Ik moet eerlijk bekennen dat ik van de storm echt vrij weinig merk hier in Amsterdam, ja het waait af en toe een beetje hard maar echt veel is het tot nu toe niet.
In Rdam begin ik het nu wel echt te merken. Helaas hebben wij elke herfst/winter wel problemen met de schuttingen. Inmiddels is een groot gedeelte al met beton vast gemaakt, maar zie het toch heen en weer gaan nu. Hoop dat het echt houdt. Geen geld voor nieuwe schuttingen.
Ja het valt mij ook mee! Hopelijk blijft het zo
Ik zit 10 minuten fietsen buiten Amsterdam. Hier liggen de dakpannen op straat en de eerste boom is tegen de vlakte gegaan. Ik denk inderdaad dat je er in de binnenstad een stuk minder van merkt omdat de wind breekt, maar het is wel iets meer dan af en toe een beetje hard waaien.
ik woon niet in de binnenstad, het is meer dat ik echt harder had verwacht. De bomen waaien een klein beetje en dat is het op dit moment, hier.
Hier vliegen de dakpannen van het dak af.
Hier valt het wel mee beetje harde wind en regen
Oh serieus? Mijn vriend is er echt een beetje bang voor, ik vind het nog reuze meevallen hier op het moment. Hij is bang dat er ineens een grote tak door het raam vliegt ofzo.
Wij slapen misschien vannacht aan de voorkant van het huis op een matras, scheelt aan geluid enzo. (en ik vind dat stiekem knus haha) Slapen jullie wel gewoon in je eigen kamer of in een kamer waar het stiller is/veiliger voelt?
Er zijn er nu een stuk of 4 vanaf gewaaid. Ik heb voor de zekerheid ons kattenluikje dicht gedaan zodat onze kat niet naar buiten kan.
Ik ben zelf al heel de dag alleen thuis, als het goed is komt mijn vriend vanavond rond 22.30 thuis en dan ben ik alweer minder bang haha.
Ik heb hier eerlijk gezegd niet zoveel gemerkt van het weer! Wel wat wind en ik zie de bomen een beetje heen en weer waaien, maar ik had eigenlijk iets veel heftigers verwacht.
Vind ook echt dat mensen doen alsof er een orkaan op komst was. En dat allemaal omdat deze storm een naam heeft. Dit hebben we wel eens eerder meegemaakt en toen was het âgewoon een stormâ en nu is het paniek want het heet Ciara
wow jezus
ik kijk een paar keer per dag uit mân raam of mân boot er nog ligt en nu was hij dus losgeraakt door de wind
pfff
de wind was echt zo sterk, het lukte me gewoon niet om hem goed te leggenâŠ
wat andere mensen hebben geholpen om hem even tijdelijk aan een brug vast te maken ipv op zân gewone ligplaats
moest net janken wat een adrenaline zeg en wat ben je dan machteloos tegenover de wind op zoân moment
dat ding is ook 1200 kg dus in mân eentje kon ik niets beginnen op dit moment
Idd! Volgens mij is dit echt niet de eerste keer dat we hier code oranje hebben gehad. Ik had er echt zenuwen van, want mijn ramen zijn niet helemaal fullproof, waardoor ik best wel bang was dat ze gingen breken ofzo, maar ik heb er tot nu toe echt nog niks van gemerkt bijna
O, wat sneu! Wat fijn dat je geholpen bent. Hopelijk komt de boot er ongeschonden vanaf.
ja was echt schrikken zeg, ik tril nog helemaal! en echt super lief inderdaad, heb geen vriendin hier in mân buurt die ff konden helpen ook
en ondertussen allemaal vliegtuigen vet laag overvliegen en de brandweer die continu uitrukt, voelde echt even apocalyptisch aan
Ja, die vliegtuigen zijn echt kut. De ene doorstart naar de ander. Wat een herrie!
En ook niet echt een prettig gezicht, moet ik zeggen.
Mân oude buurman staat heel druk met een zaklamp naar zân dak te schijnen. Ga maar even zeggen dat hij dat beter morgen kan doen
Inderdaad.
Ook een liveblog bij NOS natuurlijk.
Hier waait het wel flink. Wel harder dan ik hier heb meegemaakt.
Op weg naar huis was er een stuk plastic onder de auto gewaaid. Bumper stuk een een kabeltje los. Maar paar km later sprong de temp. Meter in de auto uit naar boven. Best belangrijk kabeltje dus
Nu wachten op de pech hulp
Oh shit, ik hoop dat ze er snel zijn en dat het goed te verhelpen is. Zodat je snel weer thuis bent.