Kattentopic

Ik had laatst wat gekookte kip in een ziplock mee naar de woonkamer (keuken is beneden) genomen in de hoop mijn ene kat nog af en toe wat te voeren omdat ze zo weinig at van haar maaltijd en dan snel weer weg rende. En dat werkte heel goed, ze kwam lekker bij me op het bureau zitten en smikkelde ervan.

Helaas verwacht ze nu elke keer iets lekkers als ze op het bureau komt zitten* :rofl: Ik heb van die in/out trays op mijn bureau staan en dan gaat ze helemaal met haar pootje er onder om te kijken of er echt niet iets lekker onder ligt. Inmiddels lijkt ze door te hebben dat het een tijdelijke actie was, maar nu maakt ze er een spelletje van.Gaat ze op de hoek van mijn bureau zitten en dan gooit ze steeds mij pakjes zakdoekjes van het plankje af of speelt ze met mijn brillenhoesje etc, en echt luid spinnen terwijl ze het doet en dan af en toe zo’n blik naar mij van 'hahaha" :joy:

*Voorheen kwam ze nooit verder dan op schoot of eventjes via het bureau (aandacht trekken, ā€œhallo ik ben er!ā€) op schoot springen, terwijl mijn andere kat echt languit op het bureau gaat liggen, nog het liefst tussen mij en de computer en als het even kan over mijn arm heen. Maar nu dus meerdere keren per dag.

4 likes

Mijn kitten (7 mnd) verhaart de laatste tijd ineens echt super erg, terwijl het daarvoor wel meeviel. Nu vraag ik me af of dit, ondanks dat het een binnenkat is, iets met het weer/tijd van het jaar te maken kan hebben? Of omdat hij ouder wordt dat zijn vacht verandert? Ik heb hem de afgelopen weken wel vaker geborsteld dan normaal en dacht, misschien kan het ook door het borstelen komen?

Iemand enig idee?

die van mij is 6 maanden en nu ook begonnen met voor het eerst verharen! Daarvoor echt nog een kittenvachtje. Zijn het echt hele plokken of gewoon wat ondervacht?

Ik denk een combinatie van kitten vacht verliezen en het weer! Mijn kitten verhaarde vorig jaar rond deze tijd ook ineens heel erg, toen was ie 9 maanden. Nu heeft ie echt zo’n dikke wintervacht die al uit begint te vallen en ik haat alle haren nu al.

Mijn kat begon toen ook voor het eerst met verharen en het is helaas niet meer gestopt haha.

Ah kak, als ik het zo lees is het echte kitten qua haar er inmiddels dus wel af en begint de echte haarellende vanaf nu :cry:

1 like

Heb net mijn kat moeten inslapen… Hij had een opgezwollen buik en het viel ons ook ineens op dat hij moeilijk ademde. Mijn moeder dacht dat hij gewoon wormen had ofzo, maar ik ging googelen en vertrouwde het allemaal niet. Kon allemaal erge dingen zijn, ook FIP bijvoorbeeld. Net naar de dierenarts en het was dus mis… een tumor op de lever. Kon niets meer aan gedaan worden en het zou een lijdensweg zijn volgens de dierenarts. Arme schat… Hij was 10 jaar.

Pff, dit is al de vierde kat die overlijdt in de afgelopen drie jaar. Twee waren bejaard, eentje ging plotseling… en nu dit weer. Ik ben het nu echt zat :sob:

4 likes

Oh wat verdrietig, ook zo plotseling. Heel veel sterkte.

1 like

Wat kut!
Sterkte :bouquet:

1 like

Wat een verdriet, heel veel sterkte.

Zijn rekening doet me denken aan een van mijn katten

1 like

Oh jemig wat naar. Veel sterkte.

1 like

Wat erg! Veel sterkte! Heb je wel afscheid kunnen nemen?

1 like

Oh, wat naar! Heel veel sterkte.

1 like

Sterkte :heart:

1 like

Bedankt allemaal.

Thuis wel, maar toen wist ik nog niet wat er zou gebeuren natuurlijk. Ik ben zelf niet meegegaan naar de dierenarts, want ik voelde me van tevoren al helemaal zenuwachtig en emotioneel. Achteraf had ik het ook niet fijn gevonden om bij de euthanasie aanwezig te zijn, dus daar heb ik wel vrede mee.

1 like

Veel sterkte :heart:

1 like

Wat verschrikkelijk dat je in zo’n korte tijd 4 katten hebt moeten inslapen. :kissing_heart:

1 like

Ach wat verdrietig zeg! Wat kan het soms dan onverwacht komen en snel gaan allemaal… Heel erg veel sterkte de komende tijd! <3

1 like

Wat rot :slightly_frowning_face: heel veel sterkte

1 like

Even stomme zelfpromotie, maar als er nog iemand is die deze zomer een kattenoppas zoekt, ik ben beschikbaar!!

2 likes