Kattentopic

Waarom doen katten dit?
Ik word al dagen genegeerd. Ik wil alvast een beetje werken zodat ik morgen kan uitslapen.
Word ik geblokt.

17 likes

Volgens mij is een laptop lekker warm

1 like

Ik heb de eerste weken mijn kat ook niet opgetild en nu kan het prima hoor! Geen straatkat maar wel een handleiding haha. Hoop dat het bij jou ook goedkomt, is in ieder geval in goede handen :slight_smile:

2 likes

Hoe hoog is je huidige krabpaal? Vaak zie je dit als mensen een krabpaal hebben waar de kat zich niet volledig op uit kan strekken, dus dan is het een hele mooie of met duizend holletjes maar nergens is het krabstuk zo lang dat ze compleet gestrekt er aan kunnen hangen zegmaar.

1 like

:pensive: veel sterkte!

1 like

Hij stond nog maar net open, dus nog niet opgewarmd.
Momenteel zit hij er naast ipv op. Dus werken lukt.

7 likes

We hebben een toren van 1.50 met meerdere plankjes enzo en daarnaast hangt een krabmat aan de muur, maar die kan ik misschien wel wat hoger hangen. Zat er aan te denken om nog zo’n krabmat te kopen en die om de tafelpoten te maken en boven bij de trap hebben we een paal die tot het plafond loopt en daar ook matten omheen te doen. Onze eettafel staat naast de kelder, een van de katten maakt die deur open en ze chillen veel in de kelder, kan ook een mat aan de binnenkant van de kelderdeur hangen, dat is dan naast de stoelen dus qua locatie misschien beter?

Ik word echt gestoord van mijn kat af en toe. Een keer in de zoveel tijd plast hij bij de voordeur. Dat duurt dan een week of zo en dan stopt het weer. De bak (schoon, hij heeft er op elke verdieping 1) staat er NAAST. Ongeveer elke ochtend is het dan weer raak. Ik snap echt de aanleiding niet. Herkent iemand dit misschien? Ik heb allerlei soorten sprays en zo al geprobeerd

Kunnen er andere katten buiten bij de voordeur komen?

Ja, ik probeer het daar ook schoon te houden ivm eventuele luchtjes die de kat ruikt.
Maar ik snap de aanleiding niet, omdat het steeds een periode is.

Je hebt ook sprays met vieze geurtjes om je meubels onaantrekkelijk te maken. En eventueel sprays met catnip/valeriaan voor op de krabpaal. Misschien helpt dat?

Geen idee. Hier loopt in periodes een kat die ik meestal niet zie en dan reageert mn kat ook apart. Maar ze pist niet voor de deur dus geen idee :woman_shrugging: misschien de plek waar ie normaal pist afdekken met aliminiumfolie.

@Foucher hoe ging het afscheid nemen?

Is hij gecastreerd? Bij ons is de kater opgehouden met random pissen na castratie.

Ik heb even getwijfeld om dit te plaatsen, maar erover praten/typen geeft me steun.

Ik had gisterochtend een voicemail van de dierenambulance waarin werd verteld dat een van mijn katjes dood was gevonden, waarschijnlijk aangereden. Zij was echt mijn allerallerliefste vriendinnetje en ze laat haar broertje achter. We hebben haar mee naar huis genomen zodat haar broertje afscheid kon nemen. Was heel mooi, hij ging aan haar snuffelen en haar een beetje wassen. Hierna ging 'ie weer op de stoel liggen. We hebben haar naar het dierencrematorium gebracht waar ze deze week wordt gecremeerd, en we hebben een mooie urn voor haar uitgezocht.

We hebben deze katjes sinds januari vorig jaar, en ze was ook pas 2 jaar oud. Het doet me zo zo zo veel pijn. Ze is in de tijd hier helemaal opgebloeid. Van een heel bang katje, naar een nog steeds bang katje, maar super aanhankelijk naar mij toe. Altijd knuffelen, altijd met me kletsen. Zodra ik thuiskwam van werk bijvoorbeeld, kwam ze door het kattenluikje naar binnen gerend en werd ik liefdevol begroet. En als ze op de tafel stond, en ik deed mijn hand boven haar hoofd, sprong ze altijd naar mijn hand toe. Ging ze beetje op haar achterpootjes staan als een stokstaartje, haha.

Ik had echt niet verwacht dat dit zo heftig zou zijn. Het voelt alsof ik verdrink in mijn verdriet. Maar het is ook pas sinds gisteren, en vooral het onverwachte maakt het heftig, denk ik.

12 likes

Dit is echt mijn grootste nachtmerrie, dat een van mijn katten wordt aangereden. Sterkte.

1 like

Godver, wat ontzettend verdrietig :broken_heart: grootste nachtmerrie inderdaad. Heel veel sterkte :cry:

1 like

Jeetje wat heftig, gecondoleerd! Ook verschrikkelijk om dat via een voicemailbericht te moeten horen. Heel veel sterkte

1 like

Oh, dit is ook zo verdrietig. Geef het ook even de tijd, het is pas gisteren gebeurd dan is het ook zo logisch dat je nog van slag bent. En wat heb je dat ‘mooi’ gedaan door de andere kat afscheid te laten nemen.

1 like

Lief, jullie reacties! Via voicemail was inderdaad echt verschrikkelijk, was ook nog eens op mijn werk. Maar bij het ophalen vertelde de man die haar heeft opgehaald dat ze meerdere keren hadden aangebeld etc., maar mijn man en ik waren allebei werken. Ik snap ook wel dat ze dan iets moeten zeggen

@Swelgje afscheid met haar broertje was inderdaad mooi. En daarna hebben we haar (ze lag in een bak) nog even op tafel gezet, want daar stond ze graag. Nog even op de bar, want daar ging ze altijd als een stokstaartje staan. Nog even op het aanrecht, want daar mocht ze niet komen maar deed het wel graag. En nog even op de trap, want daar begroette ze ons ook altijd. Soort afscheidsrit door het huis ofzo, voelde wel mooi.

15 likes

aw veel sterkte :heart:

1 like