Kattentopic

Vroeger hadden wij thuis een kat die in de lente/zomer altijd een stuk slanker was dan in de winter. Hij at minder en trok er ook meer op uit. Denk dat het inderdaad met de weersverandering te maken heeft. Als je verder niets aan je kat merkt zou ik me inderdaad geen zorgen maken

Een vriend van mij heeft 4 jaar geleden een kitten in huis genomen met zijn toenmalige vriendin. Nu is die relatie een aantal maanden uit en heeft hun kat altijd bij hem in huis gewoond (zijn ex kan niet voor de kat zorgen). Nu heeft hij een nieuwe vriendin die allergisch is voor katten en heeft hij mij gevraagd of ik misschien voor zijn kat zou willen zorgen, omdat ik een dierenliefhebber ben (heb zelf nog geen kat). Daarnaast vind ik het zielig als de kat anders naar een asiel zou gaan.

De kat is nu gewend dat hij in en uit kan lopen door een kattenluikje. Ik heb thuis geen kattenluikje en dit is ook niet gemakkelijk te realiseren… mijn vraag is: is het dan wel verstandig om voor de kat te gaan zorgen als hij bij mij niet de vrijheid heeft om zelf te bepalen wanneer hij naar binnen en buiten kan? Hij zou bij mij uiteindelijk wel naar buiten mogen alleen dan zonder kattenluikje.

25 likes

Hoi!

47 likes

Wat betreft brokjes: Cat Lovers Gold!

Mijn kat doet het erg goed op het voer van Applaws, zowel de kip & zalm als de kip & eend variant vindt hij erg lekker. Laatste tijd mix ik het met Purizon en daar is hij helemaal dol op. Beide merken zijn graanvrij.

Die van mij vinden Carnilove erg lekker, en ik wissel altijd af qua smaken. Verder vind ik https://www.voerwijzer.com/ deze website ook fijn, wordt voer met elkaar vergeleken en je kan lezen waar een goede brok eigenlijk aan moet voldoen.

De rode is mijn kitten <33 Ik kan hem 24 mei ophalen, so cute! Iemand nog tips hoe een kitten op te voeden tot brave kater?

44 likes

M’n kitten en kat kunnen na 2 maanden nog steeds niet echt met elkaar. Kat is soms nieuwsgierig en wil ruiken, kitten wil spelen waardoor kat schrikt en haar dan slaat… Ze blaast ook nog steeds :frowning: denk niet dat het beter wordt dan dit. Zo jammer

bij ons was het plan dat we 2 kittens uit 1 nest zouden krijgen. Het was een nest van 2 en helaas overleed er een na een paar dagen. Ik wilde perse een andere kitten omdat mijn vriend veel van huis is en ik onregelmatig werk waardoor ze soms wat langer alleen zitten. uiteindelijk was de ene kitten al 2 maanden bij ons voordt de ander kwam. Bij ons was er ook geen mogelijkheid om ze apart te houden dus we hebben ze gelijk bij elkaar gezet wat in eerste instantie meteen knokken was en dat duurde 3 dagen. Maar het leek wel vooral speels knokken al heb ik me wel zorgen gemaakt. en nu zijn het de beste vriendjes die zo nu en dan nog wel met elkaar knokken haha!

1 like

Ja!! Geef hem aan mij :heart_eyes:

3 likes

De achterste is nog niet vergeven ;p


Deze domme drol 2 jaar geleden uit het asiel gehaald. Echt een gekke kat, vindt iedereen even lief, maakt hele gekke schreeuw geluiden, dr staart is bij de aanzet gebroken geweest dus staat scheef. Maar wel heel lief.

44 likes

Hij kijkt zo lekker verbaasd

29 likes

Consequent zijn, niet te veel verwennen of toelaten want ze kunnen best wel wat hebben en genoeg blijven spelen zodat ie zich niet hoeft te vervelen

Heb je al een naam bedacht? :smiling_face_with_three_hearts:

Ik heb vandaag een mailtje gestuurd naar de prof waarbij ik mijn eigen onderwerp wil doen. Dus nu is het duimen op positief antwoord!! :crossed_fingers:

1 like

Heeft iemand hier tips voor een kat die zijn eigen vacht los likt en bijt?

Mijn kat likt zich zelf continu en bijt daarbij. Met name rondom zijn achterpoten en begin van zijn staart. Hij heeft daardoor kale plekken en krabwondjes. De dierenarts heeft meerdere malen een prik gegeven tegen allergieën en ik heb ook al op haar aanraden twee soorten anti-allergeen kattenbrokjes geprobeerd.
Via internet kwam ik erop uit dat het misschien ook stress kon zijn, en heb ik z.ylkene geprobeerd op basis van veel goede recensies.

Niets heeft tot nu toe geholpen, maar ik vind het zo sneu en de dierenarts heeft er ook verder geen oplossing voor.

Wij hadden een stresskatje vol met korstjes en hebben haar ong. 8 maanden Royal Canin Calm brokjes gegeven. Hielp goed vanaf een week of 6 en nu is ze er helemaal van af. Ze eet ook weer normaal

1 like

Waarschijnlijk heb je dit allang gecheckt: maar mijn katten deden precies dit toen ze vlooien hadden. Het wordt nu ook warmer buiten dus die vlooienplagen komen er weer aan. Binnenkatten kunnen trouwens ook vlooien krijgen

Ja hieraan dacht ik ook, en een kat kan ook juist allergisch zijn voor anti-vlooienspul. Dan gaan ze ook bijten enzo in vacht door de jeuk.