Ja, dan zou ik er voor zorgen dat je de brokjes in eerste instantie weghaalt om te kijken of ze het vlees opeten. Ik hanteer 2 maaltijden per dag voor mijn katten ('s ochtends vroeg en 's avonds, zit meestal 12 uur tussen) maar 3 maaltijden kan ook als dat voor jou werkt qua schema. Toen ik een nestje kittens had kregen ze 4x per dag eten in kleinere hoeveelheden. Zou kunnen zijn dat jouw kat ook steeds een klein beetje eet in de overgangsperiode, dan zou ik bijvoorbeeld 2x per dag beetje vlees doen en minimaal 2 uur erna/ervoor de brokjes klaarzetten en zien of ze die wel eten.
Ja, ik was ook wel bang voor het slepen of overal restjes eten vinden! Daarom hak ik het vleesbot ook altijd in hapklare stukken* (inmiddels meestal 3 cm, begon met echt 1 cm) en snijd ik spier- en orgaanvlees in niet te grote stukken. Ik heb voor mijn ene kat zoân klein rvs voerbakje en de andere een honden-versie daarvan omdat dat hun voorkeur is, en dan een placemat o.i.d. eronder want soms halen ze het vlees eruit en leggen ze het op de vloer/placemat om te eten.
Het is inderdaad goed voor hun tanden. Het gebit van mijn katjes heeft verder geen onderhoud nodig volgens de dierenarts.
*Bij een kwartel meestal het vleugelbotje in 2 stukken en een pootje in 3 of 4 (maar net hoe de hakbijl landt
) en bij ribbenkast doe ik wat kleinere stukken of langwerpig omdat de mond van mijn ene kat kennelijk iets kleiner is dan de ander en er bij vierkante stukken soms iets tussen haar tanden/kaken blijft zitten. Dat krijgt ze er zelf vaak wel uit met haar pootje maar lijkt altijd zo ongemakkelijk dus meestal help ik dan even.

Ik ga zo de dierenarts bellen.
Hij bleek al 1,5 week vermist te zijn en voor een kattenafstand, super ver bij mij vandaan te wonen! Ik ben echt zoooo blij dat ik een kat die ik niet kende heb geholpen, want een paar mensen in mijn familie verklaarde me voor gek. Dit is echt het beste gevoel ooit, iemands kat helpen die in nood is. Ik hoop echt dat iemand anders dit ook voor mijn kat zou doen als het ooit nodig is.
en als ik het niet kreeg, mijn kat wel. En mijn neefjes, die zogenaamde kattenliefhebbers zijn, zeiden dat het âmaarâ een zwerfkat was. Dus waarom de moeite doen? En nu zien ze wat er gebeurd als je naar je gevoel luistert
Ik zit alweer bijna te janken maar dat komt ook door de hormonen hahaha. Moet er niet aan denken dat ik één van mijn katten ooit kwijt raak. Nu zal dat bij één kat lastig gaan, want die kan niet eens de schutting op springen maar de andere komt wel eens twee tuinen verder en dan zit ze soms zo super zielig te trillen op de schutting omdat ze niet meer terug durft. Zijn echt twee helden op sokken die van mij. Maar mocht haar ooit iets overkomen hoop ik dat ze zo iemand als jij treft.