Kattentopic

:smiling_face_with_three_hearts:

29 likes

Lekker wassen in de zon

12 likes

Ik kom hier vooral voor de foto’s!

Ze is zo speels!

25 likes

Ik heb je gevolgd! Ik heb geen ‘speciale’ insta voor onze poes, maar ik plaats eigenlijk (bijna) alleen kattenfotos :joy:

Mocht iemand interesse hebben,

insta.georgina

4 likes

Ah superleuk! En jouw poes is ook echt prachtig :heart_eyes:

1 like

Ik ben je ook gaan volgen, wat heb je leuke huisdieren! :relaxed:

1 like

Wauwie, wat een knappers! Wat voor soort katten zijn het? Mijn kitten lijkt namelijk wel een beetje op jouw onderste, ben benieuwd of ze van hetzelfde ras zijn!

1 like

Geweldig! Ik ben de mijne aan het leren dat haren kammen leuk is maar tandenpoetsen is nog wel next level :joy: Hoe leer jij ze het poetsen aan?

1 like

Kak… ik ben drie weken geleden bevallen en sinds een paar dagen pist en poept onze kat ineens in huis… Het stomme is dat ze de baby heel interessant vindt en de eerste weken niet plaste. Ik lig nu in bed en werd wakker van de gore stank, kan hier zo slecht tegen. Als ik feliway koop, waar kan ik dat dan het beste inpluggen, ze plast namelijk op verschillende plekken…

Want het water uit de drinkbak is niet goed genoeg…

20 likes

Ah wat vervelend! Ik zou ‘m inpluggen op de plek waar ze het meeste is, of desnoods twee halen en een in de woonkamer en een op de overloop oid.

1 like

Die van mij vond het niet zo erg, sommige katten kunnen best veel hebben! Heb langer dan een jaar braaf z’n tanden gepoetst, maar omdat de ontstekingen bij de wortels zaten heb ik al zijn kiezen laten trekken. Daarna is hij helemaal opgeleefd :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Een van mijn katten heeft hier ook een kleine week last van gehad! Toch zo’n 2 keer per dag overgeven, met wel wat haren er in maar geen hele haarballen. Verder heel levendig, at goed, dronk goed, poepte en plaste normaal. Wij hebben toen inderdaad ook van die pasta gegeven. Dat hebben we een paar weken gedaan (een klein beetje, niet zoveel als ze op de tube aanraden) + we hebben toen ander voer aangeschaft wat goed zou helpen tegen haarballen. Dat heeft hier heel goed geholpen. Inmiddels geven we die pasta niet meer, en heeft hij andere brokken die daar niet specifiek voor zijn en dat gaat prima. Waarschijnlijk als kitten er heel gevoelig voor en nu hij bijna een jaar is, is dat voorbij/weggegaan.

1 like

Ik weet niet of dit hier hoort, of in het planten topic… maar ik kwam thuis en zag dit :disappointed:
Ben beetje verdrietig nu… heb geen andere pot voor Mn plant

14 likes

Mijn katten krijgen hetzelfde voer, maar van de ene is zn poep echt niet te harden terwijl je het van de andere kat niet ruikt?? :face_with_raised_eyebrow:

Dat is bij de katte van mijn ouders ook, (kan bij mensen ook zijn trouwens) maar dat ligt denk ik aan de darmflora en/of je kat gestressed is enzo.

Hm ja hij heeft wel iets of wat stress gehad de afgelopen maand, ook wat last van zijn maag daardoor en lax a paste gekregen, maar daarvoor stonk ie eigenlijk ook al. Een vriendin geeft hetzelfde voer als wij en zij is er super enthousiast over omdat haar katten dus niet meer stinken, nou hij helaas wel maar de andere kat juist totaal niet. De kattenbak staat ook in de woonkamer en je gaat echt bijna over je nek. Geen idee of ander voer het op zou lossen?

Geef je ze af en toe wat anders te eten? Snoepjes of dingen die je zelf eet ofzo

Ehm ja, hij eet eigenlijk alles als ie de kans krijgt. Soms geven we een klein stukje vlees, maar hij likt ook graag je hele bord schoon. :shushing_face: Ga daar maar mee ophouden.

Aahhh ik zag zo’n leuk en leerzaam boekje in de Ako op het station:

In het boek Doe en denk als een kat laat Stéphane Garnier op een vrolijke manier zien wat wij van katten kunnen leren. Maakt een kat zich druk om haar pensioen? Of doet ze werk dat ze eigenlijk niet leuk vindt? Nee, poezen zijn vrij, kalm, wijs, elegant, trots en onafhankelijk. In dit boek lees je hoe wij ons die bewonderenswaardige kattenkwaliteiten eigen kunnen maken. Hoe we stress de kop kunnen indrukken, ons charisma kunnen vergroten en belangrijke zaken naar onze hand kunnen zetten. Stéphane Garnier heeft ongeveer veertig kwaliteiten ontdekt die onlosmakelijk met de kat verbonden zijn, maar die heel goed toe te passen in het dagelijkse leven van de mens. Doe en denk als een kat en word een levenslustig, stressvrij, trots en charismatisch iemand.

Het was een prentenboekje met veel spreuken enzo dus ik vond €15 net even te veel maar eigenlijk wil ik hem wel.

3 likes