Kattentopic

Ik heb zelf een allergie en 2 Siberische katten. Dat gaat heel goed.
Inderdaad even cattery opbellen om te testen.

1 like

Rennen niet maar als hij mijn auto de straat in hoort rijden gaat ie bij het raampje naast de voordeur zitten <3 dus dan zie ik m al zitten wachten.
En dan binnen heel veel kopjes geven.

8 likes

Mijn staat ook altijd al bij de deur op me te wachten en doet dan altijd zijn uiterste best om me te laten struikelen terwijl ik mijn jas en schoenen uitdoe, boodschappen naar de keuken wil brengen, etc :smile:

3 likes

Onze jongste kat staat ook altijd bij de deur om ons te verwelkomen :heart_eyes:

1 like

Die van mij komt rennend aan vliegen en kijkt dan heel verbaasd van huh hier was ik een minuut geleden niet en begroet dan pas met miauwtjes. Verder loopt hij met mensen mee als ze weg gaan, hij zwaait ze dus ook uit :woman_shrugging:t3:

3 likes

Haha nee. :frowning_face:

Wat gebruiken jullie trouwens tegen vlooien/teken? Mijn kat draagt al sinds ik haar heb een Seresto bandje en ik ben daar erg tevreden over maar ik zie haar toch liever zonder bandje. Ze heeft er nu ook geen één om omdat ze toch een nieuwe moet als ze weer naar buiten mag maar ik dacht als er ook een middel is wat net zo sterk is dan kan ik dat misschien ook een keer proberen. Het moet wel echt goed zijn want mijn kat heeft een vlooienallergie.

Ik vraag mij alleen wel af of er echt middeltjes zijn die teken heel lang weghouden? Met dit bandje hoef ik nooit om te kijken naar teken want ze willen mijn kat niet.

Toppunt van luiheid maar het werkt:

Ik heb de favoriete veter van m’n kat aan een heliumballon geknoopt en daar vermaakt ze zichzelf al een paar dagen mee

Die ballon hebben we toegestuurd gekregen trouwens, zo verwend is ze ook weer niet haha

26 likes

Ik heb 2 katten die niet buiten komen. Nu hebben wij een tuin waar nu vaker een andere (super lieve) kat komt. 1 kat reageert er totaal niet op en blijft in de vensterbank zitten, de andere kat is niet zo blij met het verzoek en begint ook te blazen en te miauwen.
Het is een onwijs leuk gezicht.

De kat van buiten gaat altijd bij de deur zitten, alsof de vorige bewoners de kat altijd binnen lieten (is niet de kat van de vorige bewoners).

1 like

“Draw me like one of your French girls.”

33 likes

Ik wil m’n bed verschonen. Maar kan dit snoetje er niet afgooien

29 likes

:scream: Dit is precies mijn moeders kat. Moet morgen even een foto maken

1 like

Oooh, we hebben onze nieuwe poes opgehaald! We hadden een kamer voor haar klaargemaakt, en ze kwam meteen uit de reismand en begon te eten en te drinken en rondlopen, echt zo fijn. Ze heeft onze andere kat ook al ontmoet en eerst bliezen ze naar elkaar, maar inmiddels zitten ze zo’n 10cm van elkaar af en blaast zij nog af en toe, hij is vooral nieuwsgierig en wil met haar spelen. Hopelijk zijn ze snel aan elkaar gewend en vinden ze elkaar lief. :blush:

15 likes

Oooh ik ben benieuwd!

Iemand ervaring met de kat op dieet zetten? Onze kat is 5 kilo wat veel te zwaar is, het beste is nog een kilo eraf. We gaan nu echt vlees geven zonder toegevoegde dingen en willen nog brokjes ernaast geven. Weten jullie hoeveel gram we dan kunnen geven van beide?
Oh en ze gaat niet naar buiten dus heeft ook minder nodig dan een buitenkat

Wat leuk! Lief dat jullie er zo veel werk in stoppen, jullie zijn vast hele goede kattenouders :blush: Hopelijk wennen ze snel aan elkaar

Kroelen met het baasje

30 likes

Ik wil ook zo liggen haha, ziet er echt fijn uit

Wat een schatje, knap dat jullie dit voor hem over hebben! Gerrum haha zal zijn mannelijkheid wel wat aantasten zo.

Er wordt wel altijd geadviseerd om je kat zeker een paar weken binnen te houden bij een verhuizing zodat ze goed aan de nieuwe omgeving kunnen wennen. Nu geef je aan dat het wel op hetzelfde terrein is dus zal ze niet erg verdwalen en zo lang zal dan ook niet nodig zijn, maar toch zou ik haar even binnen laten om te wennen aan de nieuwe plek waar ze haar eten etc. Zal krijgen. Helpt een beetje met haar spelen misschien voor wat afleiding? Heb je haar ook op de bak gezet om te laten zien wat de nieuwe locatie is?

Mijn kitten is echt zwaar verliefd op onze nieuwe poes, hij loopt haar achterna en wil bij haar zijn en likt haar schoon. Zij vindt alles inmiddels wel prima haha. ‘S nachts houden we ze nog wel even apart en elke keer als zij boven is en hij beneden dan loopt ie de hele tijd rondjes en miauwt super zielig. Ben echt blij dat het zo goed gaat, gister was ik nog even bang dat ze elkaar zouden haten maar daar is vandaag echt niks van te merken. Hebben ze vanmiddag 3 uur alleen gelaten en bij thuiskomst lagen ze naast elkaar en leefden ze nog, zo lief. Ben echt blij. :blush:

21 likes