Haha, stopt hij dan wel direct als je hem binnen laat? Hier hebben we een chipluikje en een luikje naar de woonkamer maar alsnog gaat ze soms buiten in het venster staan en je heel intens aanstaren.
Ja in principe wel, tenzij hij echt in een praatbui is. Maar dan is het geen gejammer meer maar gewoon een normaal miauwtje zodra je iets tegen hem zegt of wat ‘vraagt’ hahaha.
Maar blijf 't wel leuk vinden hoor, want onze vorige kat was dus totaal geen prater. Leuk om toch zoveel verschil te zien.
Deze foto illustreert zijn persoonlijkheid ook wel goed wat dat betreft
Heel herkenbaar, mijn vorige kat was heel stil, miauwde amper. Mijn huidige kat is echt een enorme kletsmajoor, oogcontact is sowieso miauwen, maar ook gewoon random ineens, dan wil hij aandacht. En dan het liefst gewoon vanaf de plek waar hij ligt, niet dat hij dan naar mij toe komt, nee, ik mag opstaan om hem die aandacht te geven (wat ik soms wel en soms niet doe, mijn inconsistentie helpt natuurlijk ook niet om hem dat af te leren…)
Zitten er bij jullie in de buurt ook andere katten? En hoe gaat jullie kat daarmee om?
Mijn kat (de bovenste) heeft een vriendinnetje, superschattig.
In het begin was het wel heel spannend voor haar (zij is nogal fel, de zwarte kat een mak lammetje), maar ondertussen geven ze elkaar een kusje als begroeting

Er zitten ook twee rosse katers in de buurt, daar is ze duidelijk nog geen beste vrienden mee.
Onze kat is de buurtbaas. De katten die hier oorspronkelijk ook woonden zijn inmiddels overleden en als er een ‘vreemde’ kat rond loopt in de buurt dan wordt het eigenlijk altijd wel ruzie.
Baal daar ook best van, heb vaak zat gehad dat hij 's avonds niet binnen wou komen en dan lig ik 's nachts lekker te slapen, hoor ik hem buiten de hele buurt bij elkaar schreeuwen. En dan ga ik weer naar buiten in m’n pyjama om hem te laten stoppen Afgelopen winter zelfs in m’n pyjama zonder jas door de sneeuw geweest
Maar het is echt een kater, dus denk toch echt de aard van het beestje. Hij komt uit het asiel dus is op jonge leeftijd al gecastreerd.
Haha, dat is inderdaad geen ideale situatie! Valt inderdaad weinig aan te doen, is hun karakter. Kan me voorstellen dat het niet bepaald geruststellend is wanneer je probeert te slapen!
Vanwege zo’n kater hier laten wij onze kat enkel buiten wanneer we er bij zijn en niet meer 's avonds. Zij is zelf vrij klein, maar wel heel hevig. De rosse kater hier is gigantisch, net een kleine leeuw (inclusief manen) en dominant. Maar zij beseft dus niet dat hij duidelijk de overhand heeft in een gevecht en heeft zich zo al een aantal keer bezeerd. Ze daagt het ook uit, dus eigen schuld, maar ik zou niet willen dat er iets met haar gebeurd doordat ze zich niet veilig kan verschuilen in ons huis (we hebben geen kattenluik).
Ja ben al lang blij dat ik er wakker van wordt zodat hij kan stoppen en binnen kan komen. Heb er gelukkig nog nooit buren over horen klagen.
Oh dat is echt precies de omgekeerde situatie, maar ook heel erg lastig ja! Je kan een kat ook moeilijk vertellen dat hij beter niet met die ene kat om kan gaan…
Ik ga morgen bij een kitten kijken, zo leuk
Ik ben op zoek naar een kitten regio Den Haag/ Rotterdam . Iemand een tip?
Yep! Vandaag de laatste een toekomstig huisje gevonden.
Wij zijn in december verhuisd naar een dorp en sinds 3 maanden komt onze kater ook buiten. We hadden hem eigenlijk nog niet met andere katten gezien, toevallig gister voor ‘t eerst. Hij dreef die kat compleet in het nauw, door alleen maar te staren. Hij miauwde niet, niet grommen of blazen. Die andere kat wel maar dat deed onze kat dus niets.
Vervolgens zat onze kat dus in chill stand hem in de gaten te houden, die andere durfde dus niet meer weg te gaan
Onze kat kwam dus niet meer terug uit zichzelf, dus hebben hem moeten vangen haha. (geen kattenluik!).
Waar hebben jullie de kattenbakken staan? Ik verhuis binnenkort terug naar m’n ouders maar we worden het niet eens over de locatie van de bakken, ik heb er twee. Eentje komt sowieso op mijn slaapkamer, net als de etensbakjes en de krabpaal, maar die andere bak is een Ding. M’n moeder wil liever maar een bak sowieso maar met twee katten vind ik dat echt niet fijn en dat zijn ze ook niet gewend. Ze mogen ook niet naar buiten dus kunnen ook niet daar hun behoefte doen.
Wij hebben een soort rommelhok achteraan 't huis, waar ook de wasmachine en een koelkast staan. Daar staat één kattenbak en er staat ook eentje in de keuken. Keuken zou ik niet per se aanraden, maarja, bij gebrek aan een betere plek.
Eentje in de gang bij de voordeur en ik heb er op de overloop boven nog twee staan (daar komen we amper, alles is beneden bij ons en boven hebben we nog een zolderkamer die als hobbykamer wordt gebruikt). Had er liever een aparte ruimte oid voor gehad maar zo groot is het hier helaas niet haha
Zou zeker niet terug naar 1, zul je zien dat ze dan spontaan buiten de bak gaan plassen.
Ahh voel me echt zo klote nu… mijn ouders hebben een kat al 18 jaar bijna, met al zes jaar problemen met nieren en suikerziekte.
Nu nierfalen en al een week of drie gestopt met insuline spuiten (al die jaren strak schema 2x per dag op vaste tijden waardoor ze zelf dus geen kant meer op konden.
Zit nu bij hun omdat hij niks meer weegt en inmiddels ook niet meer eet. Met de wetenschap dat als hij niet uit zichzelf gaat, ze hem over 5 uur laten inslapen.
Ze slapen nu eindelijk en ik houd de wacht
Oh wat verdrietig. Maar jullie kat heeft het wel getroffen met mensen die zo goed voor hem hebben gezorgd. En dat jij nu ook bij hem bent. Maar wel heel veel sterkte.
Wat rot zeg pff, heel veel sterkte!
Oh zo herkenbaar, de mijne geeft ook altijd antwoord als je haar naam zegt of als je haar op haar kop geeft moet ze altijd het laatste woord hebben, ze klaagt als iemand te hard hoest of niest of gewoon lawaai maakt als zij wil slapen, als ze wil spelen verstopt ze zich en valt ze je aan als je toevallig voorbij komt en dan rent ze luid mauw mauw roepend weg. Als ik met de hond ga wandelen en ze is ook buiten loopt ze altijd mee en als we te snel lopen rent ze ons boos schreeuwend achterna. Echt nog nooit een kat gehad met zoveel praatjes en zo’n grote bek