Mijn katten krijgen hetzelfde voer, maar van de ene is zn poep echt niet te harden terwijl je het van de andere kat niet ruikt??
Dat is bij de katte van mijn ouders ook, (kan bij mensen ook zijn trouwens) maar dat ligt denk ik aan de darmflora en/of je kat gestressed is enzo.
Hm ja hij heeft wel iets of wat stress gehad de afgelopen maand, ook wat last van zijn maag daardoor en lax a paste gekregen, maar daarvoor stonk ie eigenlijk ook al. Een vriendin geeft hetzelfde voer als wij en zij is er super enthousiast over omdat haar katten dus niet meer stinken, nou hij helaas wel maar de andere kat juist totaal niet. De kattenbak staat ook in de woonkamer en je gaat echt bijna over je nek. Geen idee of ander voer het op zou lossen?
Geef je ze af en toe wat anders te eten? Snoepjes of dingen die je zelf eet ofzo
Ehm ja, hij eet eigenlijk alles als ie de kans krijgt. Soms geven we een klein stukje vlees, maar hij likt ook graag je hele bord schoon. Ga daar maar mee ophouden.
Aahhh ik zag zo’n leuk en leerzaam boekje in de Ako op het station:
In het boek Doe en denk als een kat laat Stéphane Garnier op een vrolijke manier zien wat wij van katten kunnen leren. Maakt een kat zich druk om haar pensioen? Of doet ze werk dat ze eigenlijk niet leuk vindt? Nee, poezen zijn vrij, kalm, wijs, elegant, trots en onafhankelijk. In dit boek lees je hoe wij ons die bewonderenswaardige kattenkwaliteiten eigen kunnen maken. Hoe we stress de kop kunnen indrukken, ons charisma kunnen vergroten en belangrijke zaken naar onze hand kunnen zetten. Stéphane Garnier heeft ongeveer veertig kwaliteiten ontdekt die onlosmakelijk met de kat verbonden zijn, maar die heel goed toe te passen in het dagelijkse leven van de mens. Doe en denk als een kat en word een levenslustig, stressvrij, trots en charismatisch iemand.
Het was een prentenboekje met veel spreuken enzo dus ik vond €15 net even te veel maar eigenlijk wil ik hem wel.
Mijn katten volgen je nu!
Samenvatting
weg
Zouden jullie qua voer gaan voor een variant sterilized/weight control of een voor haarballen? Mijn katten zitten qua gewicht goed, maar ze mogen niet zwaarder worden van de DA, maar hebben beide last van haarballen en een heeft daardoor een geïrriteerde maag gehad waardoor ik neig naar de haarbal variant. Die heeft echter 22% vet tov de 13,5% van de sterilized variant. Wat zouden jullie doen?
Ah zonde!
Ik moet altijd wel lachen om katten die er dan zo onschuldig bij staan: ‘oh, is je plant omgevallen?’
Je kunt beter kijken naar de richtlijn hoeveel gram je moet voeren per kg. Vetten zijn een belangrijke energieleverancier en niet alleen maar een ‘dikmaker’.
Bij beide is het 4kg 55-75gr per dag, mijn gevoel zegt dan die voor haarballen?
Ja en als ze aankomen, kan je minder geven.
En kat-a-lax geven.
hee die hebben wij ook! werkt aardig inderdaad! niet oneindig maar het principe wordt begrepen.
Wij hebben een (achterlijk) grote baan en dan kunnen ze rondjes met die bal maken en dat vinden ze helemaal fantastisch. Vaak gaan ze in het midden liggen, allebei aan een kant en dan de bal naar elkaar over duwen.
Ik denk dat rondjes ook leuker zijn dan een rechte lijn voor ze.
Jup, bij ons ook
Mijn kat is op dit moment voor het eerst buiten sinds de verhuizing en we hebben nog geen kattenluik. Dus nu zit ik als een ongeruste moeder voor de deur te wachten tot ze thuiskomt van de kroeg.
En waar ben jij geweest jongedame!?! Weet je wel niet hoe ongerust je arme moeder was…
Volgens mij zag ik haar met een andere kat in de steeg staan