Kattentopic

Bedankt voor je lieve woorden! :heart:

1 like

Wat verdrietig zeg, het is inderdaad ‘wennen’ om thuis te komen als je katje er niet meer is.
Hoe gaat het nu met Murphy? Mist ze Luka?
Wel knap hoor dat je de keuze hebt kunnen maken.

En wat een verschil in karakters hè, dat is altijd zo mooi om te zien. Ook de wat meer 'afstandelijker" katjes laten toch zien dat ze graag bij je in de buurt zijn. Dat is zo mooi aan katjes.

Luka wordt in een crematorium in Landsmeer (bij Amsterdam) gecremeerd, mn dierenarts vertelde dat ze daar al heel lang mee samen werken en een goeie vriendin die bij de dierenambulance in mijn omgeving heeft gewerkt vertelde ook dat ze daar zo goed met de diertjes om gaan en dat het uitstrooiveldje zo mooi is. Ze vroegen of we een urn zouden willen maar dat is echt niets voor ons, we hechten allebei geen waarde aan op die manier hem weer thuis hebben. Heb liever thuis alle ‘gezonde kat’ herinneringen.

Ben met een vriendin in Disney, was al gepland voordat Luka ziek werd en toen hij overleed besloten we om het toch door te laten gaan. We hebben echt een heerlijke tijd maar in mn hoofd zie ik steeds het moment waarop ze hem injecteerden. Via een infuus dus het was ook echt secondenwerk. Heb het zo naar mn zin maar wil ook zo graag thuis zijn. Moeilijke shit, vind dr geen reet aan dat volwassen en verantwoordelijk zijn😂

2 likes

Ik weet niet of hij Luka mist eigenlijk, donderdag werd hij opgenomen en toen was Murph wel echt aan het zoeken, rondlopen en roepen door huis, dan weer bij me komen liggen, weer zoeken. Daarna zwakte dat wel af maar kwam hij wel meer aandacht halen. Nadat we zondag Luka in hebben laten slapen, hebben we allebei het gevoel gehad dat Murphy weer meer aan het zoeken is maar ik denk dat dat meer komt omdat hij onze stemming aanvoelt dan dat hij beseft dat Luka er niet is. Waarschijnlijk als we Luka wel gezond mee naar huis hadden kunnen nemen, had Murph alleen maar lopen blazen want dierenartsgeur😂

Wat fijn dat je 100% zeker weet dat ze Luka daar goed behandelen en dat je er ook gewoon een fijn gevoel bij hebt. Ik snap dat je inderdaad geen urn of iets in huis wilt hebben, ik zou dat zelf ook niet willen denk ik. Ik kreeg het ook niet als optie, omdat dat bij deze crematorium echt alleen kan als ze individueel gecremeerd wordt.

Veel plezier in Disney trouwens! Misschien is het juist wel fijn dat je door Disney toch even je gedachte een beetje kunt onderdrukken. Ik denk dat je het beeld van het injecteren ook nog wel een tijdje voor je zal zien… jammer genoeg. Ik blijf het ook maar herhalen en herhalen en herhalen in m’n hoofd. Ik heb vannacht mijn ouders opgehaald vanaf Schiphol en ik ben echt zo opgelucht dat ze weer thuis zijn. Hoewel ik nog drie andere katten heb (waarvan twee uit het nestje van onze Kiki kwamen), voelde ik me alsnog heel alleen. Kiki was de enige die altijd beneden was en gewoon de hele avond bij je zat en lag. Gelukkig merk ik wel dat ik het meer een plekje begin te geven!

1 like

Mijn kater stinkt soms ZO erg als hij gepoept heeft, echt niet te harden. We hebben al van alles geprobeerd te veranderen, kattenbakvulling en voer, maar hij blijft gewoon een stinkerdje. De kattenbakken staan in de woonkamer en hij gaat natuurlijk ook gewoon er op als we bezoek hebben, schaam me dan soms dood van de stank maarja, mensen poepen en stinken ook. :woman_shrugging:t4:

Hoe zijn jullie katten met mandjes? Eentje wilt er niks te maken mee hebben. En de ander gaat erin liggen als ik hem er in leg.

1 like

Mijne zal niet uit zichzelf erin gaan liggen oid, maar als ik hem ervoor zet en een duwtje tegen zijn kont geeft gaat hij er wel in. Mijn vorige kat haatte het echt, voor haar moest ik dat mandje met de opening naar boven zetten en haar erin laten zakken, was de enige manier waarop ik haar erin kreeg zonder te erg bekraste armen.

Reismandjes? Bij beide eigenlijk geen probleem, kater loopt er zelf meteen in en boeit hem echt niks, poes doet er iets langer over maar gaat er ook gewoon in zitten.

Nee normale mandjes

Oh, ik had ook reismandjes begrepen :grimacing:
Mijn vorige kat ging altijd heel recalcitrant naast haar mandje liggen, waar ik het ook neerlegde. Mijn huidige heeft een mandje op de bank waar hij wel eens in ligt, maar laatst had ik het opzij geschoven en daarna vergeten terug te schuiven en ging hij dus gewoon liggen op de plek waar het mandje normaal ligt, dus ik denk dat het eerder het plekje op de bank is dat hem bevalt dan het mandje zelf :joy:

Oooh! Kater ziet dat echt als zijn knuffel ofzo, hij sabbelt er ook altijd op en ligt er echt heeeeeeel veel in. Als we dat mandje bij ons in bed leggen, gaat hij er ook in liggen en slaapt er de hele nacht in. :smiling_face_with_three_hearts: Poes ligt overal en nergens, nu ligt ze heel veel in een ikea poppenbedje (don’t judge​:joy:) en boven op de krabpaal of plank aan de muur.

1 like

Mijne gaat ook nergens in liggen als het voor haar is bedoeld. Had een mooi mandje gekocht, fleecedekentje erin etc maar ze ligt het liefst op tafel op mijn laptophoes👍 had ook zo’n nep schapenvacht bij IKEA gekocht om een fijn plekje voor haar te maken maar die textuur trekt ze juist heel slecht, haha, was net al verbaasd dat ze er op lag maar toen ik goed keek:

23 likes

Mijn lieve poezenbeesten zijn vandaag 5 jaar geworden!

En dit is hoe we het vieren:

50 likes

Ik zou eerlijk gezegd niet weten of het kwaad kan etc. Maar zou je het niet eruit kunnen krijgen door een stuk tape op der pootje te plakken (als het om de voetzooltjes gaat in ieder geval)?

Ah ja dat maakt het wel lastiger haha. Weet niet of je alleen bent, maar anders zou iemand wat brokjes kunnen geven uit de hand, dat jij dan de tape onder het pootje kan plakken.

1 like

afbeelding Over 6 weken woont dit knappe mannetje bij ons! We zijn nog opzoek naar een korte jongensnaam (Max, Joep etc.) maar dé perfecte naam hebben we nog niet. Weten jullie nog leuke namen?

17 likes

Mick ?

Jip

Top naam! Maar zo heet ons konijn al :sweat_smile:

1 like