Wij hebben altijd de kattenbakvulling van de Lidl.
@Lort toen mijn ene kat was overreden en mijn 6 jaar oude kater achterbleef, ben ik op zoek gegaan naar een geschikte andere kat. Omdat mijn kater vooral een grote en rustige niet-dominante knuffelbeer is die zo zijn eten afstaat wilde ik een kat niet te druk was en ook niet ontzettend de macho ging uitgangen. Ik heb tijdens mijn zoektocht kennis gemaakt met meerdere katten die aan mijn eisen voldeden maar om een of andere reden niet goed aanvoelde. (Ik had er persoonlijk geen klik mee.) Uiteindelijk vond ik diezelfde dag nog een mannetje van +/- 2 jaar in een asiel die makkelijk in de omgang is, wat extraverter is dan mijn kater maar ook geen bullebak is. Na een paar weken bleek hij wel iets drukker te zijn dan ze vooraf hadden gehoopt maar dat is geen probleem. Ik speel gewoon veel met hem zodat ie zijn energie kwijtraakt en hij mag binnenkort ook naar buiten. Ze ravotten tegenwoordig lekker met elkaar en de kleine toont ook wel affectie (wast/likt de oren van de ander) maar het is niet zo dat ze tegen elkaar gaan aanliggen.
Ik heb express lopen zoeken naar een kat tussen de 9 maanden tot max 2 jaar omdat het moeilijker is om oudere katten te koppelen maar een kitten zou ook weer te druk zijn geweest voor mijn 6 jaar oude kater.
Eerder een oude kat gekoppeld met een jonge kat en ze konden normaal met elkaar overweg (geen ruzie etc) maar deze twee doen het beter samen. En als iets niet goed aanvoelt niet doen en gewoon verder zoeken.
Zelf mix ik Smilla Sterilised met Royal Canin (zo’n veterinary, één van mijn katten heeft een rommelig maagdarmkanaal > kotsen). Hoe kijk jij tegen dat voer (Smilla) aan? Ben nu wel benieuwd haha. Ben wel af en toe aan het rondkijken, eventueel iets anders proberen, in de hoop dat ik niet meer hoef te mixen. Mijn andere katten willen ook nog weleens aan dat voer zitten en dat moet eigenlijk niet haha.
Doen jullie nog iets voor het gebit van jullie kat? Tips zijn welkom haha. Een van mijn katten heeft weleens ontstoken tandvlees en hij is nog geen drie jaar. Tanden poetsen bij mijn katten gaat gewoon echt niet lukken.
Ook een geval niet heel slecht, maar er zijn betere. Er zitten meerdere plantaardige eiwitbronnen bij. De suikerbietenpulp icm de cellulose zou de afvoer van haarballen moeten verbeteren, maar het zijn plantaardige vezels dus als je kat geen problemen heeft met haarballen is het niet per se nodig om dit in deze hoeveelheid te geven. Daarnaast zitten er dus behoorlijk wat koolhydraten in dit voer door de maïs én de bietenpulp én de appelpulp én gerst én rijst.
Bedankt voor het kijken, ik zal als dit op is eens iets anders proberen!
Dit is wel echt heel schattig! Mijn katten moeten elkaar echt niet, dus dit zal nooit gebeuren
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord!
Ik zocht het 2e model lekker wakker.
Mooie katten & gordijnen!
Zit hier toevallig ook een dierenarts?
Mijn kat laat aan beiden ogen het knipvlies zien. Ik lees online dat dat past bij een virusje, maar ook bij ergere dingen als niesziekte.
Ze doet het verder alleen gewoon zoals normaal: eet, drinkt, poept, speelt. Heeft een natte neus, komt knuffelen.
Ze heeft een week geleden nog dr inenting gehad (kan misschien daar aan liggen?) en is toen nagekeken en alles goed. Ook heb ik sinds een maand nog een andere kitten erbij.
Lastig zo voor het weekend, zeker omdat ze niet ziek overkomt.
Heb je temperatuur opgenomen? Hoe lang is het al zichtbaar?
Ik heb helaas geen thermometer in huis oortjes voelen niet warm aan.
En sinds gisteren. Het is wel wisselend aanwezig, ze zijn soms ook wél weg.
Reactie op enting kan, maar ik vind een week na enting wel redelijk laat voor een reactie.
Zoals je zelf al zegt kan het veel dingen betekenen dus ik durf er geen uitspraken over te doen vanachter mijn beeldscherm. Morgen thermometer kopen in ieder geval, altijd handig. Er zijn ook dierenartsen die op zaterdag open zijn, dus dan sowieso bellen voor advies. En anders toch zelf inschatten of je het aan blijft kijken.
Bedankt voor je reactie!
Ik ga morgen even bellen!