@supermercado Dat laatste!
Het ding heeft rolletjes dus je schuift hem zo een eindje opzij.
Ongeveer een uur voor mijn kindje gaat slapen zet ik het ding aan en rol ik hem voor haar deuropening (verder gaat niet vanwege de lengte van de afvoerslang). Tegen de tijd dat ze dan naar bed gaat is het lekker koel. Als ze in de avond eenmaal op bed ligt, rol ik de airco voor de deuropening van onze slaapkamer (tegenover die van haar) en als wij dan gaan slapen is onze slaapkamer koel. Ik vind het ding te duur om er twee of meer te kopen, maar op deze manier gaat het prima.
Hij is ook echt te zwaar om te versjouwen naar beneden, dus beneden hebben we geen airco, maar onze woonkamer blijft lang koel gelukkig. Daar was het gisteren 23 graden en vandaag 22.
@Ohappyday Ik begrijp je probleem, als het buiten loeiheet is en een raam staat half open, dan komt er weer warme lucht binnen.
Mijn man heeft daar iets op verzonnen, hij heeft de binnenmaten van het raam genomen, een dikke houten plaat op maat gemaakt, en daar een gat in gemaakt met de diameter van de slang. Hij heeft de plaat hout in het raamkozijn bevestigd en de slang op het gat vastgemaakt.
Zo voeren we de warme lucht af zonder dat er warme lucht van buiten binnenkomt.
Hij heeft dit als voorbeeld gebruikt:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1707327 (zie de post van Deathchant van 23 juli 2016, dat is niet mijn man trouwens maar de uitvoering is vrijwel exact hetzelfde als bij ons).
Heb je geen ‘help mijn man is klusser’-kandidaat in je huis wonen zoals ik
, dan zijn er ook makkelijkere oplossingen te koop, Google dan op ‘airco raamafdichting’. Dat isoleert wat minder goed dan een houten plaat maar het is wel veel beter dan een half open raam.
De airco is voor mij nu al de aanschaf van het jaar en ik geniet er zo van.
Vorig jaar was ik hoogzwanger toen het dik in de 30 graden was, en ik kon nachtenlang niet slapen vanwege de warmte. Het was bijna niet vol te houden.
Als ik toen dit ding had gehad, waren die warme dagen veel draaglijker geweest.