@Lort toen mijn ene kat was overreden en mijn 6 jaar oude kater achterbleef, ben ik op zoek gegaan naar een geschikte andere kat. Omdat mijn kater vooral een grote en rustige niet-dominante knuffelbeer is die zo zijn eten afstaat wilde ik een kat niet te druk was en ook niet ontzettend de macho ging uitgangen. Ik heb tijdens mijn zoektocht kennis gemaakt met meerdere katten die aan mijn eisen voldeden maar om een of andere reden niet goed aanvoelde. (Ik had er persoonlijk geen klik mee.) Uiteindelijk vond ik diezelfde dag nog een mannetje van +/- 2 jaar in een asiel die makkelijk in de omgang is, wat extraverter is dan mijn kater maar ook geen bullebak is. Na een paar weken bleek hij wel iets drukker te zijn dan ze vooraf hadden gehoopt maar dat is geen probleem. Ik speel gewoon veel met hem zodat ie zijn energie kwijtraakt en hij mag binnenkort ook naar buiten. Ze ravotten tegenwoordig lekker met elkaar en de kleine toont ook wel affectie (wast/likt de oren van de ander) maar het is niet zo dat ze tegen elkaar gaan aanliggen.
Ik heb express lopen zoeken naar een kat tussen de 9 maanden tot max 2 jaar omdat het moeilijker is om oudere katten te koppelen maar een kitten zou ook weer te druk zijn geweest voor mijn 6 jaar oude kater.
Eerder een oude kat gekoppeld met een jonge kat en ze konden normaal met elkaar overweg (geen ruzie etc) maar deze twee doen het beter samen. En als iets niet goed aanvoelt niet doen en gewoon verder zoeken.

lekker wakker.

ik hoop over een jaar ook een eigen kat te hebben, maar wil er eerst de ruimte en het geld voor hebben