Kattentopic

Mijn vorige kat was een poes en ik wilde eigenlijk weer een poes, maar de mensen van het nestje hadden niet helemaal goed gekeken :upside_down_face: dus nu heb ik al bijna 7 jaar een kater.

2 likes

Haha ja, de mijne gaat zelfs aan de klink hangen, raar beest.

1 like

Weet niet wat katcor is, maar heb weleens gelezen dat sommige mensen een vuilnis/plasticzak op de bodem van de kattenbak leggen met heel weinig grit ofzo zodat er urine op het plastic blijft liggen. Geen idee of het werkt, nooit veel aandacht aan besteed :woman_shrugging:

Mijn ene kat gaat vaak op de balustrade naast de trap/badkamer staan/zitten als ik in de badkamer ben, maar als zij vindt dat het te lang duurt dan springt ze soms tegen het raampje boven de deur op (en valt vervolgens naar beneden want geen houvast) :rofl: Schrok me dood de eerste keer dat ze het deed want het klinkt als een hele klap, maar ze doet het niet vaak dus valt nu wel mee.

Sowieso heeft ze wel vaker grappig gedrag. Mijn katten eten rauw voer en ik hak dus karkassen/vleesbot voor hen in eetbare stukken (wil niet dat ze gaan slepen), maar zij is vrij tenger/klein vergeleken met de kater en heeft ook een kleiner bekkie, dus soms zijn sommige stukken iets te groot en blijft het steken in haar bek/verhemelte*. En dan gaat ze altijd op haar achterpoten zitten en met haar voorpootjes zit ze dan in haar mond om het er uit te krijgen/verschuiven. Ze lijkt dan ook echt super gefocust en alsof ze aan het nadenken is. Met de pootjes bij haar bekje doet ze me altijd denken aan een mens dat aan het kluiven is of spareribs eet :rofl:

*Niet op een gevaarlijke manier. Ze pakt soms gewoon grote stukken uit de kater zijn bak en dan kauwt ze niet lang/hard genoeg waardoor het blijft vastzitten. Geen stikgevaar ofzo. Ze krijgt het er altijd wel weer uit en maakt zich er ook totaal geen zorgen om, maar ik grijp wel in als het me te lang duurt en dat vindt ze dan weer irritant :roll_eyes:

1 like

Ik dacht dat mijn deken naar kat stonk maar ik denk dat het mijn kat zelf is… zie hem nog wel zichzelf wassen. Iemand die dit herkent?

Haha dat kluiven, ik zie het voor me :grin:

leuk topic! ben gek op mijn twee katten.
heeft iemand anders ervaring met een kat met astma? Een van mijn katten heeft dat dus en ik moet daarom elke dag met haar inhaleren in een zogenaamde Aerokat. Had er nog nooit van gehoord dus vroeg me af of er hier mensen zijn met ervaring daarmee.

Hmm ja zal morgen even inspecteren. Hoop niet dat de lucht in mijn bank zit haha

Kan er zo van genieten hoe die zich helemaal kan overgeven als hij dicht tegen me aan ligt te kroelen <3

Is het een poeplucht? Kan ook winderigheid zijn. Mijn vorige kat had dat vaak als ze heel ontspannen was en extra luid ging spinnen… heel fijn als ze dan net haar kont naar je keerde :roll_eyes:

Nee meer plas/natte kat ofz haha. Zal morgen bij daglicht even op inspectie

Is de kattenbak schoon? Als die van ons vies is dan trekt die geur soms een beetje in hun vacht

Nee die is morgen ook aan de buurt haha. Al heb ik goede klontvormende korrels dus verwacht ik dit niet. Thnx

Oh zo irritant he! Ik heb dit ook gehad. Wat ik deed: kattenbak schoon maken en vuilniszak erin. Dan gewoon leeg laten (hij gaat toch niet maakt niet uit wat er in zit, behalve grit). Deksel eraf laten. Na een tijd gaat ie steeds ruiken en er om heen dralen. Dan merk ik dat hij moet plassen. Dan leg ik een andere vuilniszak erbij en het pipetje. Dan doe ik 2 handen grit in de bak en ga erbij zitten. Dan gaat hij meestal direct plassen en dan schuif ik die vuilniszak eronder. Dan komt het dus daarop en kan ik met die pipet het er meteen af halen.
Hopelijk gaat het je lukken! :blush:

Heeft de bak een kap/deksel? Zou kunnen zijn dat de lucht/restjes urine daar op zitten en de kat er tegenaan komt. Of dat het geurfilter (als je dat hebt) aan vervanging toe is…

Ja dat is echt een goede, ik zal dat ding eens grondig schoonmaken haha. En even nieuwe filters kopen. Thnx iedereen!

Blockquote

Vandaag heb ik gehoord dat mijn poes (5maanden) een jongetje blijkt te zijn.
De mensen van het nestje dachten dat het een meisje was en dit heeft iedereen blind overgenomen (inclusief de dierenarts zelf). Vandaag bij een operatie ontdekte de dierenarts het pas. Nu heb ik ineens twee katertjes!! Ik voel me zo suf dat ik het niet gezien heb. Straks maar lekker knuffelen en misschien overwegen de naam te veranderen.

2 likes

Aaaah nee joh, een vriendin van me had dat ook en heeft nu een poes met een jongensnaam, is toch grappig haha.

3 likes

Gewoon zo lekker laten. Had ik ook bij een konijn gedaan. Maar nu ben ik wel benieuwd naar de naam.

1 like

Volgens mij had @OhMyGosh dat ook! Of ben ik nu heel erg in de war

2 likes

Hahahaha! Dat is wel knap :face_with_hand_over_mouth:

1 like