Wat fijn dat je nog op tijd was en wat een mooi dier! Wat een bijzonder koppie met die prachtige kleuren en zwarte neus
Heel veel sterkte gewenst
Jaaa precies… bedankt voor je reactie!
We wachten zaterdag even af en als dat goed voelt voor ons, en de situatie echt zo is nemen we ze mee
We denken nu aan de namen Ollie en Oscar. Heeft iemand anders nog leuke suggesties?
Sorry @Botsautobob en @Foucher Ik heb helemaal over jullie berichtjes heen gelezen. Wat erg voor jullie allebei… een dier verliezen is vreselijk. Heel veel sterkte
Wat verschrikkelijk verdrietig. Heel heel veel sterkte gewenst.
dit is misschien een long shot, maar heeft iemand hier ooit dit zelf gemaakt? Een soort treetje voor aan de muur. Het is nogal prijzig op Etsy en je zou het prima zelf moeten kunnen maken met van dat krabpaaltouw dacht ik zo!
Je hebt wel sites die losse krabpaalonderdelen verkopen. Misschien dat je zoiets kan aanschaffen en dan aan de muur maken. Alleen weet ik niet hoe je dat aan de muur kan krijgen, maar dat is mijn totaal gebrek aan technisch inzicht op dit soort dingen.
Ik heb mijn kater destijds ook met 7 weken opgehaald omdat moederpoes hem begon te verstoten. Wij hebben gekozen voor slechts een katertje gezien de rest al vergeven was. We zijn nu een jaar verder en het is helemaal goed gekomen!
In het begin zijn we veel thuis geweest en hebben we veel gespeeld. In de nacht sliep hij bij ons want hij wou niet alleen achterblijven (dat was echt heel zielig), ook al zeiden we vooraf dat hij echt niet op de slaapkamer mocht… Nu is het echt de liefste kater ever! We mogen alles met hem doen!
Ik zou me daar totaal geen druk om maken.
Voor 1 nachtje zetten we gewoon genoeg eten en drinken klaar (ze hebben sowieso altijd brokjes staan en krijgen maar af en toe natvoer). Ze hebben ook een kattenluik en kunnen dus zelf binnen/buiten - maakt ook al wel verschil. En we hebben 2 katten, dus ze zitten niet helemaal alleen.
Edit: voor een weekje vakantie is bij ons de buurvrouw komen eten/knuffels geven. Vorig jaar waren drie/vier weken weg en is er een vriend komen house/catsitten. Voor langere tijd zorgen we dus wel voor opvang.
Ik heb als tiener een zomer in een kattenpension gewerkt en ik was er verbaasd over hoe goed de meeste katten dat trokken. Maar ik heb er zelf de voorkeur voor om de katten in eigen omgeving te laten.
Heb ook wel eens mensen gehoord die hun katten meenamen op vakantie zou ik zelf nooit opgekomen zijn… Iemand hier wel eens gedaan?
Als wij een nachtje weg gaan dan blijven ze gewoon thuis en gaan mijn ouders of een vriendin langs, mijn moeder gaat dan een uurtje tv kijken en ze knuffelen enzo. Als we langer op vakantie gaan dan kunnen we ze naar mijn ouders brengen.
Hier komt er een kattenoppas. Ze krijgen dan eten, ze doet de kattenbak maar neemt ook even de tijd om met ze te knuffelen. En stuurt mij dan foto’s of een berichtje hoe het met ze is. Katten zelf hebben er nauwelijks last mee dat we 2 weken weg zijn alleen trek ik het zelf heel erg slecht. (Dat gevoel dat ik ze in de steek heb gelaten of dat de oppas opeens niet meer komt en ze dan verhongeren. Maar die gedachten slaan nergens op.) Ik hou mezelf voor dat voor katten de tijdsbeleving ook anders is, dat zij niet per sé doorhebben dat we 1 nacht of veel langer weg zijn. Ze zien er altijd heel tevreden en keurig verzorgd uit dus ben echt heel blij met mijn oppas. (Ook dat ze het dus niet raar vind dat ik graag wat over de katten hoor. Want ik schaam me er ergens wel voor.)
Ik heb vrienden die in de buurt wonen en gek op mijn kat zijn, als ik langer dan een nacht weg ben komen zij elke dag langs en spelen dan ook met hem, blijven sowieso minstens een uur en verwennen hem enorm.
@anon50301661 @Ferngully @Swelgje @Papegaaiduiker @Kuidaore @houseofmemories
Heel lief, bedankt. Ik weet ook wel dat ik verdriet mag hebben maar ik wilde juist hun opvangen en het is niet eens helemaal “mijn” kat zeg maar, omdat ik al jaren weg ben. Blijft toch het zorgenkindje en ik deed ook zijn insuline injecties als mijn ouders er eens niet konden zijn. Dat ging bij hun altijd compleet met ziekenwagen en sirene stukje en hij liet het ook altijd gewoon toe.
En ook omdat hij een mooi leven heeft gehad en ondanks zijn aandoeningen nog zo oud mocht worden.
Barst nog steeds een paar keer per dag random in huilen uit ik hoop dat dat echt snel over gaat. Ook omdat ik hierdoor ook meteen weer terug denk aan de huisdieren die ik zelf heb moeten laten gaan en hoe ongelofelijk kut dat is. Ik heb zelf ook 4 oudere katten en dan denk ik die gaan straks ook allemaal en ik zie er nu al tegenop.
Jeetje wat een stress allemaal. Kan echt zo lastig zijn om een bange kat in zo’n mandje te krijgen. Fijn dat alles uiteindelijk gelukt is!
Dit hangt denk ik ook wel van je kat af. Ongeacht hoelang ik weg ben komen mijn ouders langs voor hun eten maar mijn katten trekken hun eigen plan. Ik heb een kattenluikje dus ze kunnen gaan of staan waar ze willen. Maar het is niet zo dat ze willen spelen en als ze in goede bui zijn dan accepteren ze een aai over hun bol. Ik heb mijn katten een keer in een pension gehad en een van de twee heeft daar uit protest stil in hoekje gezeten zonder iets te eten of drinken dus die heb ik na een dag opgehaald. De ander daarentegen vond het fantastisch en wilde niet mee naar huis.
Mijn katten gaan dan naar een katten pension waar ze het heel erg naar hun zin hebben. Dan ga ik ook met een gerust hart op vakantie.
Wij hebben de kittens opgehaald!
Ze hebben een halfuurtje in de auto gezeten en waren toen wakker. Echter slapen ze nu al ruim 1,5 uur. Wanneer moet ik mij zorgen maken qua slapen en moet ik ze eventueel ook wakker maken?
Kleine katjes slapen heeeeeel veel, dus daar moet je je niet druk om maken. Of je ze wakker moet maken, wss niet, maar zelf kan ik er niet van afblijven
Hahahah! Herkenbaar. Ik maakte me al weer gelijk zorgen omdat ze nog erg jong zijn
Fijn, dankjewel voor je reactie!