Kattentopic

Hoe groot is je kooi? Mijn katten kunnen samen in 1 kooitje en dat vinden ze dikke prima. Anders kun je misschien 2 afspraken maken? Uurtje ertussen oid zodat je je katten kunt wisselen thuis haha

Nou op de fiets met twee mandjes lijkt mij nogal een uitdaging, zou dan je vriend vragen om te rijden. Ik ga altijd alleen met mijn twee katten maar heb wel een auto, moeilijkste onderdeel is dan de deur van de dierenarts openen met die twee mandjes in je handen.

1 like

Ik ga zo naar mijn ouders om afscheid te nemen van een van de katten (zijn broer en zus en ben met ze opgegroeid). Ze wordt aankomende week ingeslapen. Mijn moeder ontdekte twee weken terug twee wondjes aan de buik. Naar de dierenarts geweest en zij ontdekte een gezwel bij de melkklier. Opereren is teveel risico, ze is nu 13 en ze zou vanaf de kin tot het kruis opengesneden moeten worden
 Kans is klein dat ze de operatie zou overleven en dierenarts denkt zelf dat het ĂŒberhaupt niet zinvol zou zijn. Wij en de dierenarts hoopten dat de wondjes dicht zouden gaan en dat ze zolang ze geen pijn heeft nog een poosje bij ons kon blijven. Ze heeft twee antibioticakuren + pijnstilling gehad, maar ze gaan dus niet dicht en ze eet ook steeds minder en begint mager te worden
 Bij controle van de dierenarts werd gezegd dat het toch beter is om haar in te slapen. Ik ben er echt kapot van.

3 likes

@Cheesy @Foucher Heel veel sterkte :heart:

@houseofmemories rommelhok zou ideaal zijn, maar die hebben we helaas niet haha. Keuken vind ik ook niet zo’n fijne, wij hebben ook een open keuken haha. Hoop dat de bak in de gang mag straks!
@Druppels In m’n huidige huis staan ze ook op de overloop, eentje boven en eentje op zolder. Hoop dat ik m’n moeder kan overhalen om 'm op de gang inderdaad te zetten, zou wel het makkelijkst zijn! Terug naar 1 ga ik echt niet doen nee, weet bijna wel zeker dat er eentje naast de bak zal plassen.

1 like

Wat een ontzettend heftige operatie, helemaal open voor een gezwel bij de melkklier (heb 0 medische kennis, waarschijnlijk is het heel logisch maar het klinkt zo extreem voor een leek als ik).
Ik hoop dat het een mooi afscheid is, sterkte :bouquet:

1 like

Hebben jullie tips voor krabben aan eetkamerstoelen? We hadden eerst een plastic look a like van een Eames stoel en daar krabden ze niet aan, een paar maanden geleden hebben we leren stoelen van een familielid gekregen en die hebben ze helemaal kapot gekrabd. Schaam me echt kapot als die familieleden een keer langs willen komen. Ik zou het liefst mooie velvet stoelen willen, maar ben bang dat ze die dan ook helemaal kapot krabben. Kan toch niet voor de rest van m’n leven plastic stoelen kopen. :expressionless: Aan andere meubels krabben ze trouwens niet en ze gebruiken de krabpaal ook gewoon goed.

Kalmivet wordt nog vaak meegegeven (de naam insinueert ook dat het kalmeert natuurlijk). Ik had erover gesproken met een dierenarts maar zij zei ook dat ze nog makkelijk kunnen flippen ermee. Dat gebeurde ook met mijn kat, waardoor ze in een dwangkooi moest

Ik weet het ook maar omdat een student me aansprak erover en zij heeft veel ervaring met straatkatjes en kalmering. Ze had erover een mail gestuurd naar een prof van onze faculteit en toen zei de prof ook dat kalmivet best gegeven wordt wanneer het de bedoeling is ze daarna onder algemene verdoving te brengen (dus als premedicatie).
Mijn kat is nogal een vechtertje en probeerde constant rond te wandelen maar was erg verslapt. Bij de dierenarts ging ze dan in full attack ondanks het verslapt zijn (adrenaline door stress doet veel I guess).

Ik snap ook wel dat je nu niet tegen je dierenarts kan zeggen ‘ja een meisje op een forum raadde me gabapentine aan’ haha, dus ik hoop dat je kat het goed doet op kalmivet. Laat je iets weten? Ik ben wel benieuwd!

En graag gedaan verder, katjes zijn mijn grootste passie en ik help heel graag daarbij!

1 like

Wat lief trouwens dat je haar geadopteerd hebt, het beestje heeft inderdaad al een rottijd achter de rug! Hopelijk inderdaad snel helemaal gecheckt en in orde bij jullie chill op de bank :heart:

1 like

Waarom doen katten dit?
Ik word al dagen genegeerd. Ik wil alvast een beetje werken zodat ik morgen kan uitslapen.
Word ik geblokt.

17 likes

Volgens mij is een laptop lekker warm

1 like

Ik heb de eerste weken mijn kat ook niet opgetild en nu kan het prima hoor! Geen straatkat maar wel een handleiding haha. Hoop dat het bij jou ook goedkomt, is in ieder geval in goede handen :slight_smile:

2 likes

Hoe hoog is je huidige krabpaal? Vaak zie je dit als mensen een krabpaal hebben waar de kat zich niet volledig op uit kan strekken, dus dan is het een hele mooie of met duizend holletjes maar nergens is het krabstuk zo lang dat ze compleet gestrekt er aan kunnen hangen zegmaar.

1 like

:pensive: veel sterkte!

1 like

Hij stond nog maar net open, dus nog niet opgewarmd.
Momenteel zit hij er naast ipv op. Dus werken lukt.

7 likes

We hebben een toren van 1.50 met meerdere plankjes enzo en daarnaast hangt een krabmat aan de muur, maar die kan ik misschien wel wat hoger hangen. Zat er aan te denken om nog zo’n krabmat te kopen en die om de tafelpoten te maken en boven bij de trap hebben we een paal die tot het plafond loopt en daar ook matten omheen te doen. Onze eettafel staat naast de kelder, een van de katten maakt die deur open en ze chillen veel in de kelder, kan ook een mat aan de binnenkant van de kelderdeur hangen, dat is dan naast de stoelen dus qua locatie misschien beter?

Ik word echt gestoord van mijn kat af en toe. Een keer in de zoveel tijd plast hij bij de voordeur. Dat duurt dan een week of zo en dan stopt het weer. De bak (schoon, hij heeft er op elke verdieping 1) staat er NAAST. Ongeveer elke ochtend is het dan weer raak. Ik snap echt de aanleiding niet. Herkent iemand dit misschien? Ik heb allerlei soorten sprays en zo al geprobeerd

Kunnen er andere katten buiten bij de voordeur komen?

Ja, ik probeer het daar ook schoon te houden ivm eventuele luchtjes die de kat ruikt.
Maar ik snap de aanleiding niet, omdat het steeds een periode is.

Je hebt ook sprays met vieze geurtjes om je meubels onaantrekkelijk te maken. En eventueel sprays met catnip/valeriaan voor op de krabpaal. Misschien helpt dat?

Geen idee. Hier loopt in periodes een kat die ik meestal niet zie en dan reageert mn kat ook apart. Maar ze pist niet voor de deur dus geen idee :woman_shrugging: misschien de plek waar ie normaal pist afdekken met aliminiumfolie.

@Foucher hoe ging het afscheid nemen?