Baby heeft flink lopen janken vannacht 
Ah wat fijn dat hij lekker mee naar huis mocht!
Wel rot van het blaasgruis, maar goed dat jullie direct naar de dierenarts zijn gegaan!
Is dat onder haar neus een licht vlekje of kijkt ze echt zo 
Maar is het dan de bedoeling dat de kat altijd buiten is als jullie niet thuis zijn?
Nee natuurlijk niet. Dat zou wel heel zielig zijn. We wilde de kat graag binnen in de avond en dan haar eigen plekje. Niet in de kamer, omdat mijn man bang is dat ze dan van alles kapot maakt. Ik denk dat we dit in het begin wel even doen.
Na anderhalve dag hebben ze de moed verzameld om de woonkamer de verkennen. Het is echt zo schattig allemaal.
Nou geloof me, katten slopen gewoon dingen zelfs als ze recht voor je neus staan dus daar moet je man zich maar op instellen haha.
Precies wat ik ook dacht haha.
Ik kan niet de foto’s vinden die ik bedoel helaas, zit middenin een verhuizing. Hopelijk kom ik ze gauw eens tegen haha.
Dit is hem nu (twee jaar later).
Wow lijkt echt ja! Ben benieuwd hoe mijn baby er over twee jaar uitziet
Je hebt een autogordel voor honden die je aan een tuigje kan vastmaken, misschien is dat een idee? Ik heb zelf een kat die letterlijk paniek aanvallen krijgt door een reismandje dus die nemen we aan een tuigje en een riem mee.
Je kan ook wat Bach Rescue Pets druppeltjes geven. Wel even goed voor je kat inlezen hoeveel hij mag hebben (max 4 druppels per keer geloof ik, pin me er niet op vast), maar ik heb zelf een enorme stresskat, raakt heel snel overstuur, maar dit kalmeert hem als hij echt onhandelbaar is en het is helemaal natuurlijk. Kan in z’n drinkwater, over z’n voer of direct op de tong. Niet teveel gebruiken want dan slaapt ie de hele dag, haha, dat moet je ook niet willen, maar dit werkt hier heel goed!
Ik ben met mijn opvangkatje naar de dierenarts geweest:
Na 6 weken bij ons kan ik ze goed aaien en kopjes geven etc maar ik moest ze natuurlijk vastpakken om in haar kooitje te krijgen. Ze schoot helemaal in paniek en dit is het resultaat.
Bij de dierenarts was ze ook half in slaap. Zo vies en raar om te zien. Gelukkig is ze kerngezond en ze kan geadopteerd worden. 
Wat goed dat je katten opvangt! Hoe lang duurt het gemiddeld ongeveer totdat zo’n katje geadopteerd wordt?
Is bij elke kat anders en (helaas) hangt enorm veel af van hun uiterlijk.
Opvangkat 1, 3 en 4 waren binnen de week geadopteerd. Dat waren echt typische huiskatten, heel sociaal en kerngezond. Dus een week vanaf ze klaar zijn voor adoptie. Ze hebben langer bij mij gezeten wegens medicatie/dingen in orde brengen bij dierenarts/…
Opvangkat 2 moest dagelijks medicatie krijgen (2 pilletjes voor schildklier) en bij hem duurde het een maand en half.
Dit is mijn eerste echt bangere katje dus ik kan het niet voorspellen, maar ik vermoed dat het een maandje ofzo zal duren (ze is nu 6 weken bij mij). Je moet maar net geluk hebben dat de juiste adoptant zich aanmeldt 
Grappig genoeg is dit het eerste katje waar ik echt even getwijfeld heb om ze te houden. Ze is zo lief naar onze eigen kat toe en je bouwt echt een band op als ze in het begin zo banger zijn.
Het is echt een schatje maar ze heeft tijd en geduld nodig.
Merk je dan ook bijvoorbeeld verschil in kleur? Mijn zwarte asielkatten waren allebei niet populair in het asiel, maar weet niet of dat daaraan ligt. Toen ik er zelf werkte had ik het idee dat ze toch vaak wat langer zaten. 
Die tijden vallen me nog goed mee! Fijn om te weten dat zelfs katten met medicatie of wat gedragsproblemen uiteindelijk nog een baasje kunnen vinden. Vind het echt lief van je dat je dit doet. Is het in samenwerking met een asiel?
En hoe snoezig is die foto 

Dankje 
Ik ben opvanggezin voor een kattenopvang in de buurt. Op het “hoofdkwartier” (?? Weet even geen beter woord) worden ze voor het eerst gecheckt, ingeschreven, ontvlooien/ontwormen en ik ga ze daar halen en dan blijven ze bij mij tot ze klaar zijn voor adoptie. Het is dus niet een klassiek asiel waar katten in hokjes/grote ruimte allemaal op 1 plek zitten. De meeste katten gaan allemaal naar opvanggezinnen.
Van zwarte katten, klopt helemaal. Die blijven meestal langer ter adoptie. Daarmee dat mijn opvang werkt met vragenlijsten en zo probeert mensen te koppelen aan katten. Ze plaatsten “mooie/populaire” katten ook vaak niet online om foute mensen te vermijden.
Blijkbaar zijn witte, grijze, rode en langharige katten het “populairst”. Ooit stond er een duo online (dus 2 katten die samen geadopteerd moesten worden). Een zwarte en een witte. Blijkbaar mailen sommige mensen dan toch: ik wil alleen de witte.