Kattentopic

Jeetje wat een onwijs dilemma, zeker bij zo’n mooi beestje. 2 Weken is inderdaad heel erg snel. Is het niet mogelijk om aan het asiel te vragen of hij wat langer mag blijven zodat jij op zoek kunt gaan naar een baasje?

Ja, dat gaan we nu proberen. Vandaag een rondje bellen. :anguished:

Dan laat ik mijn vriendin oppassen, lijkt mij inderdaad ook de beste optie. Ze zei ook al dat haar zusje wilde oppassen/in mijn woning wilde zitten wanneer ze tijd had, dus moet goed komen allemaal! Thanks voor je reactie.

1 like

Wat lief dat haar zusje ook mee wil helpen! Zo komen je katten echt je vakantie wel door.
Fijne vakantie gewenst alvast!

Mijn vriend is gisteren van de trap gevallen en daarbij heeft hij of veel herrie gemaakt of hij heeft de kat geraakt, maar hij weet niet of dat echt zo was. De hele middag heeft de kat onder de bank gezeten en gisteravond laat en vanochtend ging het goed, toen heb ik ‘m naar de dierenarts gebracht om gecastreerd te worden en nu schiet ie weer de hele tijd onder de bank. :frowning: Van het castreren lijkt ie geen last te hebben, hij eet en drinkt goed en springt ook weer overal op, maar is zo schrikachtig en ik vind dat zo zielig.

Onze baby :heart:

28 likes

Mijnes is gekrabd :cry::cry: so sad.

15 likes

ah ja deze lag ook al zo lief.

21 likes

Heb hier ook zo’n kleed met allemaal haaltjes en pluizen door haar nagels:

Heb deze week geprobeerd om ‘m bij te knippen maar duurt lang :joy:

Edit: heb haar per ongeluk verstoord

18 likes

Ze wil sinds kort onder een dekentje

The Claw!

Mijn rescuekatje die ik eigenlijk wil houden.

26 likes

Waarom kun je die niet houden?

He ja dezelfde!
Hij gaat ook uitgebreid staan kneden op dat kleed, hij raakt er ook opgewonden van hahaha

2 likes

Ja! De mijne ook, wat toevallig. Pakt de jouwe dan ook dat kleed in zijn bek?

:joy:

14 likes

We hebben er al 3 maar stiekem is deze eigenlijk nog leuker dan degenen die we al hebben :shushing_face:

2 likes

Ja maar met 3 wordt er altijd 1 buiten gesloten, met 4 kunnen ze 2-2 spelen en dat is veel gezelliger. :relieved:

Nee, hij staat gewoon heel erg zijn best te doen en kijkt me ondertussen aan :unamused:

2 likes

Een vriendin heeft een kat van ongeveer een half jaar en ze zegt net doodleuk dat hij niet ingeënt is “want hij komt toch niet buiten”. Ik probeerde haar er van te overtuigen dat dat gewoon beter is voor het beestje en ze het beter wel kan doen, maar nee ze was erg stellig en wil het echt niet. Volgende week wordt ie gecastreerd en ik hoop bijna dat ie bij de dierenarts een virusje oppikt of wordt geweigerd omdat ie niet geënt is. Ik snap dit echt niet. :exploding_head:

En de kat is zeker ook niet gechipt want het diertje zal nooit ontsnappen etc. Eigenlijk zou het gewoon verplicht moeten worden (met uitzondering van medische redenen) omdat veel baasjes toch niet hun verantwoordelijkheid nemen.

Ze hebben ‘m via marktplaats gekocht en hij is nog nooit bij de dierenarts geweest dus ik gok erop van niet nee. Ik vroeg ook of ze dr kinderen later dan ook niet in laat enten, maar dat was echt niet met elkaar te vergelijken.

Jammer dat zij zo naief is en niet inziet dat een gevaccineerde kat een goede weerstand opbouwt tegen de belangrijkse ziektes waardoor zowel de kat als haar bankrekening het zwaar te verduren krijgen. Er hoeft maar een keer bezoek te komen waardoor de kat toch in contact komt met bepaalde ziekten of de kat weet te ontsnappen en dan baal je acheraf als een stekker omdat veel voorkomen had kunnen worden.

En als je vertelt dat iemand van een forum een kat had geadopteerd die door zijn eerdere eigenaren niet de juiste zorgen kreeg (inentingen etc) waardoor de kat nu chronische klachten heet die waarschijnlijk vermeden hadden kunnen worden? Dat een chronische zieke kat toch een duurdere grap is dan jaarlijks even een intenting halen.