Kattentopic

Onze kat heeft hardnekkige vlooien. Netjes volgens de gebruiksaanwijzing geven wij hem pipetjes in zijn nek maar die krengen gaan maar niet weg. Heel vervelend voor hem maar helaas ook voor mij. Die krengen bijten mij ook helemaal lek. Iemand tips?

Welk merk gebruik je? Niet alle pipetjes hebben dezelfde werkzaameheid. Ik zou voor Stronghold gaan.
Daarnaast ook de omgeving behandelen met een spray die op alle levensfases van de vlo werkt.

1 like

Heb even gekeken en het heet Bolfo Gold. Maar ik ga straks gelijk op zoek naar die jij aanraad. Heb je ook nog suggestie voor welke spray?

Stronghold kun je alleen bij de dierenarts kopen! Suggesties voor sprays heb ik niet specifiek, je kan bij winkels zoals de welkoop wel zien op welke levensfases ze inwerken.

1 like

Dankje voor je reactie! Ja het is vooral als ze een beetje half ligt te slapen, dan gaat ze eerst mijn hand likken en dan daarna ook bijten. Misschien dat het weglopen bij hard bijten wel een goeie is, dankje!

Plast ze vaker en dan telkens kleine beetjes?
Onze kat (poes) had blaasontsteking en gruis. Ze plaste heel vaak en kleine beetjes maar dan wel op gekke plekken (op een plastic tas, in de gootsteen) en haar urine was rood/bruinig (er zat bloed bij).
Dus dat zou je in de gaten kunnen houden.

1 like

Ik ga vanavond mijn katten verhuizen en dat vind ik spannend. Denk mijn katten ook :stuck_out_tongue_winking_eye:.
Maar ik hoop dat alles goed gaat. We b3ginnen op de slaapkamer waar wij vannacht ook zullen slapen. Morgen zitten ze daar de hele dag opgesloten voor de verhuizing.
Heb overal gelezen dat het beter is ze op te sluiten met eigen spullen, dan vertrouwde spullen weg te halen bij ze.

Ik mis gewoon serieus mijn kat terwijl ik op werk ben… Altijd als ik thuis kom is ie zoooo blij

Even een andere vraag:

Mijn huis wordt compleet gerenoveerd. Hele voor en achterpui gaan eruit, dat is een aantal dagen echt takkeherrie en veel onbekende werkmannen in huis.
Ik weet niet zo goed wat ik met mijn kat aan moet. Zal ik hem in de schuur opsluiten met zijn water en brokjes en mandje? Of zal ik hem gewoon naar buiten laten, hij gaat graag naar buiten, maar is wel gewend dat hij ieder moment weer naar binnen kan.
De zolder werd ook geopperd, maar dan zit ie wel in huis opgesloten, in de herrie en hij komt nooit op zolder…

Wat is jullie advies?

1 like

Heb net mijn katten verhuisd. Eentje is nu blij en de andere zit nog steeds bang in de bench. Vind dat wel zielig maar ze moet zelf komen en gaan haar niet dwingen

Mijn vriend is nog niet thuis en ik lig al in bed met de kat, maar no way dat ie aan mijn kant komt liggen hoor. Hij ligt op het dekbed van mijn vriend en net met zn kop zelfs op het kussen. Hij houdt niet van me hoor denk ik.

Jij hebt ook een rode kater toch? Die van mij is ook helemaal verliefd op mijn vriend. Graaft zich helemaal in tussen zijn armen als een baby. Ik mag al blij zijn als dat beest een keer naast me komt liggen. :pouting_cat:

Ja klopt! Mijn vriend kwam in bed liggen en hij ging meteen bij hem liggen slapen. Maar binnenkort is mijn vriend een weekend weg dus dan moet ie mij wel aandacht geven. :smiling_imp:

2 likes

ik kan de cuteness soms echt niet aan.

31 likes

Volgende week ga ik bij kittens kijken :heart_eyes: Moet dan nog wel lang wachten voor ze mee naar huis mogen, maar ik heb er zo’n zin in! Ik mis echt katten in huis.

5 likes

Gisteravond lekker knus samen

21 likes

Knippen jullie zelf de nagels van jullie katten of nooit?

Ik vraag me af of jullie wel eens met je kat naar de dierenarts gaan voor een check up ofzo? Mijn kat is gezond en blij, eet goed, mooie vacht, krijgt veel aandacht etc (binnenkant omdat ik op zoveel-hoog woon). Is dit dan nodig?

Ik doe dat wel, want anders worden ze veel te scherp haha. Wel alleen de voorpoten.

1 like

En hoe vaak laat je dit doen? Mijn kat laat het ook niet toe, waardoor ze nu lange nagels heeft… Krabt wel aan de krabpalen, maar das niet genoeg.

Ik doe het zelf, heb een speciaal schaartje ervoor (deze), wikkel hem in een handdoek en haal telkens 1 pootje eruit om te knippen. Hij vindt het niet leuk, maar tolereert het.

1 like