Oh zo lief
Kittens vallen soms ook tijdens het spelen in slaap, schijnt normaal te zijn
Ik heb mijn kat (vrouwtje, nu 6,5 jaar oud) 4 jaar geleden geadopteerd van een oud-collega. Ze heeft als kitten alle vaccinaties toen gehad en is altijd een binnenkat geweest. Ze lijkt heel tevreden, er is echt niks aan de hand (behalve wat overgewicht). Moet ik alsnog wel binnenkort naar een dierenarts voor een controle/herhalen vaccinaties? Ze is sinds ik haar heb niet geweest (ze is erg angstig en laat het niet toe als iemand haar oppakt/vervoert dus ik wilde haar nooit die stress onnodig aandoen).
Katten slapen sowieso heel veel, gemiddeld zo’n 18 uur per dag dus niks om je zorgen om te maken.
Ook bij binnenkatten wordt het aangeraden jaarlijks te vaccineren.
Het antistof titer daalt gedurende het jaar en wordt dan jaarlijks ‘geboost’ door je jaarlijkse vaccinatie. Normaal gezien is de antistof titer in het bloed na enkele jaren zonder vaccinatie te laag om terug ‘geboost’ te kunnen worden dus zal je sneller moeten terugkomen voor een nieuwe vaccinatie. Dat denk ik, niet 100% zeker.
Sowieso is het aan te raden jaarlijks eens een check-up te doen van je kat. Het is niet omdat je problemen (nog) niet ziet, dat ze er niet zijn.
Al is 6,5 natuurlijk jong en zal hoogstwaarschijnlijk alles gewoon oke zijn! Maar aangezien het al 4 jaar geleden is, denk ik dat het zeker geen kwaad kan om eens langs te gaan.
Wat betreft angstige katjes, kan je aan je dierenarts kalmering vragen met het stofje ‘gabapentine’ in (geen kalmivet) zodat ze mentaal rustiger wordt.
Ok, ik ga een afspraak maken! Heel erg bedankt voor deze info!
Fijn dat je een afspraak gaat maken, hopelijk verloopt alles vlotjes en is je katje helemaal in orde
Zo lief! Hoe gaat het nu met ze?
Heeeeel goed! Lief dat je het vraagt. De grijze heet Ollie en zijn broertje heet Oscar.
Oscar is echt een lefgozer. Heeft de hele kamer al te verkend en speelt er op los. Ollie vindt het allemaal nog wat spannend en bekijkt het op een afstandje. Begint wel meer te spelen.
Ze voelen zich al heel erg op hun gemak! We hebben een mandje, krabpaal en een doos in de woonkamer staan. Echter willen ze alleen maar (tot nu toe) in het reismandje liggen. En dan ook samen en op elkaar
Het knuffelen/aanraken vinden ze nog heel spannend, dus dat doen we op hun tempo. Als ze liggen in het reismandje vinden ze het echter heerlijk om uitgebreid geaaid te worden.
Achh ik smelt, zo zoet!!
Nu moet je titel worden uitgebreid.
Ahh wat lief! Die grijze lijkt op mijn kat als kitten.
Ik ben nu met een experimenten bezig, kat gaat over de schutting heen (mét gaas) en ik heb het even aangekeken en hij komt tot nu toe terug in de tuin. Ik ga hem nu wat meer vrijheid geven door hem ook uit de tuin te laten, hopelijk lost dat ook het plasprobleem (stress?) op!
Aah wat een schatjes en hele leuke namen!! Fijn dat ze zich al zo snel op hun gemak voelen. Mogen ze bij jullie op de slaapkamer snachts? Dat was bij ons de eerste weken wel een uitdaging haha. In de slaapkamer ging niet want dan gingen ze spelen op bed en deden wij geen oog dicht. Dus deden we ze in de woonkamer, maar dan gingen ze krabben en piepen aan de deur… Nu niet meer gelukkig
Nee, wij zijn boven aan het verbouwen dus dat is niet erg handig.
Mijn vriend slaapt de eerste paar nachten beneden
Sorry hoor, ik ben zooooo verliefd! Zou nu ophouden met spammen hahaha
Oooh zo zoet
Waarom kunnen ze niet altijd zo klein blijven
Nee. Wij willen meer kattenspam.
A cat pic a day keeps corona away.
Hahaha @anon42392789
Ik zou elke dag een foto posten.
Mijn vriend vindt een katten insta vreselijk, dus dan maar zo
Edit: ohja heb in het wjekw foto editie ook een aantal foto’s geplaatst vandaag, voor de liefhebbers!