Hoe oud is je kat? En hij is al gecastreerd? Mijn dierenarts zei dat we mochten stoppen met kittenvoer na de castratie dus we geven nu sterilized voer (ook een ander merk) en naar mijn gevoel eet hij echt minder dan voorheen. Hij had altijd 24/7 brokjes staan dus at wanneer hij wilde, met onze tweede kat erbij gaat dit niet meer want zij vreet alles in 5 min op(zwervertje he), dus nu voeren we ze 3x per dag met zo’n speciaal voerbord waar ze moeite voor moeten doen en 9/10 keer liggen er na een paar uur nog brokjes op. Met Royal canin kitten had ik het idee dat hij heel veel moest eten om vol te zitten, met 2kg deden we niet eens een week met 1 kat en nu ongeveer 3 maanden met 10kg met 2 katten.
Natvoer is niet perse vullender, vaak wel minder kcal dan brokken, er zit veel meer vocht in waardoor ze dus meer vocht binnen krijgen en bijv minder kans hebben op urinewegproblemen.

soms heel lief bij elkaar slapen & elkaar schoonlikken (doen jullie katten dit ook weleens?) maar even later kan het ook zo omslaan. Hoop hier nog vaker mee te schrijven!