Kerstkaarten Nationaal Ouderenfonds

Ik hoop dat het oke is om hier een topic voor te openen, maar ik zou het leuk vinden om zoveel mogelijk mensen van hier mee te krijgen!

Elk jaar stuur ik met mijn gezin een aantal kerst kaarten aan het nationaal ouderenfonds. Deze kaarten worden vanuit daar verspreid naar eenzame ouderen, zodat zij met kerst ook een mooie kaart ontvangen.

Hoe leuk zou het zijn als er meer FF-leden een kaart (of meer) sturen? Het is even 5 minuten werk met schrijven en je hebt een lief oma’tje of opa’tje een geweldige dag bezorgd. Sommige ouderen sturen ook een kaartje terug als je je adres op de kaart zet, maar dat hoef je natuurlijk niet te doen als je dat niet wil.

De kaarten kan je voor 18 december sturen aan:

Stichting Nationaal Ouderenfonds
Postbus 115
3800 AC Amersfoort

Als je meerdere kaarten wil verzenden mogen ze gezellig samen in de envelop. Hopelijk willen meer van jullie mee doen, al is het maar met 1 kaartje.

Meer informatie staat hier:

31 likes

Jaa goede actie. Heb vorig jaar ook een aantal kaartjes gestuurd. Kleine moeite maar het kan voor zo’n oudere zoveel betekenen.

Dit ga ik ook doen dit jaar. Wat zetten jullie verder in de kaart?

Ach, dit vind ik echt een super leuk en goed idee. Alleen je weet dus niet naar wie je het stuurt? Dus dan moet je gewoon een soort algemene aanhef enz doen enz?

Ga ik ook weer doen!

Ik laat 150 kaarten bezorgen op school. Ze worden voorlopig niet bezorgd, dat is wel jammer. Even geduld nog.

1 like

Ja hier had ik laatst ook over gepost! Ik ga er meerdere schrijven. Als je vier van die kleine kaartjes in envelopjes in een grote envelop doet, hoeveel postzegels zullen er dan op moeten? Ik stuur werkelijk noooit kaarten per post, alleen via kaartje2go etc. :hugs:

1 like

Heb je keuken weegschwal? Even wegen dan! En anders even langs post nl punt, kunnen ze 'm direct voor je frankeren!

Ik heb zelf geen postzegels maar ik lees net wel dat je via de PostNL-app een online postzegel voor dezelfde prijs kunt kopen! Dan koop je een code, die zet je dan op de plaats van de postzegel en dat is dan je postzegel. Wel zo makkelijk, hoef je niet een heel vel te kopen.

1 like

Dit is zo’n leuk initiatief! Ik ga ook een kaartje schrijven :blush:

Jaa, ik heb het n.a.v. Jouw post besteld voor 5 klassen van mijn school, die waren heel enthousiast!

6 likes

Ah leuk, ik ga meteen twee kaarten schrijven! Vind het wel lastig wat ik erop moet zetten :thinking:

Schrijven jullie je eigen adres er ook bij? Aan de ene kant voelt het raar om zomaar mijn adres aan een vreemde te geven maar aan de andere kant is het ook wel heel leuk als de ontvanger iets terug kan schrijven + het maakt het ook wel iets persoonlijker ofzo. Ik twijfel nog haha

1 like

Ik doe het wel

Ik heb ze net geschreven en er iets opgezet als: misschien kijkt u direct naar de afzender en denkt u, wie!? Ik ben… Ik wens u…

Ik heb het heel algemeen gehouden en er iets opgezet als “Vanuit (plaats) wens ik u fijne feestdagen blabla”.

Ik heb er overigens mijn adres niet op gezet (@Tennessee) Heb zelf niet zo’n behoefte aan een kaartje van een vreemde maar vind het wel leuk om een ander er blij mee te maken! Maar totaal niet raar als je het wel doet hoor

Ik heb dit vorig jaar ook gedaan en ga 't nu weer doen. Dit jaar doe ik ook mee aan de scholenactie met m’n klas (met dank aan @Portugal)

1 like

Wat een mooi initiatief zeg! Ik ga zeker meedoen bedankt voor het delen :smile:

Weet iemand hoeveel postzegels ik op een kaart vanuit BE naar NL moet plakken? Wil graag meedoen, wat een warm initiatief!

Leuk! Ik stuur eigenlijk nooit meer kerstkaarten maar ik ga een pakje kopen om mee te doen. Misschien kan ik mn peuter iets laten laten kleuren voor de opa’s en oma’s op 1 kant van de kaart.