Ik snap niet waarom je een ongecastreerde kater naar buiten liet gaan, ik snap niet waarom je een niet gechipte kat naar buiten liet gaan? Dat kan voor heel veel problemen zorgen, niet alleen nog meer katten op de wereld maar ook gevechten, terrioriaal gedrag in andermans tuinen etc. Zonder een chip is het heel moeilijk om de eigenaren te vinden als er iets gebeurd. Het lijkt me verstandig als je dit bij je nieuwe kat dus wel laat doen.
Een kat die zichzelf zwervend kan redden is ook niet fijn trouwens. Katten hebben een enorme invloed op de vogelstand en er zijn al veel soorten die onder druk staan doordat ze bejaagd worden door katten.
Sorry voor mijn harde reactie misschien, maar als meer mensen hun verantwoordelijkeheid zouden nemen voor hun dieren wat betreft castreren/chippen zou dat zoveel problemen verminderen.

… Ik zie Ara regelmatig in paniek rondhobbelen omdat de tafel te hoog voor hem is en dan denk ik, "Knul ,als je 2 stappen naar achteren gaat kun je er gewoon via die stoel af ".
alle katten op jullie foto’s
)