Hahaha die van mij wel! Maar eigenlijk enkel wanneer je het kan zien, dan maakt ze oogcontact terwijl ze ondertussen semi-nonchalant iets van tafel gooit.
Thanks! Het advies van de dokter wijkt zoveel af van wat er op de verpakkingen staat. Ik ga er maar ergens tussenin zitten denk ik.
Het advies van de dierenarts is best vreemd als hij geen specifiek product erbij genoemd heeft. Het kan heel erg verschillen per type voer hoeveel gram een kat per kilo lichaamsgewicht nodig heeft. En dan moet je eigenlijk ook nog kijken naar hoe actief de kat is en of hij onder/over/normaal gewicht heeft.
Misschien heb je het hierboven al gezegd (excuses dan), maar heb je een “nieuwe” poes (en ben je op zoek naar hoeveel je moet voeren), of moet je poes juist afvallen/aankomen?
Ja ik heb een nieuwe poes inderdaad en de dokter vond hem wat zwaar (viel mee). Hij gaf het zonder een specifiek product te noemen, dus dat ga ik nog even bespreken! Ondertussen probeer ik een middenweg te vinden en ga ik tussendoor wegen.
Aaah het ziet eruit als een selfie wat een koppeltje maakt
Hahaha, zo waar!
Hoe gaat het nu? Misschien schuilt hij ergens? Dat heeft mijn kat ook een keer gedaan en kwam pas later een telefoontje van iemand dat er een kat in de garage zat.
Edit: sorry ik zie nu staan weken. Jeetje wat klote zeg. Je hebt waarschijnlijk al asiels ed gebeld.
Ah leuk, gefeliciteerd met je “nieuwe” poes 
Ik ben zelf geen professional, maar heb wel enige ervaring met een twee katten waarvan 1 neiging heeft tot overgewicht en de ander met neiging tot ondergewicht
Ik heb het inmiddels goed onder controle en ik kan je zeggen dat de kat die dunner en lichter is VEEL meer eet qua gram (zelfde ras, leeftijd en geslacht). Dus het ligt ook echt aan stofwisseling etc.
Wat ik zou adviseren is om eerst te kiezen welk voer je wilt gaan geven 
Dan kun je op de verpakking kijken wat daar wordt geadviseerd voor een poes met dat gewicht en ietsje te dik
En dan beginnen met die hoeveelheid te geven. >> Vaak vinden wij mensen onze kat een goed gewicht hebben, maar is ze toch iets te zwaar. Een goed gewicht is dus vaak iets magerder dan wat wij vinden. Maar je kan hierover ook veel online vinden over hoe je de ribben moet kunnen voelen etc.
Vervolgens zou ik haar elke week wegen en dit ergens goed bijhouden (ik gebruik hier zelf een babyweegschaal voor waar ze op kunnen staan/zitten). En dan gewoon kijken hoe het gaat met die hoeveelheid voer. Komt ze niet aan? Blijft ze op gewicht? Als het nodig is dat ze wat afvalt dan mag ze zeker niet te snel afvallen (volgens mij moet je 1% tot 2% vermindering lichaamsgewicht per week aanhouden, maar daar kan de dierenarts beter bij adviseren). En als ze juist aankomt, of op een gelijk gewicht blijft kun je een beetje in de hoeveelheid bijsturen tot je de ideale hoeveelheid voor jouw poes hebt gevonden.
Succes! 
P.S. Mijn katten gaan altijd al braaf uit zichzelf op de weegschaal zitten als ik m uit de kast haal en op de grond zet
ze weten dat ze dan een snoepje krijgen en een aai over de bol 
P.S. 2 wow heel lang bericht geworden, sorry.
Aah dankje voor je bericht! Ik ga het zo aanpakken met de weegschaal! Dan heb ik ik het ook wat beter in de gaten ipv alleen maar te gissen :D. Ben benieuwd hoe de reactie hier is!
Heb je gecontroleerd met een vlooienkam? Ik zou sowieso even goed stofzuigen. komt je kat buiten? Onze dierenarts raad aan om dan iedere 4-6 weken een pipetje te doen. Ik heb het niet zo op die spuitbussen dus die zou ik echt pas bij een plaag inzetten. Hier momenteel ook vlooien, maar ook niet veel maar krijg ze ook niet helemaal weg 
Ik heb geen baby in huis, misschien dat ik dan anders zou reageren. Geen idee of baby’s er last van hebben.
Ik zou dat doen uit voorzorg, maar dat is omdat ik in een ander leven ergens een vlooienplaag in huis had dankzij de stiefdochter van mijn vriend, wat een hel.
Als ik jou was zou ik er morgen wel even een halen. Vlooien zijn goed in verstoppen! Met een kam kun je je kat veel grondiger controleren. 
Ik ga eind deze week mijn lieve kitten ophalen! Na jaren twijfelen nu eindelijk de knoop doorgehakt. Ik krijg de hele tijd updates van het gastgezin waar hij nu zit en ik kan echt niet meer wachten gewoon
Heb er superveel zin in, maar vind het stiekem ook wel een beetje spannend… Heb me in ieder geval de afgelopen maanden/weken heel goed ingelezen (mede dankzij dit topic) en ben benieuwd hoe het allemaal in het echt zal gaan! Alle spulletjes zijn in ieder geval gehaald en mijn huis is helemaal kittenproof haha!
Wij gaan verhuizen en hebben 2 katten dus die blijven de eerste paar weken binnen.
En zie er zo tegen op. 1 ervan is echt een buitenkat en HAAT binnen zijn als het langer dan een paar uur is, en dit laat ze dan ook graag merken door te gaan plassen en sproeien. (Tis nog wel een dame)
Drinkt jullie kat ook zo? 
Soms wel, soms ook direct uit het bakje 
Onze kleinste eet zo zijn natvoer op
Hij gebruikt zijn poot als lepel, en dan onze vloer vuilmaken als hij terug gaat rondwandelen 
Een van onze poezen drinkt direct uit het bakje, maar gaat wel over de vloer ‘graven’ met haar pootje.
Ik heb tijdje terug berichtje hier geplaatst dat ik een kat in huis wilde nemen, liefst een kitten, ik was toen nog met een Ragdoll bezig, maar na beetje inlezen kan dit ras moeilijk alleen zijn, maar dat is allemaal beetje verleden tijd lijkt wel want ga vrijdag bij een herplaatser kijken
ik denk dat het liefde op het eerste gezicht is (hoop ik) ze is een Brits Korthaar van 2 jaar, toen ik de foto zag was ik gelijk helemaal verliefd, hopelijk klikt in het echt ook, dan mag ze vrijdagmiddag gelijk mee naar huis.
Voor mij dus mijn allereerste kat, en heb ondertussen heel bol.com leeggekocht, krabpaal, reismandje etc. En heel Aliexpress ook leeggekocht
hopelijk kan ik vrijdag een foto laten zien hier