Kattentopic

Hahaha ja echt hoor, zo word ik ook denk ik!

Snap ik! Ik hoop dat je een leuke vind. In het asiel hebben we maar heel af en toe raskatten, dus dan zou je echt geluk moeten hebben.

1 like

Uploading: 1545078168928481955511949485590.jpg…

Maar uit het waterbakje drinken ho maar

Ik wil ook nog steeds een katje. Heb geen katten meer gehad sinds ik op mezelf woon. In principe zou het hier waar ik nu woon wel kunnen (appartementje met meerdere kamers), maar ik zit er wat mee in dat mijn ramen niet op een kiertje open kunnen, enkel volledig, dus dat de kat misschien valt of ontsnapt ofzo als het raam eens open is. Ik zit ook net te hoog waardoor het beestje niet zomaar terug binnen zou kunnen.

Kun je geen hor plaatsen met speciaal kattengaas waar ze niet doorheen kunnen?

Ja of je kunt met zo’n kettinkje zorgen dat de ramen op een kiertje blijven? Daar zijn vast systemen voor op de markt.

Add images

Onze airbnb in Kopenhagen had een kat en ze was zo lief. Ik ben nu weer thuis en ik mis haar haha, ook al waren we er maar 4 dagen. Was wel een goede oefening - mijn vriend en ik willen graag een katje adopteren maar ik ben allergisch, maar met de neusspray die ik heb tegen hooikoorts ging het prima.

16 likes

Ik had het laatst gekocht maar hij keek er niet naar om dus zou het niet nogmaals kopen.

1 like

Wij geven geen kattengras aan onze katten. We geven ze wel haarbal-pasta, voor de eventuele haarballen dat ze kunnen hebben :slight_smile:

1 like

Mijn kat is de laatste tijd echt een soort van obsessed met eten. Ik heb een automatische voerbak en als die af gaat dan rent ie er op af alsof ie dagen niet heeft gegeten. Hij miauwt ook heel vaak om eten. Iemand tips om dit wat minder te maken? Dit is trouwens gaan spelen sinds die gecastreerd is.

Heb je hetzelfde voer als voordat ie gecastreerd was? Zou dan kijken naar iets met meer (dierlijke) eiwitten zodat ie langer vol zit. Had hij hiervoor wel de hele dag door kans om te eten? Want dan kan ik me ook voordtellen dat hij nu niet snapt dat hij op bepaalde tijden mag eten en heeft ie gewoon honger. Hoe oud is hij? Kittens mogen in principe onbeperkt eten omdat ze in de groei zijn, onze dierenarts raadde aan om zijn gewicht in de gaten te houden en anders pas vanaf een jaar op vaste tijden te voeren.

1 like

Ja hij krijgt hetzelfde voer als hiervoor en zit al veeel eiwitten in, Nee toen kreeg die ook gewoon op bepaalde tijdstippen toen hij at sowieso alles ook in een keer op, maar ging het er wat rustiger aan en bedelde hij tussendoor niet. Hij is 9 maanden nu. Ik had juist van mijn dierenarts gehoord dat ik na zijn castratie niet te veel eten moest geven omdat ie anders te dik wordt.

Hebben jullie toevallig ook Instagram voor je kat? :innocent: Kan niet genoeg katten volgen!

2 likes

Ik heb een vraagje, onze poes is vanochtend gecastreerd en ze zit af en toe aan haar buik te likken, maar niet gigantisch vaak. Is het nodig om de kap bij haar om te doen als we gaan slapen?! Vind het zo zielig zo’n kap… maar weet niet zo goed wanneer het nu wel of niet nodig is? Straks zit ze de hele nacht aan de hechtingen likken?

Ja, ik heb een witte ook van zooplus. Ze hebben even nodig om het door te hebben, maar dan werkt het wel. Bij mijn moeder mocht ik het alleen niet gebruiken omdat ze het zielig vond :roll_eyes:

Oh over mijn toekomstige kat: ze heeft een traanoogje, wat ze nu zalven. Nu komt morgen de dierenarts, dus hopelijk is het beter en kan ik haar dit weekend ophalen, maar ik wacht rustig af !

Hier alvast een foto

15 likes

Yes ik wel van mijn 3 katten hehe, nieuwe volgers vind ik leuk!

Samenvatting

sjaakhazelollie

1 like

Mijn zusje heeft die eerste voor haar 2 katten, de ene kat vind het wel leuk en snapt ook goed hoe het werkt, de andere (kitten van +/- 6 maanden) snapt het niet echt en keek er na een tijdje al niet meer na om.

2 likes

@Spaarlamp @Tubing Ik ga het eens nakijken, maar ik denk dat m’n huisbaas er niet akkoord mee zou zijn…

Wij hebben wel een pot staan en ze is er gek op, zit elke dag er wel even aan te kauwen. Maar geen idee of het noodzakelijk is eigenlijk. Lijkt me voor de kat wel lekker om ergens aan te kunnen kauwen.

1 like

Die van mij keek er niet naar om.

1 like