Vroeger thuis hadden we twee katers.
Mijn andere katten zijn komen “aanwaaien”. Eerste kat kwam via een vriendin naar mijn zus naar mij. Was een heel lieve, aanhankelijke, oude poes.
Toen zij stierf kwamen er twee katers. Eentje was van een nestje van een vriendin, waar ze niet vanaf geraakte. Aanhankelijk (tot opdringerig ), speels, knuffelig. De andere was door een kennis op straat gevonden, maar het lukte niet met hem in hun gezin. Is graag op zichzelf, en is heel vaak buiten. Soms heeft ie nood aan knuffels en dan komt ie aandacht vragen.
Mijn ouders hebben altijd katers gehad, maar 17 jaar geleden hebben ze ook een poes in huis genomen die gevonden was op een boerderij, een halve boskat. Ze was heel verwilderd en schuw de eerste jaren. Nu is het echt een hele grote knuffelkont, komt graag bij je liggen, houdt er echt van om geaaid te worden.
Ze was 2 maanden geleden bijna overleden maar is er echt met heel veel zorg, liefde en aandacht van de dierenarts, mijn broer en mijn ouders weer bovenop gekomen. Nu doet ze alles een paar versnellingen lager, maar geniet echt van haar oude dag.
De katers waren ook altijd knuffelig en lief, dus daar zit het onderscheid niet echt in. Wel vind ik dat de poes meer een karaktertje heeft (wat ik wel echt heel leuk vind).
Wat een schatje Wat voor typisch karaktertje?
Ik denk dat het een mix is van een sassy prinses en dragqueen Katya
Katya
Hahahaha awww dat koppie ook. “Ik kan níet geloven dat je me buiten hebt gezet. Nadat ik dat eiste. Ongehoord!!”
Dit gebeurt echt de heeeele dag lang, het probleem is natuurlijk dat ik fungeer als haar persoonlijke portier
Is een kattenluik geen optie?
Mijn katers zijn levende knuffels. manipulatieve knuffelkonten die zelfs haters voor zich weten te winnen.
Hahaha precies dit ja.
@spaarlamp heb ik me nooit in verdiept eigenlijk, ben het volledig gewend om onderworpen te zijn aan de wensen van mijn kat
2 straten verder zit wel eens een super mooie ragdoll kat langs de weg (wel wat raar want wie laat er zo’n vriendelijke beauty nou buiten alleen, daar is dat ras niet voor).
Maar ik wil dus zo’n type kat binnenkort, en ben sowieso gek op katten.
Vandaag zat hij er weer dus ik heb de auto op alarmlichten langs de weg gezet en hem 10 minuutjes die kat in de berm zitten knuffelen. Ik voel me echt zo’n gekke kattenvrouw.
Er komt er ook wel eens eentje door de straat gewandeld of dan zit die in de voortuin.
Ik ren dan als een gek naar de deur om te psspspsps-en en te knuffelen
Heb een beetje wanhopige kattenknuffel-tekort op het moment denk ik
Hoe vang je urine op van je kat? Heb nu al twee dagen als ik thuis ben de bak met katcor staan maar hij weigert gewoon te plassen erop? Gisteren van 18.00 tot 00.00 geobserveerd maar hij gaat gewoon niet omdat hij ziet of ruikt dat er iets geks in de bak zit. Vanmorgen ook van 05.00 tot nu in de gaten gehouden… Vermoeden van de dierenarts is blaasontsteking vandaar dat ik het moet opvangen en inleveren.
Mijn vorige kat was een poes en ik wilde eigenlijk weer een poes, maar de mensen van het nestje hadden niet helemaal goed gekeken dus nu heb ik al bijna 7 jaar een kater.
Haha ja, de mijne gaat zelfs aan de klink hangen, raar beest.
Weet niet wat katcor is, maar heb weleens gelezen dat sommige mensen een vuilnis/plasticzak op de bodem van de kattenbak leggen met heel weinig grit ofzo zodat er urine op het plastic blijft liggen. Geen idee of het werkt, nooit veel aandacht aan besteed
Mijn ene kat gaat vaak op de balustrade naast de trap/badkamer staan/zitten als ik in de badkamer ben, maar als zij vindt dat het te lang duurt dan springt ze soms tegen het raampje boven de deur op (en valt vervolgens naar beneden want geen houvast) Schrok me dood de eerste keer dat ze het deed want het klinkt als een hele klap, maar ze doet het niet vaak dus valt nu wel mee.
Sowieso heeft ze wel vaker grappig gedrag. Mijn katten eten rauw voer en ik hak dus karkassen/vleesbot voor hen in eetbare stukken (wil niet dat ze gaan slepen), maar zij is vrij tenger/klein vergeleken met de kater en heeft ook een kleiner bekkie, dus soms zijn sommige stukken iets te groot en blijft het steken in haar bek/verhemelte*. En dan gaat ze altijd op haar achterpoten zitten en met haar voorpootjes zit ze dan in haar mond om het er uit te krijgen/verschuiven. Ze lijkt dan ook echt super gefocust en alsof ze aan het nadenken is. Met de pootjes bij haar bekje doet ze me altijd denken aan een mens dat aan het kluiven is of spareribs eet
*Niet op een gevaarlijke manier. Ze pakt soms gewoon grote stukken uit de kater zijn bak en dan kauwt ze niet lang/hard genoeg waardoor het blijft vastzitten. Geen stikgevaar ofzo. Ze krijgt het er altijd wel weer uit en maakt zich er ook totaal geen zorgen om, maar ik grijp wel in als het me te lang duurt en dat vindt ze dan weer irritant
Ik dacht dat mijn deken naar kat stonk maar ik denk dat het mijn kat zelf is… zie hem nog wel zichzelf wassen. Iemand die dit herkent?
Haha dat kluiven, ik zie het voor me
leuk topic! ben gek op mijn twee katten.
heeft iemand anders ervaring met een kat met astma? Een van mijn katten heeft dat dus en ik moet daarom elke dag met haar inhaleren in een zogenaamde Aerokat. Had er nog nooit van gehoord dus vroeg me af of er hier mensen zijn met ervaring daarmee.
Hmm ja zal morgen even inspecteren. Hoop niet dat de lucht in mijn bank zit haha
Kan er zo van genieten hoe die zich helemaal kan overgeven als hij dicht tegen me aan ligt te kroelen <3