In mijn ervaring is het echt afhankelijk van de katten die je hebt. Bij mij is het altijd goed gegaan als ik ze direct introduceerde bij thuiskomst (met nieuwe kat/kitten), dan liet ik wel altijd de nieuwe even in het reismandje zitten zodat de andere kon ruiken. En als dat goed ging (geen geblaas ofzo) dan deurtje open en kijken wat er ging gebeuren. Tot nu toe altijd goed, eentje altijd dapperder dan de ander en vaak een beetje achter elkaar aan jagen en stoeien, met gegrom, zodat de oorspronkelijke kat kan tonen dat hij/zij dominant is en het zijn/haar huis is. Tot nu toe zijn ze een paar uur na introductie altijd samen in een mandje gaan liggen 
Maar ik ken ook mensen bij wie ze echt een introductieperiode moesten hebben. Vaak kwam het dan omdat de oorspronkelijke kat niet blij was met een maatje erbij. Maakt meestal ook wel verschil qua leeftijd/postuur, kleine katten of kittens worden volgens mij sneller geaccepteerd dan eentje die even groot of groter is. Kan me ook indenken dat het misschien uitmaakt of een of beide katten geholpen zijn…
Een vriendin van mij is echt weken bezig geweest met zo’n introductieperiode en die werd er helemaal gek van, want het ging nooit goed. Toen heb ik voorgesteld om ze gewoon samen los te laten in de woonkamer (met toezicht) en na een stoeipartij was het goed 
tl;dr: als ik jou was zou ik gewoon goed observeren hoe ze reageren als je met nieuwe kat thuiskomt en dan je gevoel volgen.