Kattentopic

Mijn katten volgen je nu!

Samenvatting

weg

1 like

Zouden jullie qua voer gaan voor een variant sterilized/weight control of een voor haarballen? Mijn katten zitten qua gewicht goed, maar ze mogen niet zwaarder worden van de DA, maar hebben beide last van haarballen en een heeft daardoor een geïrriteerde maag gehad waardoor ik neig naar de haarbal variant. Die heeft echter 22% vet tov de 13,5% van de sterilized variant. Wat zouden jullie doen?

Ah zonde!
Ik moet altijd wel lachen om katten die er dan zo onschuldig bij staan: ‘oh, is je plant omgevallen?’

2 likes

Je kunt beter kijken naar de richtlijn hoeveel gram je moet voeren per kg. Vetten zijn een belangrijke energieleverancier en niet alleen maar een ‘dikmaker’.

Bij beide is het 4kg 55-75gr per dag, mijn gevoel zegt dan die voor haarballen?

Ja en als ze aankomen, kan je minder geven.
En kat-a-lax geven.

1 like

hee die hebben wij ook! werkt aardig inderdaad! niet oneindig maar het principe wordt begrepen.

Wij hebben een (achterlijk) grote baan en dan kunnen ze rondjes met die bal maken en dat vinden ze helemaal fantastisch. Vaak gaan ze in het midden liggen, allebei aan een kant en dan de bal naar elkaar over duwen.

3 likes

Ik denk dat rondjes ook leuker zijn dan een rechte lijn voor ze.

2 likes

Jup, bij ons ook

1 like

Mijn kat is op dit moment voor het eerst buiten sinds de verhuizing en we hebben nog geen kattenluik. Dus nu zit ik als een ongeruste moeder voor de deur te wachten tot ze thuiskomt van de kroeg.

5 likes

En waar ben jij geweest jongedame!?! Weet je wel niet hoe ongerust je arme moeder was…

1 like

Volgens mij zag ik haar met een andere kat in de steeg staan :scream:

10 likes

Hier ook een spannend gevecht:

Ze is al bijna twee uur bezig :joy:

12 likes

Ohhhh zo fluffy. :heart_eyes_cat: Dat buikje vraagt er gewoon om om geaaid te worden (met het risico dat je hand daarna open ligt).

1 like

Zie hier de staart van een kat die er vandaag achter kwam dat hij niet de enige kater hier in de buurt is :joy:

27 likes

In het voorjaar zitten de asiels ook vol met kittens!

1 like

Zou een asiel in de buurt misschien met je mee kunnen denken? Dat je bijvoorbeeld een berichtje krijgt als ze wat kittens hebben. Het asiel waar mijn katten vandaan komen wil altijd wel meewerken, soms zijn mensen bijvoorbeeld op zoek naar een bepaalde kleur kat en dan kun je op een wachtlijst gezet worden.

1 like

Op straat gevonden. :sweat_smile:

Toen ze letterlijk paar weken oud was en in huis genomen toen ze ongeveer 2 maanden oud was. Ze werd eerst nog door iemand die we kennen een beetje verzorgd maar hij gaf er niks om dus hebben wij (ik en een ex) haar toen meegenomen en zijn met haar naar de dierenarts gegaan enz. Inmiddels is het alleen mijn kat. Ze zat onder de vlooien, teken en wormen dus dat was zo zielig en ze had zware diarree en die persoon deed er gewoon niks mee. Gelukkig is het helemaal goed gekomen met deze kleine dondersteen.

4 likes

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe jullie je katten hebben gekregen?

Ik heb zelf vier katten waarvan er twee asielkatten zijn. Ze waren allebei al volwassen op het moment dat ik ze kreeg, maar één van die katten was zo ziek dat hij qua grootte op een kitten leek. Hij is nu wel helemaal hersteld trouwens. Heb daarnaast een poes gevonden, ze sliep in de winter in verfovens om warm te blijven en haar vacht was daardoor deels verbrand. Ben toen met haar naar de dierenarts gegaan en in de database haar baasjes opgezocht, maar ze wilden niet eens komen kijken. :broken_heart: Op dat moment was ik al zo gehecht aan haar dat we hebben besloten haar niet naar het asiel te brengen maar zelf te houden. Thuis heb ik haar moeten wassen en verzorgen en mijn twee andere katten probeerden haar schoon te wassen, heel lief. En mijn laatste poes komt uit een gezin waar ze door een aantal andere katten werd geterroriseerd. Ze heeft een jaar lang op hetzelfde plekje op de vensterbank gezeten uit angst, daarna werd besloten dat ze beter ergens anders kon wonen. Ben nu soort van pleegouder en haar baasjes krijgen nog vaak foto’s/filmpjes toegestuurd. Voelt een beetje alsof ze nooit echt van mij zal worden :stuck_out_tongue:

6 likes