Kattentopic

16 likes

Eén van mijn katten is helemaal van de leg. Vanmorgen stormde het keihard. Ik had nog grote planken van een uit elkaar gehaalde kast buiten staan, rechtop tegen een muur, en die waaiden dus ineens keihard tegen de ruiten aan, ging echt hard, een wonder dat de ramen nog heel zijn.
Maar mijn kat schrok zich kapot.
Nu kom ik net thuis en kwam ze mij niet begroeten, terwijl ze dat altijd doet, ze is normaal ook altijd vrolijk. Zat ze boven in een hoekje te mauwen. Zodra mijn andere kat in de buurt komt zet ze een hoge rug op en gaat ze mauwen en blazen en nu sluipt ze doodsbang door het huis.
Niet leuk. :disappointed_relieved:

Mooie kat en mooie foto!

1 like

Als ik nou ook de hele dag zo m’n dag kon besteden, echt

21 likes

Laat jouw kat dat luchtfilter er wel in zitten? Mijn kat sloopt die eruit en vreet ze op. :unamused:

Oh hij zou het broertje kunnen zijn van onze poes:

(die pootjes idd :heart_eyes_cat::heart_eyes_cat:)

18 likes

Ohhh ze lijken inderdaad echt op elkaar! Beide dat witte bij hun neusje :heart_eyes:

15 likes

En zelfde oogjes :smiley:

14 likes

Me baby :two_hearts:

55 likes


Bucky in zijn basket

27 likes

Bucket

7 likes

Dit hoofd :heart:
IMG_20190310_204435

41 likes

Ongeveer 1,5 maand geleden ben ik met mijn kat naar de trimsalon geweest en toen zagen we een bultje of wratje. Niks bijzonders, want het is een oude kat. Nu is dat bultje echter wat groter geworden en mag ik er ook niet meer naar kijken van mijn kat, dan slaat ze me weg. Aangezien ze dat nooit doet, is dat voor mij wel een teken dat ze pijn heeft. Ik heb haar net samen met mijn vriend in de houtgreep gehad en een beetje kunnen kijken naar het plekje.

Het is een wit met zwart plekje en het lijkt iets open te zijn. Ik heb al gegoogled, maar kan eigenlijk niet echt wat vinden. Heeft iemand hier enig idee wat het kan zijn? We hebben geprobeerd er een foto van te maken.

Ik was van plan om maandag naar de dierenarts te gaan om vlooienspul te halen, voor als ze straks weer naar buiten gaat. Zit er nu aan te denken om haar dan mee te nemen, zodat de DA even kan kijken. Maar het zou fijn zijn als ik voor die tijd misschien al iets beter weet wat het zou kunnen zijn.

1 like

Aah zielig dat ze pijn lijkt te hebben en goed dat je al direct een afspraak bij de dierenarts hebt!

Ik denk dat het beter is om gewoon af te wachten tot de dierenarts er naar gekeken heeft. Vanuit een foto is het moeilijk te zien en straks heb je allemaal zorgen en blijkt het helemaal mee te vallen. Houd je kat even goed in de gaten of ze zich verder wel normaal blijft gedragen, en dan komt het wel goed :slight_smile:

1 like

Ah wat zielig! Ik zou het zelf ook niet weten, maar laat er idd eens naar kijken door de dierenarts, dan ben je zeker dat het niets erg is :slight_smile:

1 like

Kan het zijn dat ze op de vuist is geweest met andere katten, en dat het een wondje is?

Ik heb twee binnenkatten, en soms hebben ze weleens kleine korstjes of wondjes als ze met elkaar op de vuist zijn geweest. Het is altijd vrij oppervlakkig en geneest vanzelf.

@Willem Is jouw kat weer een beetje zichzelf nu? Ik hoop het wel!

1 like

Lief dat je het vraagt! Ja haar gekke gedrag werd gelukkig steeds minder. 's Avonds werd ze alleen nog boos als de andere kat ging eten of op de kattenbak ging, ze wou ook telkens aan hem snuffelen, net of ze hem niet meer (her)kende. Maar inmiddels is ze gelukkig weer helemaal bijgedraaid!

1 like

Ze is de laatste tijd (+2 mond) alleen maar binnen geweest, dus op de vuist met andere katten kan niet. Maar een wondje zou best kunnen, zo ziet het er wel een beetje uit.

Thanks voor de reacties!

1 like

Heeft een van jullie eigenlijk wel eens een zwangere kat in huis gehad/heeft jullie kat jongen gekregen? Ik bedoel dan niet in een cattery, maar echt een huiskat. Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar!


Hij houdt niet zo van andere katten.

11 likes