Jaa zo bijzonder het gedrag van die beestjes.
De deur van de woonkamer naar de keuken staat gewoon open dus ze kan ons gewoon ook achterna, maar ze is denk ik al meer vertrouwd in de woonkamer waardoor het gewoon niet de bedoeling is dat wij die ooit nog verlaten volgens haar .
Ze is wel echt super knuffelig en lief, dus hopelijk blijft dat zo. Vannacht wel een ongelukje, ze had zich verstapt in de kattenbak denk ik en dus haar ontlasting door de hele slaapkamer heen gestempeld heb flink staan dweilen om half 4 snachts, en haar pootje staan wassen onder de kraan, konden niet slapen van de lucht.
Omg dit had ik dus vd week met mijn kat ook! Dacht wat ruik ik een stront lucht! Zie ik dus allemaal pootjes door me huis van ontlasting kon alles schoonmaken!
Al moet ik zeggen als je dit dan ziet kan je niet lang boos blijven :
Ah wat een schatje
_
Ah omg mijn vriend en ik hebben besloten na 3 maanden wikken en wegen te gaan orienteren op een asielkat, ben zoooo benieuwd of het wat gaat worden (lees: we wonen in een 80m2 appartement op vier hoog waar de kat enkel het balkon op kan, plus we werken allebei 4 en 5 dagen pw op kantoor, dus hopen dat er een kat is die past in zo een situatie).
Oh wat leuk! Er zijn vast wel wat katjes voor jullie hoor, ik zou niet weten waarom niet!
Als ze niet van het balkon afkunnen, is het misschien leuk om naar katjes te kijken die niet buiten mogen (doof, aids, leucose,…) Of gewoon een ouder katje dat daar geen behoefte aan heeft.
Gewoon mailen naar een asiel/asielen die je aanspreken en die kunnen je vast helpen. Succes!
Ja precies! Zijn we nu aan het orienteren erop, maar er is gewoon best weinig in het asiel? Meerdere asiels vertelden ook dat het heel rustig is in vergelijking met normaal. De vier asiels die ik gebeld heb, hebben allen maar een kat of 3, en elk van die katten was dan niet geschikt (of de kat moest naar buiten, of ze wisten niet of het een binnenkat was, of de kat had mensen nodig die niet 4 en 5 dagen pw op kantoor zitten), dus het wordt elke dag gewoon even alle asiels controleren op nieuwe updates!
Wij hebben onze eerst kat in juli gehaald en toen zat het asiel vol kittens, misschien is dat een optie? Die kun je in principe opvoeden zoals je wil, hoef je niet perse naar buiten te doen en als ze van begin af aan gewend zijn om veel alleen te zijn is dat ook niet erg. Zou dan misschien de eerste 2 weken vakantie nemen (als dag nog kan) zodat de kat wel aan jullie kan wennen.
Oja goede! We hebben opzich geen haast en allebei erg veel vakantiedagen dus zouden we ook nog kunnen doen als er kittens zijn.
Oh zo vreemd! Hopelijk kunnen ze je op een soort wachtlijst zetten en je contacteren zodra er een match is. Het kan allesinds opeens heel snel gaan
Is mijn kat een heksenritueel aan het voorbereiden in de tuin of gewoon heel netjes haar drol aan het begraven
Ik ben ook naar een kat aan het kijken, maar er is in mijn regio sowieso een opnamestop ivm het coronavirus, aangezien dat ook katten kan besmetten! En daarbij komt ook dat echt iedereen opeens een kat of kitten wil, ik had ook op Marktplaats gekeken en daar wordt gewoon meer dan 300 euro geboden op wat voor kittens dan ook, en dan dus ook mensen die ze met 6 weken al verkopen, echt achterlijk. Vind het zo sneu dat allemaal mensen nu van verveling een kat of kitten nemen en er niet echt om geven, dat maakt me echt boos. Ik begreep ook dat asiels een golf van huisdieren verwachten als iedereen weer aan het werk gaat…
Pfff bizar die prijzen hoor maar ook bizar om ze na 6 weken al weg te halen bij de moederkat… Maar hoop vooral dat veel mensen een weloverwogen keuze maken! Wij dachten dat nu het handigst zou zijn, want ongeveer 24/7 thuis, maar dan maar wachten tot er weer genoeg asielkatten zijn.
Ja snap ik hoor, ik laat ook liever nu een kat wennen aangezien ik de tijd nu heb, maar ik had wel al veel langer de plannen staan (en ik kan me voorstellen jij ook, dus geen judgement tegen jou ofzo!). Ik krijg van veel Marktplaats advertenties het idee dat er heel veel mensen zijn die gewoon nul ervaring ermee hebben, ook een kitten gezien die na een week alweer opnieuw erop gezet was omdat hij ‘‘bang in de hal bleef zitten en niet gezellig meedeed met de andere katten’’. Tsja.
Trouwens, ik heb nu die zonnecreme die je had aangeraden @McApple. Gaat er zonder problemen op! Kan het zelfs in mijn eentje opdoen (normaal gesproken moesten m’n vriend en ik dat samen doen).
Nogmaals bedankt voor de tip!
Wat goed om te horen dat het werkt. Mijn kat vind deze crème ook geen probleem ik vermoed dat in ‘mensencreme’ iets Zit wat ze niet prettig vinden.
Wandeling met de kat door de buurt gemaakt. Hebben jullie ook dat jullie katten je volgen als je buiten loopt? Ik blijf dan maar in de woonwijk want durf niet de straat over te steken waar veel auto’s rijden omdat ze me dus overal volgt.
Wat een mooierd
Onze kitten van 14 weken had gisteren en vandaag (vers)bloed bij haar ontlasting. Deze was ook wat dun.
Ook stinkt de ontlasting enorm, een heel scherpe geur, geen typische poep-geur.
Ik heb de cattery meteen bericht maar nog geen antwoord. Morgen bel ik ook de dierenarts even maar ik was benieuwd of jullie dit ook wel eens hebben gehad bij je kat of misschien vast een tip hebben? Maak me zorgen.
Onze vorige heeft dat nooit gehad zo.
Is de kat ontwormt?
Hmm klinkt als giardia, een darmparasiet. Heeft onze kat ook gehad toen ze klein was. Zij had de symptomen die jij beschrijft en een test vd ontlasting bevestigde de diagnose. Zij heeft toen een een tijd lang medicijnen gekregen (sorry, weet niet meer voor hoe lang). We kregen een lijst met maatregelen vd dierenarts:we moesten elke dag de kattenbak schoonmaken (echt alles eruit en met kokend water uitspoelen),alle speeltjes wassen. We hebben alle meubels/krabpaal elke dag moeten afstomen en ook de vloer iedere dag stomen (wij hebben tegels en hadden al zo’n stoomapparaat). Was echt klote omdat het hartje zomer was en het wel een sauna leek met die stoom. We waren heel consequent en het heeft geholpen.
Iemand anders die ik ooit sprak vertelde dat hun kat het ook had maar hun dierenarts zei niet dat ze alles zo moesten schoonmaken🤷♀️.
Heel verhaal maar mocht je katje dat hebben, dan heb je misschien iets aan mijn ervaringen.