Je moet ook uitkijken dat die duimnagel zeg maar niet in de huid gaat groeien, omdat die rond groeit.
Ik ga niet per se voor een check up, wel gewoon jaarlijks laten enten dus dan worden ze (bij mijn dierenarts in ieder geval) ook altijd even ‘gecontroleerd’. Ze kijken dan even naar het gebit, luisteren naar het hart, voelen aan de buik, worden gewogen etc. Bij mijn dierenarts hebben ze ook eens in de zoveel tijd gratis inloopspreekuren trouwens, en dan thema-gebonden. Dus de ene keer kan je gratis een vlooien/tekencheck laten doen, de andere keer kijken ze naar het gewicht van de kat etc. Weet niet of ze dat bij jou ook hebben, maar dan zou je natuurlijk ook altijd even binnen kunnen lopen.
Ja ik ga eens per jaar met ze, voor inenting en een checkup. Een van de twee bleek wat aan de zware kant dus die zit op dieet nu. De ander bleek wat tandsteen te hebben en moet daar binnenkort voor terug. Verder luisteren ze naar het hartje, voelen ze alle gewrichtjes en of de buik soepel is etc. Als ontwormen niet zelf lukt doen ze dat ook tijdens die afspraak.
Wij hebben dit altijd zelf gedaan, zeker toen ze ouder werden en niet meer goed hun eigen nagels konden verzorgen. Ze vonden het absoluut niet leuk (we wikkelden de kat in een handdoek en dan de nagels knippen), maar liever even een boze kat dan ingegroeide nagels.
Gin houdt niet zo van speeltjes op hengeltjes na, maar de tunnel is helemaal goedgekeurd!
Jammer dat ze zoals altijd niet snapt dat ze niet persee dezelfde ingang als uitgang moet gebruiken, dus af en toe zit ze heel moeilijk naar achteren te kruipen haha
Mijn kat is heel erg speels en lomp, dus als ik zijn nagels niet knip als ze te lang worden blijft 'ie overal in hangen, heb al een paar gaten in mijn beddengoed… En dan heb ik ook overal krassen, want ook als 'ie met mij speelt is 'ie niet zo handig 
Is die tafel de hoogste ligbare plek voor ze? Dat is het enige wat ik kan bedenken. Warmte stijgt op, dus als de tafel hoger is, dan is het daar ook wat warmer voor de katten.
Huh wat gek, je zou zeggen dat ze de warmte op zouden zoeken. Het is me wel opgevallen dat de meeste katten elke paar weken/maanden een nieuw plekje zoeken, maar het lijkt me dat ze zo’n vast ritueel rond bedtijd bijv. wel aan zouden houden
Oh nee dat lijkt mij ook niet dan.
Die wangen 
Misschien hebben ze een muis gehoord in de keuken? Dat is de enige logische reden die ik kan bedenken, m’n katten gaan ook al-tijd in de keuken liggen als ze een muis hebben gehoord. (Vaak hoor ik dan zelf ook al wat getrippel)

Toen ik langs deze foto kwam ging mijn kat er kopjes tegenaan geven. Ik denk dat hij iets probeert duidelijk te maken 
Ik vind het zo gezellig dat het wat kouder wordt en dat dan mn kat ook niet naar buiten wil. Ben nu aan het leren en hij ligt zo gezellig bij me op te tafel!
Zomers is hij amper binnen omdat hij de hele dag op avontuur in de tuin is, maar als je nu de deur voor hem open houdt kijkt hij je aan of je gek geworden bent