Ik koop het meeste via animalfoodexpress, dan bezorgen ze het bevroren bij je thuis. Enige nadeel is verzendkosten van €9.95. Maar zoals ik al zei verwen ik ze ook vaak met gevogelte van de poelier en dat koop ik gewoon bij de poelier (in mijn geval op de markt) en soms koop ik eens iets bij de slager ter afwisseling (of als animalfoodexpress de favorieten niet op voorraad heeft). Mijn katten krijgen inmiddels allerlei vleessoorten, van gevogelte, haas en konijn tot rund, ree en paard.
Om het te proberen zou ik aanraden om eens bij een poelier of slager langs te gaan. Of zelfs wat vlees uit de supermarkt, hoewel dat in verhouding duurder is. Het makkelijkst om te beginnen qua bot is kippennekken maar daar zijn mijn katten snel op uitgekeken, dus dat is meestal voor de afwisseling. Koop vaak bij de poelier wat duiven of kwartels en die hak ik zelf in stukken en dat vinden ze heerlijk. Botjes zijn ook niet heel sterk dus makkelijk voor beginners, zelfs een nestje kittens van 4 weken kon het eten.
Op animalfoodexpress staat ook heel veel informatie over hoe een rauw dieet het beste werkt en bij hun producten staat bij vleesbot ook met kleine botjes aangegeven hoe hard iets is, erg handig.
Rauw vlees dieet is overigens ook heel goed voor katten met blaasproblemen (@Druppels), omdat er geen “troep” in zit en veel vocht in het vlees en ze dus minder hoeven te drinken. Ik heb 2 fonteintjes, zo’n catmate die gelinkt was en zo’n simpele die op een bloempot lijkt, maar ze drinken er zelden uit sinds ze een paar jaar geleden over zijn gegaan op rauw vlees (daarvoor dronken ze in verhouding veel). Ik vind het schoonmaken van die fonteintjes ook echt afschuwelijk, gooi er meestal een halve fles schoonmaakazijn over het plastic en dan tig keer omspoelen zodat er geen resten achter blijven.