Ik heb een drinktoren van 2 liter. Super handig ook voor dat de hondjes en de katjes samen kunnen drinken. Waterdiepte is ongeveer 2 cm. Dus geen gevaar voor wat dan kok. Ook handig bij zomerdag. Doe er dan een bevroren flesje water in, want ons huis word verscjikkelijk warm. Voor de brokjes heb ik een dienblad, aangezien de katten (vooral Milo) alle brokken er uit krabbelt.
Ik kwam gister echt de meest zielig kijkende kat ooit tegen in Hilversum. Ze was helemaal aan het spinnen dus ze was happy, maar kijk nou:
Beterschap voor m!
Awwww
Het lijkt alweer wat beter te gaan met Genji! Hij eet de brokjes weer goed en heeft vandaag nog geen diaree gehad

Ik ben ook net met mijn poes bij de dierenarts geweest, ze heeft waarschijnlijk blaasontsteking. Ze heeft een injectie gekregen en morgen moet ik urine inleveren, hopelijk knapt ze snel op. Zo rot om haar zo te zien.
Voor brokjes en water en ik heb gekleurde plastic bakjes voor natvoer. Ik moet sowieso voor mijn kat een waterbakje hebben wat niet los op de grond staat want ze mept dat gewoon om.
Ik heb een grote rvs hondenbak voor drinkwater, dat vinden ze fijner omdat hun snorharen niet tegen de rand komen. Voor voer heb ik brede rvs bakjes om dezelfde reden met een anti-slipring aan de onderkant.
Heb ooit ergens gelezen dat glas en rvs het beste zijn om dieren uit te voeren omdat je het goed kunt schoonmaken en er geen giftige materialen lekken. Bij plastic heb je veel kans op bacteriën die slecht kunnen zijn voor je dier en de smaak van diens eten kunnen beïnvloeden.
Kattenliefhebbers, I need you! Mijn kat plast regelmatig naast de bak (in de bak ook gewoon nog) en als ze ernaast plast dan is 't op vaste plekken. Dat maakt dat het me geen medisch probleem lijkt, maar gewoon een eigenwijze kat. Er is ook niets veranderd in huis oid.
- Zit hier een kattenfluisteraar? Wat wil ze duidelijk maken
- Iemand enig idee hoe ik dit tegen kan gaan? De vaste plasplekken zien er niet al te best uit.
Hoe bevalt dat reismandje? Ik overweeg die ook te kopen.
Ik vind hem fijn in gebruik omdat je de bovenkant opent.
Dit is de laatste foto hoor. Maar ik wil iedereen bedanken voor alle steun Deze twee heren zijn zo blij met elkaar en daardoor kan ik nu de situatie wel een beetje beter accepteren. #notmybedsheets
Een van onze katers (kitten nog wel, en het was echt plassen en niet sproeien) besloot dit onlangs ook opeens te doen. Op een kleed, krijg je voor jezelf de geur prima uit, maar voor hem bleef het een hele aantrekkelijke toilet-plek. Hij deed dat verder ook nergens in huis. Oplossing hier was een 2de kattenbak!
Ja ik heb echt van alles geprobeerd qua schepfrequentie (is dat iets?). Maar van die geuren is wel een goede. Kan nu even niks bedenken, maar ik zal 'ns beter gaan opletten waar ze niets van moet hebben. Ze plast tegen een houten kistje (dat ga ik maar vervangen binnenkort, want heel smerig), op de vloer bij de drempel van een deur en op de vloer bij de muur. Het zijn wel altijd hoekjes/randjes.
@Totoro Biotex heb ik liggen, ga ns goed schrobben straks! En die bakken is ook een goede tip. Heb jij ook maar één kat?
Thanks allebei voor 't meedenken!
Oooh ik ga echt gelijk een kattenbak bestellen, hopelijk werkt het hier ook. Dankjewel!
Als de schuifpui open staat en we zitten gewoon binnen, loopt m’n kat, voorzichtig weliswaar, naar buiten. Maar het balkon is niet katproof gemaakt dus dan houden we dr angstvallig in de gaten en als ze te ver gaat moet ze naar binnen. En nu zit ik buiten, komt ze niet eens over de drempel heen. Ja nu mag je, stom beest! Nou kan ik je goed in de gaten houden.
Ik had een bak water buiten gezet voor mijn neefje om mee te spelen. Zit Charlie erin