. In eerste instantie maakte ik me zorgen, maar na een paar dagen realiseerde ik dat ze dus doorheeft dat ze het niet snel of in 1 keer hoeft te op te eten. Dat ze haar brokjes kan laten staan en dat het er een uur later nog ligt. En dat maakt me zo gelukkig :smiling_face_with_three_hearts:

56 likes

Och het besef dat je voor haar een veilige plek bent zal zo fijn voelen!:pleading_face::smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Mn (18 jarige) kat was vorig jaar zooo bang voor al het vuurwerk rond deze tijd en zat toen uren achter elkaar onder de bank verstopt. Nu is ze doof aan t worden en hoort daardoor het vuurwerk niet meer/minder dus nu ligt ze lekker OP de bank ondanks dat er al veel geknal buiten is :smiling_face_with_three_hearts:

39 likes

Ik heb gisteren een kat geadopteerd uit het asiel. Ze was daar geïntimideerd door de andere katten, maar genoot duidelijk van de aandacht. Gisteren kroop ze eerst onder de bank maar ze ontdooide best snel. Ging eten, drinken en netjes naar de bak en ze sliep ook heerlijk naast me op de bank.
Vanochtend kwam ik beneden en nu is het een ander verhaal. Ze zit weer onder de bank en lijkt ook niet zo’n zin te hebben in aanraking. Eten wil ze ook niet, slapen wel.
Zou ze gewoon helemaal kapot zijn van de ervaring? Misschien een hele slechte nacht gehad?
Ik ga morgen even bellen met het asiel.
Ik heb afgelopen februari mijn kat in moeten laten slapen na een lange strijd met zijn ziekte (FIV) en merk dat ik daardoor ook extra gespannen ben. Wil het zo graag goed doen voor het lieve meisje.

7 likes

Ik zou het even de tijd geven. Vannacht was ze wsl alleen dan en is ze misschien toch angstig geworden van de nieuwe omgeving. Vooral niet teveel pushen. Tegen haar kletsen en niet proberen te aaien. Ze komt waarschijnlijk vanzelf weer dichterbij. Beetje overmoedig begonnen aan dr nieuwe avontuur!

11 likes

Dankjewel! Dat stelt me gerust. Ik was voorbereid op dat het tijd zou gaan kosten voor haar, maar omdat het gister zo lekker ging schrik je toch. Ik laat haar zoveel mogelijk en klets af en toe lekker tegen haar.

1 like