Kattentopic

Is hij gecastreerd? Bij ons is de kater opgehouden met random pissen na castratie.

Ik heb even getwijfeld om dit te plaatsen, maar erover praten/typen geeft me steun.

Ik had gisterochtend een voicemail van de dierenambulance waarin werd verteld dat een van mijn katjes dood was gevonden, waarschijnlijk aangereden. Zij was echt mijn allerallerliefste vriendinnetje en ze laat haar broertje achter. We hebben haar mee naar huis genomen zodat haar broertje afscheid kon nemen. Was heel mooi, hij ging aan haar snuffelen en haar een beetje wassen. Hierna ging 'ie weer op de stoel liggen. We hebben haar naar het dierencrematorium gebracht waar ze deze week wordt gecremeerd, en we hebben een mooie urn voor haar uitgezocht.

We hebben deze katjes sinds januari vorig jaar, en ze was ook pas 2 jaar oud. Het doet me zo zo zo veel pijn. Ze is in de tijd hier helemaal opgebloeid. Van een heel bang katje, naar een nog steeds bang katje, maar super aanhankelijk naar mij toe. Altijd knuffelen, altijd met me kletsen. Zodra ik thuiskwam van werk bijvoorbeeld, kwam ze door het kattenluikje naar binnen gerend en werd ik liefdevol begroet. En als ze op de tafel stond, en ik deed mijn hand boven haar hoofd, sprong ze altijd naar mijn hand toe. Ging ze beetje op haar achterpootjes staan als een stokstaartje, haha.

Ik had echt niet verwacht dat dit zo heftig zou zijn. Het voelt alsof ik verdrink in mijn verdriet. Maar het is ook pas sinds gisteren, en vooral het onverwachte maakt het heftig, denk ik.

12 likes

Dit is echt mijn grootste nachtmerrie, dat een van mijn katten wordt aangereden. Sterkte.

1 like

Godver, wat ontzettend verdrietig :broken_heart: grootste nachtmerrie inderdaad. Heel veel sterkte :cry:

1 like

Jeetje wat heftig, gecondoleerd! Ook verschrikkelijk om dat via een voicemailbericht te moeten horen. Heel veel sterkte

1 like

Oh, dit is ook zo verdrietig. Geef het ook even de tijd, het is pas gisteren gebeurd dan is het ook zo logisch dat je nog van slag bent. En wat heb je dat ā€˜mooi’ gedaan door de andere kat afscheid te laten nemen.

1 like

Lief, jullie reacties! Via voicemail was inderdaad echt verschrikkelijk, was ook nog eens op mijn werk. Maar bij het ophalen vertelde de man die haar heeft opgehaald dat ze meerdere keren hadden aangebeld etc., maar mijn man en ik waren allebei werken. Ik snap ook wel dat ze dan iets moeten zeggen…

@Swelgje afscheid met haar broertje was inderdaad mooi. En daarna hebben we haar (ze lag in een bak) nog even op tafel gezet, want daar stond ze graag. Nog even op de bar, want daar ging ze altijd als een stokstaartje staan. Nog even op het aanrecht, want daar mocht ze niet komen maar deed het wel graag. En nog even op de trap, want daar begroette ze ons ook altijd. Soort afscheidsrit door het huis ofzo, voelde wel mooi.

15 likes

aw veel sterkte :heart:

1 like

Ach wat ontzettend verdrietig, de tranen staan in m’n ogen, wat een nare manier om erachter te komen maar wat hebben jullie haar een mooi afscheid thuis nog gegeven. Heel veel sterkte.

1 like

Neee :frowning: wat sneu zeg. Heel veel sterkte toegewenst voor jullie.

1 like

Aaahh wat vreselijk :worried: heel veel sterkte!

1 like

Wat verschrikkelijk voor je. Kan me voorstellen dat het na anderhalve week echt nog niet minder is, het verdriet. Heel heel veel sterkte gewenst!

1 like

Wat verschrikkelijk! Ik ken je pijn en het heeft mij geholpen hier erover te praten. We hebben een graf voor onze kat in de tuin met een lantaarntje waar ik regelmatig een lichtje aansteek, dat helpt ook.
Maar het verdriet is er niet minder om natuurlijk :pensive:

3 likes

Ah wat triestig :cry: Ik denk dat het goed is dat je het hier even van je neerschrijft, veel gelijkgezinden hier! Het overlijden van een huisdier kan je zo hard treffen… zeker omdat het ook gewoon een familielid is. Ontzettend goed dat je haar broertje afscheid hebt laten nemen, dat is zo belangrijk. Dat afscheids’ritje’ klinkt ook echt mooi.

Wat mooi ook dat ze was opengebloeid bij jullie, je mag zeker zijn dat ze een goede tijd heeft gehad. Heel erg verdrietig dat het maar van korte duur mocht zijn…
Laat het verdriet trouwens maar toe. Het is inderdaad heel onverwachts en aangezien het echt je vriendinnetje was, maakt dat het heel pijnlijk. Schaam je ook niet voor je verdriet, het wordt gelukkig steeds normaler om te rouwen om een huisdier.

Ik wens jou en de vele anderen hier (precies veel katjes gestorven hier de afgelopen tijd?) heel veel sterkte en liefde toe. Het valt niet te onderschatten wat zo’n verlies met je kan doen :heart: Ik ben er zeker van dat ieder van jullie een prachtig leven heeft gegeven aan jullie kat. Of zoals we hier in Vlaanderen zeggen ā€˜met hun gat in de boter gevallen’.

7 likes

Ja, dat heb ik ook ooit geprobeerd maar dat boeit hem niets :triumph: ben zo ongeveer door mijn ideeƫn heen haha

@churro ja hij is gecastreerd!

Wat vreselijk verdrietig :cry: sterkte.

1 like

Veel sterkte :heart: Het is altijd verdrietig, maar zo jong ook nog :disappointed:

1 like

Jullie reacties doen me echt goed :heart:

4 likes

Ah wat een naar bericht zo via de voicemail. Jullie hebben haar een mooi afscheid gegeven.
Het gemis en het afscheid van een huisdier is zo verdrietig.
Heel veel sterkte gewenst!

1 like

Ik moet af en toe zo ontzettend lachen om mijn katten. Een van mijn katten drinkt heel graag water uit mijn glas, dus wanneer ik met een glas uit de keuken kom rent ze achter me aan om op tafel te springen en het glas leeg te drinken. Alleen zat er vanmiddag geen water in maar tonic. Dus ze heeft een paar keer geroken maar uiteindelijk is ze toch maar afgehaakt, lichtelijk teleurgesteld. Maar zojuist kom ik weer met een glas de keuken uit, dit keer met een glas spa rood, dus poes springt op tafel hangt boven het glas en ruikt (denk ik) niks vreemds en neemt een slok. Maar er zit natuurlijk prik in dus bij haar eerste slok springt ze van schrik omhoog. Ik heb zelden zo’n teleurgestelde kat gezien.

18 likes