Ik zou me hier geen zorgen overmaken. Het is kat eigen om een plek te zoeken waar ze zoveel mogelijk beschut liggen. Zodra ze zich veilig voelt zal ze langzaamaan haar veilige haven verlaten. Ga je zelf niet opdringen want dan doorbreek je als het ware haar ‘safe place’. Mijn kat lag de eerste periode ook op een vaste plek onder de bank. En na een tijd kwam ze steeds vaker tevoorschijn. En mijn andere kat lag continu in een omgevallen verhuisdoos. Toevallig ontdekte ik laatste dat laatstgenoemde zich nog steeds verstopt in deze doos. Ik laat het maar. Zolang ze goed eet en ook gewoon de bak gebruikt komt helemaal goed. Katten doen dingen graag op hun manier (ze hebben niet voor niets personeel) en op deze manier hun nieuwe wereld verkennen is heel normaal.
M’n kat is een binnenkat, maar we wilden even met hem wandelen aan een tuigje, hij vindt buiten zijn namelijk wel heel leuk (maar ook doodeng, het is een hele bange kater — hij blijft het liefst heel dichtbij ons). Hebben we wel vaker gedaan, ging eigenlijk heel goed altijd. Maar nu gingen we even naar een plekje waar hij niet eerder was geweest.
Ik weet niet wat er precies gebeurde waar hij zo van schrok, maar hij vloog met tuigje en al een meter de lucht in en bleef springen, in een soort blinde paniek? We konden hem ook niet vangen en kalmeren en ineens had hij zich in volle angst uit z’n tuigje gewurmd en rende hij de straat uit. Nou, ik was al bang dat we hem kwijt waren, maar ik weet ook dat als ik bang ben hij daar supergevoelig op reageert.
Dus ik riep hem, heel kalm, waarop hij stopte met rennen en omkeek. Ik ging op m’n knieën zitten en riep hem nog een keer… en hij rende met volle overtuiging op me af en liet me hem oppakken om hem te kalmeren? Ik was echt
Haha weten jullie nog die ene scène in Pokémon dat Ash afscheid neemt van Pikachu, janken etc, en Pikachu op het eind tóch ineens in Ash z’n armen springt? Dit is PRECIES hoe het ging. Ik zit echt weer even vol liefde voor dit beest.
En nu ligt ‘ie te slapen alsof er niks gebeurd is, monster.
Hartstikke normaal! Mijn vader had ook een poes uit het asiel, die heeft denk ik twee maanden achter de kledingkast gewoond, die was een jaar of 6. Daarna was het over en was ze meeeega aanhankelijk en lief. Niks om je zorgen te maken, lekker laten gaan ook. Komt allemaal vanzelf wel.
Zou die plek wel echt met rust laten, dus daar niet gaan zitten lokken of proberen te aaien. Dat is blijkbaar even de safe zone waar het veilig voelt. Dat moet je met rust laten.
Het schijnt te helpen om het mandje vast een paar dagen van tevoren open ergens neer te zetten waar ze veel komt, dan kan ze er vast aan wennen. Bij mijn katten heeft het nooit gewerkt, die gingen er dan wel in liggen chillen zolang het er gewoon stond, maar zodra ze er echt in moesten waren ze ineens nergens te bekennen en moest ik ze er uiteindelijk met dwang in proppen (mandje met opening naar boven en erin laten zakken is bij mij de enige manier), maar wie weet werkt het bij jou wel!
Oh neee wat verschrikkelijk verdrietig Heel veel sterkte!
Wat afschuwelijk heel veel sterkte
Oh wat erg, heel veel sterkte
Ohneeee wat erg heel veel sterkte
Ah nee:pensive: wat verschrikkelijk!! Heel veel sterkte!
Oh wat ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte!
Wat verdrietig, heel veel sterkte!
Wat verschrikkelijk om te lezen. Heel veel sterkte.
Mijn kat van bijna 10 jaar loopt heel de tijd rondjes en valt om. Hij is al 4 keer van de trap gevallen. We waren 2 weken geleden naar de dierenarts geweest en toen heeft hij een antibioticakuur gekregen. Het ging even beter. Maar helaas zijn de klachten nu erger geworden. Ze willen nu een CTG scan maken, maar dit kost 750 euro…
Aw heel veel sterkte
Ohh wat verschrikkelijk verdrietig Heel veel sterkte!
Omg wat een nachtmerrie! Heel veel sterkte voor jou en je vriend
Wat zielig en eng om te zien idd. Mochten jullie kiezen voor de scan, wat kan er dan uitkomen en is dat behandelbaar? Zou het (mede) daarvan laten afhangen of je die scan wil doen of niet.
Oh nee wat rot Heel veel sterkte!!!
Nee wat naar… heel veel sterkte
Oh nee, veel sterkte.