Kattentopic

Ohhhh zo lief van je! Ik zou het zó geweldig vinden als iemand dit voor mijn kat zou doen.

Ik zou zelf ook zo gehandeld hebben, echt goed dat je gevoel hebt gevolgd. Wat zou die vrouw blij zijn met dat haar kat terug is. :heart::heart::heart:
Echt mooi verhaal.

1 like

Mooi verhaal, lief van je. En zelf als het een zwerfkat zou zijn geweest, dan zou je hem ook een kans op een beter leven hebben gegeven. Dus topper, die je bent!

1 like

Zo lief van je! :smiling_face_with_three_hearts: Ik zit alweer bijna te janken maar dat komt ook door de hormonen hahaha. Moet er niet aan denken dat ik één van mijn katten ooit kwijt raak. Nu zal dat bij één kat lastig gaan, want die kan niet eens de schutting op springen maar de andere komt wel eens twee tuinen verder en dan zit ze soms zo super zielig te trillen op de schutting omdat ze niet meer terug durft. Zijn echt twee helden op sokken die van mij. Maar mocht haar ooit iets overkomen hoop ik dat ze zo iemand als jij treft.

Las ook weer zo’n bericht op Facebook dat er bij een kat vuurwerk in zijn achterste was geschoven en dat hij daaraan was overleden. Kan daar zó enorm kwaad om worden. Wat bezielt ‘mensen’ om dit soort dingen te doen???

2 likes

Ik zie mezelf doorgaans als tamelijk vredelievend persoon maar zulk tuig mag van mij zelf een Romeinse kaars in z’n reet krijgen godveredomme :face_with_symbols_over_mouth:

3 likes

Aww wat goed dat je dat gedaan hebt!! :heart::heart::heart::heart:

Oooh man , ik zag dit plaatje en wilde zo naar het asiel rennen :cry::cry:

10 likes

Oh deze is echt heel erg zielig! :sleepy:

2 likes

:cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

2 likes

Door dit plaatje heb ik met mijn vriend afgesproken, dat zodra we gaan samenwonen, we naar het asiel gaan om daar naar een zwarte kat te zoeken om te adopteren.

4 likes

Ik wilde ook graag een zwarte kat, maar die zijn heel moeilijk te vinden. :frowning: Toen namen we maar een rode mee, klein verschil haha.

Haha, zolang er maar een kat uit het asiel gaat, toch :grin: Zwart, rood, wit, maakt niet uit eigenlijk.
Toen ik nog met mijn ex had, hadden we gevraagd naar de kat die er al het langst zat. Was een vrouwtje en ze zat er al 5 jaar. Ze was tegen ons gelijk super lief en vriendelijk, dus we begrepen er niks van. Maar volgens de mevrouw die er werkte, bleek ze tegen veel mensen kattig te doen. Dus toen hebben we haar geadopteerd en het was echt een schatje :heart:

12 likes

Vanochtend met Truffel naar de dierenarts geweest :pleading_face: Hij hoest enorm veel en niest veel. Röntgenfoto’s gemaakt en er waren kleine witte vlekjes op zijn longen te zien. Ze kon op de huidige computer niet goed zien wat het was, dus later vandaag bellen ze me terug. Hopelijk is het niks ernstigs :broken_heart:

5 likes

Spannend, dat afwachten. Sterkte!

1 like

Aww, beterschap voor Truffel!

1 like

Oh, arme Truffel. Beterschap!

1 like

Ah jeetje, sterkte! Hopelijk goed nieuws en valt het snel te genezen!

1 like

Dit is mijn 11-jarig dametje <3 Ze zat al 8 maanden in een dierenartsopvang, gescheiden van andere dieren (omdat ze daar niet mee om kan) en blijkbaar kon er maar 1 vrijwilliger bij… Ze was blijkbaar vrij agressief en de dierenarts had gezegd dat ik er eens bij mocht gaan maar ik verwachtte er eigenlijk niet veel van toen ik hoorde dat ze mensen aanviel enzo.
Maar ze kwam direct naar m’n benen gelopen en kwam kopjes geven enzo, dus het zat direct goed! Ze heeft inderdaad een speciaal karaktertje, durft snel eens slaan of bijten (maar zacht, dus niet dat je echt wondes krijgt van haar) en kan soms snel geïrriteerd zijn. Maar verder is het zo’n schatje!! Ik ben dol op haar, zo komt zo dicht bij me liggen en als ik in m’n bed lig, ligt ze op m’n borstkas. Het is echt een lieverdje en ben blij dat ik haar gered heb! De dierenarts zat er al langer over na te denken om haar te euthanaseren omdat 8 maand in een veranda (waar er geen verwarming is…) geen leven is voor een katje, gelukkig heeft de vrijwilliger die erbij kon dat tegengehouden en nu ben ik zo zo zo gelukkig met haar <3!!!

58 likes

Ahhhh de katten gaan de laatste tijd zo slecht met elkaar. Blazen, uithalen, ze zoeken steeds ruzie met elkaar :sob: Kat die het lijkt uit te dagen is ook zo ontzettend druk en hysterisch. Zou me niks verbazen als hij adhd heeft zeg maar :sweat_smile: poes is juist heel rustig en dat botst ontzettend.

We hebben nu besloten dat we aan de slag willen met gedragstherapeut en we zijn nu een afspraak met haar aan het maken. Ik hoop dat zij na de observatie ons advies kan geven zodat we het kunnen voorkomen en als het toch weer gebeurt, dat we dan effectiever erop kunnen reageren.

1 like

Nou, de pegels aan het raam hebben het bij deze ook begeven. Ik word af en toe niet goed van mijn kat. Kauwt echt alles kapot.

Sorry, ik moet deze slechte foto even delen. M’n kat ligt er zo aandoenlijk bij😭

37 likes