Kattentopic

ik smelt!

28 likes

Onze achterburen ‘hoefde’ hun kat niet meer (echt te idioot), dat beestje hebben wij toen soort van in huis genomen en toen bleek ze ook nog eens zwanger te zijn. Ze beviel netjes in de kartonnen doos van drie gezonde kittens! Heel druk met nog vier andere katten in huis maar blij dat ze niet op straat is bevallen.

(Fyi ze is nu gesteriliseerd)

7 likes

Ik kwam net deze foto tegen op mijn telefoon.

En nu dus zeven maanden later haha.

46 likes

Zo lief hoe ze daar samen liggen! Ik heb idd ook Maine Coons. Twee zusjes, kunnen ook heel lief samen liggen en het volgende moment elkaar elkaar van de trap/kast/schoot duwen haha.

2 likes

Heeft iemand ervaring met een kat en een newborn baby? Ik ga binnenkort bevallen en onze kat is echt bang van andere mensen. Bij mijn vriend en mij is ze wel op haar gemak, maar zodra er andere zijn (ook mensen die regelmatig over de vloer komen) laat ze zich amper zien.
Ze heeft in het verleden ook wel in huis geplast, dus ben bang dat ze straks stress krijgt van de baby.

Ik volg ze :smile:

Fastandfurrymia

1 like

Ik heb 4 katten en een baby. In het begin heb ik Feliway gebruikt omdat ze nogal zenuwachtig werden van alle veranderingen en dit werkte prima. Ook heb ik de eerste dagen zelf veel boven gezeten met de baby (lag veel op bed na keizersnede) en ik ging op een gegeven moment steeds wat langer naar beneden. Hierdoor hebben ze er denk geleidelijk aan kunnen wennen. Nu negeren de drie poezen de baby en de kater komt gezellig bij hem zitten :joy:

1 like

Welke brokjes voeren jullie de kat(ten)? :slight_smile:

In het asiel kregen ze Royal Canin dus daar zijn we in het begin mee doorgegaan, maar dan kocht ik een 2kg zak en die was in 1,5 week op (destijds nog met 1 kat) Een vriendin tipte toen deze en met een 10kg zak doen we nu ongeveer 3 maanden met 2 katten.

Hij lijkt zo onschuldig maar knaagt het vlees van je botten als hij de kans krijgt.

41 likes

Dit is trouwens mijn andere baby, Hans. In tegenstelling tot Jos een stuk liever. Maar hij houdt niet zo van camera’s.

40 likes

Wij hebben 2 katers die echt bang zijn voor vreemden. De komst van ons kindje hebben ze gewoon overleefd. Eerst was het onwennig want ze waren niet gewend om zoveel lawaai in huis te hebben. Maar de kraamweek met al het bezoek en een hysterische kraamverzorgster vonden ze volgens mij het vervelendste.
Inmiddels zijn ze helemaal gewend aan de kleine (6,5 maanden), en geven ze haar kopjes als ze op mijn schoot zit.

3 likes

Hans en Jos hahahahaha die namen passen ook perfect bij jou.

6 likes

Wel lieve pootjes :smiling_face_with_three_hearts:

1 like


Vind de kussentjes zó lief :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

18 likes

#nospon 😄
36 likes

Wij hebben twee katten, waarvan één als kitten niet erg leuk behandeld en daardoor toen ze klein was erg bang voor mensen. Nu moet ik er gelijk bij zeggen dat ze ontzettend is bijgedraaid en heel aanhankelijk is geworden. Ze was vanaf dag 1 super geïnteresseerd in de baby, ging bij haar wiegje zitten kijken en zoekt haar soms ook in de wagen. Wel begon ze na een week ineens te plassen en te kakken in huis, na 4 dagen was dit ook weer over… nu is ze weer helemaal happy en leuk met de baby, al loopt ze gewoon over de baby heen als ze aandacht wilt en ze gaat zo op de baby zitten :joy:. De andere kat keek er niet naar om. Die heeft volgens mij nog steeds niet echt door dat er iets is veranderd hahaha.
Feliway heeft bij ons nooit geholpen trouwens dus heb daar echt een hekel aan.

1 like

Ik voer onze katten ook Purizon (kip met vis). En ze krijgen natvoer van Cosma in verschillende smaken.

Is er iemand bij wie Feliway wél werkt? Heb nu 2 van die Friends flesjes opgemaakt, dus 60 dagen ongeveer, maar ik heb niet het idee dat het iets helpt eigenlijk?

Wij hadden een kat die binnenplaste en hebben toen feliway gebruikt: het stopte na een aantal dagen. Toen we een baby kregen begon ze weer met plassen en heb ik het weer gebruikt. De onderlinge verhoudingen tussen de katten is niet veranderd hoor, ze ‘vechten’ nog steeds af en toe ook met feliway.