Kattentopic

Dit vind ik een mooie gedachte, ze heeft het tot nu toe ook goed overleefd en waarschijnlijk komen er nog wel meer mensen zoals jullie die op zijn tijd een knuffel en een aai kunnen geven :blush:

Frits

1 like

@Swelgje @Taken dank jullie voor de reacties! Het zal me zwaar vallen maar ik wil echt het beste voor haar. En een appartement lijkt na haar leven hier niet het beste.
Ik deel nog wel graag een foto van Loulé (we hebben haar vernoemd naar een dorpje hier vlakbij)

14 likes

Knipoogt jouw kat terug als jij knipoogt?

• Ja
  • Nee
  • Nooit geprobeerd, ga ik nu doen

0 stemmers

Wat gebruiken jullie voor product om te ontwormen?

afbeelding
Zijn pipetjes dus geen gezeik met pilletjes die ze evt niet willen eten. Mocht iemand betere hebben en/of een reden om deze niet te gebruiken, please let me know.

Flubenol pasta. Doe ik door hun blikje tonijn heen (de ware traktatie als je mijn katten geloofd) en ze eten het zonder problemen op.
Dit spul.

Hij word al zo groot, nog even en hij is alweer een jaar oud.

18 likes

Omdat ze die hier bij de diersuper verkopen. Ik duw het tabletje een stukje van die staafjes van de Lidl. Dan eten ze het (meestal) zo op.

Die ga ik eens halen! Hier altijd zo’n drama met die pilletjes. Ik moet telkens een kwart door het natvoer malen anders krijg ik het er niet in

1 like

Haal jij dit bij de dierenarts of online? Ik zit er ook aan te denken om een pipet te gebruiken, omdat 1 van mijn katten echt een enorm drama van een pilletje maakt en zijn eten ook niet blieft als ik er ontwormingspasta doorheen meng.

Bij de dierenarts! Uit mijn hoofd iets van €48 voor 6 pipetjes

1 like

Drontal. Het zijn pilletjes, dus ik had het inbrengen best erg verwacht. Uiteindelijk was het super gemakkelijk: mijn man nam de kat vast, ik stopte het pilletje zo ver mogelijk achter in haar mond en ze slikte het vanzelf door. Ondanks dat onze kat echt verschrikkelijk is op medicatie vlak viel dit dus super mee.

Drukke dag, ook nog een grote dikke pluche muis gevangen en dan nu lekker in de petkit met 42 graden want ik ben een koukleum :smiling_face_with_three_hearts:

21 likes

Is dit een verwarmingsbol voor een kat?? Zouden ze die ook voor mensen maken

2 likes

Klopt! Was het maar waar :neutral_face:

1 like

Is hij inmiddels weer terug @HenkdeMol ?

Olly is een hele lieve kater van anderhalfjaar maar er is een ding waar we echt nog mee worstelen. Elke dag heeft hij 1 of soms wel meerdere hele drukke, hyperactieve buien. Pupillen worden groot en hij rent als een bezetene rond. Alles wat hij tegenkomt valt hij aan; meubels (normaal gesproken doet hij dit niet), de krabpaal (dat is prima natuurlijk) maar ook onze andere poes ‘pakt’ hij dan. Hij kan dan echt zo op haar springen. Er is in zo’n bui echt geen land met hem te bezeilen. Ik vind het vooral zielig voor de andere kat want die is dan echt even bang (blazen, ergens onder kruipen). Ik hoopte dat dit zou horen bij het ‘gekke halfuurtje’ dat veel kittens hebben maar nu hij anderhalf is en er nog geen vermindering komt, wil ik toch graag wat advies inwinnen over wat we kunnen doen.

Wat we al doen / geprobeerd hebben:

• meer speelgoed & activiteiten zodat hij zich niet verveelt
  • substantieel met hem spelen zodat hij zijn energie kwijtraakt
  • hem uit de kamer zetten om de katten uit elkaar te houden
  • hem buiten neerzetten zodat hij daar kan uitrazen

Tot op heden zijn we er nog niet achter hoe we hier het beste mee om kunnen gaan.
Iemand ideeën / tips?

P.S. Los van deze buien is het echt een aanhankelijke slaapkop :two_hearts: echt zo’n contrast.

3 likes

Mijn katten zijn echt niet zo eigenlijk, gooien nooit iets van tafel. Die van jullie wel?

@croissant mijn katten hebben dagelijks ook zo hun momenten en rennen dan van beneden naar zolder en terug en springen ook super lomp op elkaar, lijkt bijna op vechten zo hard gaat het er aan toe, maar ze maken geen geluid en blazen niet ofzo. Is hij gecastreerd? Misschien kun je voor op zo’n moment een speeltje met catnip geven?

2 likes

Mijn kat kan mij recht in de ogen aankijken en dan heel nonchalant iets van de tafel afmikken. En als ik zijn naam roep wacht hij drie seconden en doet het dan alsnog.

9 likes