Ik had laatst wat gekookte kip in een ziplock mee naar de woonkamer (keuken is beneden) genomen in de hoop mijn ene kat nog af en toe wat te voeren omdat ze zo weinig at van haar maaltijd en dan snel weer weg rende. En dat werkte heel goed, ze kwam lekker bij me op het bureau zitten en smikkelde ervan.
Helaas verwacht ze nu elke keer iets lekkers als ze op het bureau komt zitten* Ik heb van die in/out trays op mijn bureau staan en dan gaat ze helemaal met haar pootje er onder om te kijken of er echt niet iets lekker onder ligt. Inmiddels lijkt ze door te hebben dat het een tijdelijke actie was, maar nu maakt ze er een spelletje van.Gaat ze op de hoek van mijn bureau zitten en dan gooit ze steeds mij pakjes zakdoekjes van het plankje af of speelt ze met mijn brillenhoesje etc, en echt luid spinnen terwijl ze het doet en dan af en toe zoān blik naar mij van 'hahaha"
*Voorheen kwam ze nooit verder dan op schoot of eventjes via het bureau (aandacht trekken, āhallo ik ben er!ā) op schoot springen, terwijl mijn andere kat echt languit op het bureau gaat liggen, nog het liefst tussen mij en de computer en als het even kan over mijn arm heen. Maar nu dus meerdere keren per dag.