Kattentopic

Net onze kitten voor het eerst een wormtablet gegeven, dat ging niet zonder slag of stoot😅 bij de kater ging het gelukkig veel makkelijker, maar ik voel me nu wel een soort van schuldig haha

Mijn katten zijn echt gek op van die snoepstaafjes van de Lidl, daar druk ik nog weleens een tabletje in (in zo’n afgebroken stukje) als ze niet mee willen werken. :smile:

2 likes

Ik zou sowieso eigenlijk geen Whiskas geven aan je kat, zijn vooral vulmiddelen waar je kat niet echt iets aan heeft en veel meer van moet eten om verzadigd te raken. Je zou eens posts van @Loxodonta hier terug kunnen zoeken over voer, vooral kijken naar eiwitgehalte want daar krijgen ze energie van.

Je hebt een kitten toch? Wij geven Royal Canin kittenvoer, daar zit 36% eiwit in en hij doet het er heel goed op. Werd in het asiel ook gegeven en door de dierenarts die we nu hebben aangeraden, maar weet dat @Loxodonta Orijen echt het beste vindt maar dat is een stuk duurder.

2 likes

Oke ja ik ben doorgegaan met geven wat haar vorige baasje ook gaf! Ze is twee overigens dus niet echt meer kitten. Bedankt!! Ga me er eens in verdiepen

1 like

Oh ja dat snap ik wel, je wil toch dat ze blijft eten en een verhuizing is al een hele opgave. Je kunt je er altijd in verdiepen en langzaam overstappen op iets anders.

1 like

Handig, ga ik de volgende keer proberen! Eerder legde ik de wormtablet wel eens tussen wat snoepjes en dan at mijn kat het gewoon op, maar tegenwoordig trapt hij daar niet meer in

1 like

Die zijn hier ook favoriet! Ze vindt ze lekkerder dan snoepjes van duurdere merken.

Aaah mijn katje kwam binnen met een (stuk) nagel van een andere kat in haar neusje. Maar ff opletten want ze heeft eerder een nare infectie gehad na vechten. Vond d’r net ook wat warmer aanvoelen maar ben misschien overbezorgd; ze eet/drinkt wel nog goed en is actief, was vorige keer heel anders.

Weet iemand hier tot wanneer het nodig is om een kitten nog kittenbrokjes te geven? Ik geef ze nu nog wel een tijdje, maar vind een heel jaar kittenbrokken geven wel een dure grap!

Ik denk dat kittenvoer er niet voor niks is. :grimacing: Vind dat een beetje vergelijkbaar met babyvoeding, ja frikandellen zijn idd goedkoper als zo’n potje babyvoeding, maarja dat geef je ook niet aan een baby van een half jaar toch.

Ik vind het voer voor volwassen katten ook niet significant goedkoper eigenlijk
 Baalde als een stekker toen de mijne aan het dieetvoer moest (vanwege blaasgruis), maar zelfs dat is niet veel duurder dan de Applaws die hij ervoor kreeg.

Goede ja, zal t even bespreken met de dierenarts.

En ja wat is veel? Volgens mij drinkt ze gewoon normaal.

Ik ga over een maand drie weken weg. Voor mijn twee katten had ik al een oppas gevonden, die in mijn woning wilde, maar door omstandigheden gaat dat niet meer lukken. Ik heb nu de optie om ze naar mijn moeder te brengen, maar daar is al een kat en we gaan samen op vakantie, dus is dan ook drie weken weg. Er komt wel elke dag iemand om ze te voeren.
Of ik kan ze in mijn woning laten en een vriendin ze elke dag laten voeren/knuffelen, ze woont een verdieping boven mij. Ik ben alleen bang dat ze eenzaam worden oid. ): Heeft iemand hier ervaring met een situatie als deze?

Helaas heb ik niet het geld om ze naar een pension te brengen of om iemand te betalen om in mijn woning met ze te zitten.

Ik zou er voor kiezen om je vriendin op te laten passen. Dan zitten je katten in hun eigen vertrouwde omgeving en hebben ze niet de stress van een vreemde kat. Ik zou wel vragen of je vriendin iets meer aandacht aan ze besteedt dan alleen eten geven en de bak verschonen. Voor mijn familie ben ik vaste kattenoppas, ook bij langere vakanties, en ik probeer ongeveer een uur bij de kat in kwestie te blijven, per dag. Naast het eten geven en verschonen speel of knuffel ik met ze.
Bij mijn eigen katten past mijn zus altijd op en ook zij besteedt dan extra aandacht aan de katten. Katten zijn dieren die zich goed kunnen vermaken, dus ik denk niet dat ze vereenzamen hoor. Bovendien zijn ze samen. :smile_cat:

Ik vrees dat ik atm toch de irritante kattenmoeder ben geworden die steeds foto’s moet delen omdat ik smelt van deze blik: :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

26 likes

Ik zou ook voor je vriendin gaan die boven je woont. En inderdaad vragen om 2 keer op een dag langs te gaan als dat kan. En om even te knuffelen met ze.

1 like

wat zei de dierenarts?

wat ben ik toch verliefd op m’n dikke Darwin, alleen nu nog stoppen met kabels eten.

32 likes

Ik wil mijn gezicht echt begraven in zn vacht

1 like

Hi, ik heb een dilemma dat ik hier graag wil voorleggen. Al anderhalf jaar komt er bij mijn moeder een zwerfkater langs. Een prachtige, gitzwarte met fluoriserend gele ogen, en vooral hele dominante kater. Is haar eigen wit/oranje kat helemaal niet blij mee, maar er is een soort “staakt het vuren”. Het is zeker een zwerver, en afgelopen winter sliep hij in een doos met dekens in de garage. Vorig jaar was hij niet aan te raken, maar hij vindt aandacht en bij de mensen zijn wel heel erg prettig. En de afgelopen zomer hebben we hem “getraind” in aaien en accepteerde hij dat beter. Hij was niet gecastreerd en we besloten dat het goed was om hem toch te castreren en een goed huis te vinden voor de winter. Het asiel wilde meewerken en via de dierenarts kregen we wat verdovingspilletjes, om hem slaperig te krijgen en hem zo te kunnen vangen. Dat is maandag gelukt, en we hebben hem dus bij het asiel afgeleverd. Wij betalen de castratie en de eerste dierenartskosten en hebben afspraken gemaakt om op de hoogte te blijven. En nu blijkt vandaag dat hij katten hiv heeft.

Dit asiel is van de Dierenbescherming en hun policy is afmaken. Gelukkig niet morgen, maar over 2 weken. We zijn kapot van dit nieuws, want het voelt als verraad. We hebben door hem te vangen zijn doodvonnis getekend. Maar ook goed, want hij vocht veel en dat is juist de manier van overdracht. Enfin, nu zit ik te broeden op oplossingen. Want niet alle asiels maken katten met katten hiv af. Er zijn er die ze herplaatsen.

Heeft hier iemand ervaring met zo’n situatie?Zijn er adressen die jullie aan kunnen raden? Wat zouden jullie doen?
Hier nog even een foto van Piet. (Zwarte Piet, dus :joy:)

Het asiel vindt het trouwens een ontzettend leuke kat. Hij is heel rustig in zijn hokje en was ook door de dierenarts redelijk te handelen (wel met grote handschoenen).

3 likes

Ja zoiets, maar hoe vind ik dat in 2 weken? Morgen een gesprek met de dierenarts, en ik ga eens bellen met asiels die nu op zoektbaas.nl een kat met fiv aanbieden of zij kunnen helpen. Ik woon zelf in een appartement in Amsterdam, maar hij zijn hele leven zwerver geweest en leefde in tuinen en het park. En dan nu voorgoed binnen
 En hoe leer ik 'm de kattenbak, en hoe los ik op dat ik ook wel eens een weekend weg ben. (ja heel slecht, ik denk erover om 'm zelf te nemen, maar ik moet rationeel blijven.)