Kattentopic #4

Mijn poes is ook zo’n fijnproever, maar zij eet nu al 2 jaar Yarrah bio en dat gaat er nog iedere dag met groot plezier in. Het is wel prijzig, dus ik bestel het altijd online in de aanbieding bij Zooplus en soms bij Plein. Ze hebben ook van die doosjes met meerdere smaken erin, zodat je katten het kunnen uitproberen. Ben destijds overgestapt om precies dezelfde reden, dus wie weet :ok_woman: (haar favoriet is kip/kalkoen, de rest tollereert ze).

Ik ben bang dat ze dit net zo goor gaan vinden als wellness core maar kan eens een kuipje proberen :upside_down_face:

Die van mij zijn natvoer eens in de zoveel tijd helemaal beu en dan geef ik ze een paar keer een ander merk en dan is het weer goed. Het lastige is een merk vinden dat überhaupt in de smaak valt

Deze zijn meestal een succes:

2 likes

Edgard en Cooper had ik nu inderdaad wat van gekocht (en haten ze) maar niet deze. Moet van deze maar eens even de ingrediënten opzoeken!

2 likes

Ik heb ook 2 erg kieskeurige katten waarvan 1 ook nog eens darmproblemen heeft en zij gaan inmiddels al een tijdje heel goed op natvoer van Smølke. Dit is geen korrelig gelei of iets dergelijks, maar heeft gewoon een ‘gladde’ structuur. De mijne moeten ook niets hebben van voer met te veel structuur. Vooral de chicken, turkey en duck worden hier goed ontvangen.

image

Ik heb net alweer wat alternatieven gekocht bij petsplace maar ik ben eigenlijk nog niet heel tevreden over de samenstelling van bijv. Edgard en Cooper en ook Smolke niet. Maar wat ik ze nu net aanbood (wat qua structuur lijkt op de gourmet die ze altijd vraten) weigeren ze weer en ze gaan uit recalcitrantie hun brokjes eten. Ze stikken er maar even in :slight_smile: dan krijgen ze maar voorlopig alleen brokjes. Anders heb ik straks weer een fortuin uitgegeven en laten ze alles staan. Echt geen zin in.

4 likes

Wanneer gaan jullie op zoek naar een oppas? Ik ga in juni een lang weekend weg en niemand in mijn omgeving kan oppassen. Dus ik moet iemand vinden via een website (pawshake?, nog nooit eerder gedaan haha), maar ik weet niet of het nu al te vroeg is om iemand te zoeken? Aan de andere kant, juni is wel een populaire vakantiemaand…

We hebben nu een vaste oppas maar in het verleden ging ik altijd meteen op zoek naar een oppas zodra ik wat geboekt had.

2 likes

Ik heb het idee dat het nu echt weer een stukje slechter gaat met mijn kat. (Hij heeft nierfalen door cystes op z’n nieren.) Maar hij eet en drinkt gewoon goed, alleen slaapt veel meer en minder actief. Maar dat is z’n gezonde broer ook dus het kan ook nog door de winter komen. En weer naar de dierenarts voor bloedprikken brengt zoveel stress voor hem en ons mee. Dierenarts gaf ook aan, hij heeft hierdoor geen pijn en zolang hij nog eet/drinkt/tevreden lijkt lekker blijven vertroetelen. Maar af en toe is het allemaal wel heel zwaar. Dierenziekenhuis gaf hem in maart nog een paar weken en dat was dus zo verkeerd. (Ze hadden wel de cystes gezien maar niet de conclusie getrokken dat daar het nierfalen vandaan kwam. Onbegrijpelijk.) Ik ben zo blij dat hij er nog steeds is maar de angst dat het binnenkort voorbij is wordt ook steeds groter.

3 likes

Er zijn wel wat forummers die op katten passen, er staan ook wat reacties in dit topic. Even de zoekmachine gebruiken!

1 like

Ah ik herken dit zo!

Mijn kat blijkt maligne lymfoom te hebben (we dachten eerst nierfalen, maar dat bleek ‘bijzaak’). En heeft hooguit nog maanden te leven en ik denk ook steeds als het iets minder lijkt te gaan qua eten of meer slapen dat ze meer aftakelt. Ik heb ook regelmatig dat ze op schoot ligt en ik naar haar kijk dat ik moet huilen om het idee dat het binnenkort afgelopen is😭 (verder maak ik ook extra foto’s en filmpjes van alles wat ik wil herinneren en wordt ze gruwelijk verwend😬)

Wb bloedprikken. Wij laten dat soort dingen nu thuis doen. Dus mocht je het toch willen weten zou dat wellicht ook een optie kunnen zijn.

1 like

Ah ja, dat is zo herkenbaar. En heel goed dat je haar nu echt lekker verwend. Wat mij soms een klein beetje helpt is het idee dat ze er zelf niks van weten. Ze leven in de dag en zijn niet bang voor wat er komen gaat. Dus daarin kan ik een voorbeeld nemen aan mijn katten.
Thuis bloedprikken ga ik onthouden, al is de dierenarts hier nog geen 10 minuten rijden. Het is meer het afwachten op de uitslag, meestal een paar dagen tot week wat ik zo zwaar vind. En het hoeft niet eens altijd slecht nieuws te zijn (stabiel is ook goed nieuws) maar kan er ook niks mee. En

2 likes

Ja aan de ene kant weten ze waarschijnlijk niet dat ze doodgaan, aan de andere kant denk ik ook dat ze toch wel merkt dat iets niet ok is/zich niet top voelt. Zo is ze bijv ook ineens heel aanhankelijk en ligt het lieft de hele dag op schoot (wat ze eerder alleen soms deed).

Ik snap idd dat je ook geen onnodige dingen meer wilt. Hier was bloedprikken wel nodig voor evt extra medicatie, anders zou ik dat ook niet doen.

In elk geval sterkte en hopelijk heb je nog een fijne tijd met hem❤️

2 likes

Beetje off topic, maar fles jij ook de kittens? Zou ik dan wat vraagjes aan je mogen stellen :heart:

Ik heb inderdaad ook kittens geflest! Je mag mij zeker vragen stellen erover.

2 likes

Heeft iemand hier toevallig een zelfreinigende kattenbak? Zo ja, is het een aanrader en is het wel veilig? Ik heb nu die van viervoeter op het oog, maar het is wel een dure aanschaf

Ik wilde er ook altijd een maar durfde niet meer na een video van een vrouw waarbij die van haar een technische storing kreeg terwijl haar kat er half in zat en die is zo gestikt doordat hij ging draaien terwijl z’n hoofd er tussen zat. :face_with_spiral_eyes:

Anderzijds denk ik ook zodra zo’n ding begint te draaien/geluid maakt zullen mijn katten wss weglopen maarja

2 likes

Hebben jullie ook dat als het kouder wordt de katten meer komen knuffelen/warmte op komen zoeken? Hier zijn de katten niet meer weg te slaan haha. Altijd op schoot, op me, naast me, nog net niet in me :joy: en vooral sinds ik een elektrisch dekentje heb, zijn ze niet meer weg te slaan! Heel gezellig, maar soms wil ik ook ff op mezelf zijn en dat gaat dus bijna niet meer :upside_down_face: Wat een luxeprobleem.

10 likes

Dan is zelf in de kou zitten en de kat op de elektrische deken de enige optie! :joy:

2 likes

Ja een elektrische dekentje is echt de key tot lekker knuffelen. Soms dan wil ik knuffelen en zij niet en dan denk ik joejoe, zet lekker m’n dekentje aan want dan komen ze wel.

2 likes