Kattentopic

• Voer: beginnen met wat ze nu ook al krijgen, anders kunnen ze diarree krijgen. Later kan je dan langzaam over op zelf gekozen brokken. Je moet maar even de posts van @Loxodonta terugzoeken. Die heeft merken getipt en een algemeen berichtje met dingen waar je op moet letten! Echt heel erg handig!
  • Kattenbakvulling: beginnen met wat ze nu ook krijgen. Verder moet het niet klontvormend zijn, als kittens dat opeten (wat ze waarschijnlijk doen) kunnen ze heel ziek worden. Ik heb mijne eerst op houtkorrels gehad, dat waren ze gewend en nu deze https://petsplace.nl/cats-best-original-kattenbakvulling-m-4002973000908-pps.html.
    Ik heb in de kattenbak trouwens de luikjes er niet in! Toen ze echt nog klein waren natuurlijk ook de kap er niet op. Heb voor de kattenbak (een klein stukje er onder) een deurmat liggen. Gewoon van de action, maar scheelt heeeeeeel veel uitloop van korrels in het huis!
  • Krabpaal: ik heb 1 krabpaal en een kartonnen krabplank. De ene is echt gek op de krabpaal en de ander is helemaal verliefd op de plank. Mocht een van je kittens dus gaan krabben aan tapijt/kleed dan is zo’n krabplank misschien een idee.

Verder is het allemaal proberen en zien wat ze leuk/fijn vinden. Qua speelgoed zou ik wel kijken naar dingen die ze niet zomaar stuk krijgen. Goedkope muisjes van een euro zijn hier met 3 minuten stuk waarna ze de vulling op probeerden te eten (lijkt mij niet helemaal lekker voor ze) of het door het hele huis lag (niet leuk voor mij). De dingetjes die ze van Beeztees of Kong hebben zijn nu ze er sinds april mee spelen nog steeds niet kapot! Dan kan je beter een paar wat duurdere spulletjes kopen waarmee ze lang doen dan elke 2 dagen een nieuwe muis.

1 like

Ik pas op de kat van mn broer ivm vakantie.
De dag dat ze vertrokken heeft de kat een tafelblad op zn pootje gehad en lijkt niet beter te worden dusssss ik moet naar de dierenarts .

Die kat wil niet in het reismandje . Mn moeders hele gezicht ligt open en hij is getransformeerd in een gremlin.
We hebben het normaal geprobeerd en de truc met de handdoek.
Lokken met eten werkt ook niet.

Heeft iemand van jullie nog tips?

Al geprobeerd om ā€˜m in het nekvel te pakken en op die manier in het mandje te tillen?

Als het stroomverbruik echt meevalt dan wil ik het wel overwegen! Hoor je dat ding dan niet de hele dag of is die van jou stil?
Ja echt snoepjes om te trainen! Super leuk dat jouw kat kan zitten op commando, ik wil de mijne dat ook leren haha.

@Spaarlamp Catsan ken ik ook! Ik ga inderdaad even aan de fokker navragen welke vulling zij gebruiken, ook qua eten even vragen (volgens mij geven ze wel een beetje mee als ze mee naar huis mogen i.v.m. de overstap inderdaad).

@Foucher Ik vind de krabpaal heel gaaf maar het worden Noorse Boskatten :joy: Dus ik ga nog even verder kijken!

@Druppels Dat berichtje van Loxodonta heb ik volgens mij zelfs nog ergens opgeslagen, ik ga hem terugzoeken! Die deurmat is ook geen goede tip, net als de krabplank, dankjewel! Beeztees en Kong ken ik voor honden, wist niet dat ze ook speeltjes voor katten hadden, maar ik ken ze wel als goede kwaliteit inderdaad.

2 likes

Misschien wat te laat inmiddels, maar lokken met een snoepje? Het snoepje voor zn neus houden zodat hij lekker is gemaakt en dan het snoepje in de reismand gooien.

Ja het valt echt mee. Is een druppel op een gloeiemde plaat zeg maar! Die van mij hoor je nauwelijks. Ik zou er bewijs van spreken naast in slaap kunnen vallen.

1 like

@Sjern, ik heb je een berichtje gestuurd over voodoo <3

Ik heb een speelgoedtip. Mijn katten zijn helemaal niet zo speels, touw, muisjes, interesseert ze geen hol. Ik dacht dat het was omdat het katers van middelbare leeftijd zijn. Totdat ik afgelopen weekend wat chenilledraad liet slingeren. Nu gaan ze helemaal los.
image

8 likes

Volgens mij moet je mij hebben :wink:

2 likes

Ja! Sorry, haal jullie in m’n hoofd door elkaar. Maar je hebt dus een pb.

1 like

Even een succesberichtje. We hebben onze zwarte zwerver vandaag uit het asiel meegekregen en naar zijn nieuwe permanente thuis gebracht. We hebben gepraat als brugman, en na een uur besloten ze dat wij teveel stennis schopten en kregen de kat mee. Hij is nu in het Dierenthuis in Almere, een opvanghuis voor dieren die nergens anders meer heen kunnen. Hij is direct vanmiddag gecastreerd en gechipt en gaat vanaf morgen herstellen en de rest van zijn leven tegemoet. En dat terwijl hij vanmiddag door het asiel waar hij was afgemaakt zou worden. Er zat echt een engeltje op zijn schouder…

Trouwens een geweldige organisatie, voor wie het nog niet kent. Dierenthuis is een permanent huis voor katten en honden, dus er worden geen dieren uit geplaatst.

42 likes

Yay!!! Hier wordt ik zo blij van :grin: :sob:

1 like

Stress is ook niet goed voor wondgenezing. Gewoon zo goed mogelijk in de gaten houden of ze eraan zit en het dan voorkomen!

Fml

Ik heb een pilletje gekregen van dierenarts om hem iets rustiger te maken.
Heb hem helemaal fijn gemaakt en door zn eten gedaan.
WIL HIJ HET NIET ETEN!!

Ik ga straks toch nog maar een poging wagen om hem in die reismand te krijgen want zn pootje is er niet beter op geworden.

Heb het in zn natvoer gedaan.
Hij krijgt in het weekend altijd wat natvoer. Dus elke keer als hij het krijgt schrokt meneer het op… maar nu niet :joy:

Hij begint er nu net weer van te eten maar is te laat voor de werking

Acht wat sneu! En als je het pakje wel aanlaat, maar de knopen aan de achterkant openmaakt en de flapjes oprolt? Dat het pakje nog wel over de wond zit maar ze haar achterkant wel wat meer vrij heeft? Dit hielp bij onze kat in elk geval wel iets, had hij net wat meer bewegingsvrijheid.

Heeft de dierenarts geen ander idee/optie? Wellicht dat zij iets hebben of kunnen adviseren. Lijkt me heel vervelend dit.

Zo fijn nieuws. Vind het zo lief van je dat je dit doet voor dit katje <3

1 like

Ik ben zó blij dit te horen. Echt 10000 complimenten en hartjes naar jou voor je doorzettingsvermogen :heart_eyes:

3 likes

Dat had een van mijn katten ook, maar als ik het dan door de yoghurt gooi gaat het vaak wel goed.

Succes!