Onze katten komen uit het asiel. Zat eerst ook op marktplaats te kijken en dan koop je voor €25 een huistuinenkeuken kat (ik wilde ook geen raskat), maar vond dat toch geen fijn idee. Als je ze bij het asiel haalt dan weet je dat ze helemaal gecheckt en dus gezond zijn, castreren zit bij de prijs inbegrepen en mocht je kat in de eerste maand ziek worden dan kun je er altijd mee terug naar het asiel gaan en nemen zij de kosten op zich.
Een vriendin van me heeft een katje via marktplaats (cadeau van haar vader), die is met 5 weken al uit het nest gehaald en heeft super veel problemen oa sociaal (ik vind het echt een kut kat haha sorry) en toen zij daarmee terug ging naar de vrouw waar ze m gekocht hadden zei ze “sorry niet mijn probleem”. Ze mochten ook de moederkat niet zien dus dat zeg al genoeg.
Natuurlijk zijn er ook veel succesverhalen via marktplaats hoor, maar ik vond het idee van het asiel gewoon fijner. Wij zijn allebei de keren gewoon langsgegaan om te kijken, niet alle katten (en vooral kittens) zetten ze op de site omdat het zo snel gaat. Nu begint het kittenseizoen dus als je over een maand gaat kijken zitten er wss al veel meer.

. Maar goed, is altijd wel een risico of het gaat klikken natuurlijk. We zijn al een beetje rond aan 't kijken, maar het lijkt wel of iedereen ineens een kat wil. Het asiel hier heeft er regelmatig wel een nieuwe op staan en die zijn echt direct gereserveerd, zelfs als het een beetje een moeilijke kat is.

maar is helemaal goedgekomen. Ze was wel een stuk jonger, 2 jaar dachten ze bij het asiel, maar was wel zeker dat ze enkel op straat geleefd had. Ze is echt heel zachtaardig, het hielp wel dat er al een kat in huis was.

Heel veel sterkte!