Klaag hier over het weer

:smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Dit vooruitzicht is serieus om te janken. Hier is het nu al 27 graden in huis. Laat staan als het volgende week 33 graden wordt :sob::sob:

image

3 likes

Ik wil gewoon in m’n zachte badjas door het huis lopen en kruipen onder een dekentje op de bank, in tegenstelling daarvan ben ik nu blij als ik zonder zweetnek een sok aan krijg #geefverkoeling

5 likes

Vanochtend werd ik wakker met enorme koppijn door het weer. Ben gewoon de hele ochtend er ziek van geweest en kon niet sporten. Echt blegh. En zweten is ook stom. En de regen was ook kut. En dat je je paraplu eigenlijk niet mag gebruiken in de onweer, maar ik wil ook niet nat worden. En, en, en
 rotweer

Ik had me zo verheugd op een lekker verfrissend onweertje vandaag. Mijn weerwidget hield me enorm aan het lijntje.
Vanmorgen: vanaf 12.00 onweer
Vanmiddag: vanaf 17.00 onweer
Vanavond: om 21.00 onweer
Nu: onweer afgeschaft, grapje doei, veel plezier met stikken vannacht.

Hier regent het eindelijk maar in huis is het 25 geraden en onweert nu ook

Ik leef met je mee. Ik heb ook vrij volgende week, ik wilde graag leuke dingen gaan doen maar met die warmte is niks leuk.

Ik wil even klagen over het weer
 veel te warm, ik moet de hele tijd werken en zweet me de pleuris hele tijd
 doe maar gewoon ergens tussen 15-20 met plaatselijke zon op het terras/zwembad/strand/fietsroute maar niet op plekken zoals kantoor waar het dan meteen een broeikas is

En daarnaast muggen
 Ik ben helemaal lek geprikt wordt niet goed van de jeuk. :x3:

Wat een schijtzooi weer. En ik word ook agressief van die weercijfers. Sowieso snap ik de toegevoegde waarde van zo’n cijfer niet, maar volgende week dinsdag wordt het in mijn plaats 29 graden en ja hoor, weeronline.nl geeft dat een 9 :rolleyes:

Come onnn, laat me lekker zelf bepalen of ik hier blij mee ben of niet.

En ik baal ook van mezelf dat ik nog steeds niet dun ben. Vorige zomer voelde ik me zo rot en heb ik me voorgenomen hier eindelijk eens serieus aan te werken zodat ik me niet nog een zomer zwaar (haha) ongemakkelijk zou voelen in mijn lijf en mijn kleding. Maarja, weer niet gelukt natuurlijk. (Niet dat ik dan op miraculeuze wijze geen last van de warmte meer zou hebben, maar mijn overgewicht maakt het niet bepaald beter. Ik heb het nĂłg sneller warm en voel me daarnaast ook gewoon heel ongemakkelijk in de meeste zomerkleding.)

5 likes

Ja. Wij hebben een mobiele airco sinds dit voorjaar, gekocht bij Coolblue, en ik kan nu al niet meer zonder.
De afgelopen dagen bracht de mobiele airco de temperatuur op onze slaapkamers van 26 graden naar 19. Zo lekker! Vooral de babykamer wordt erg snel warm maar met de airco blijft ie heerlijk koel en kan mijn kindje goed slapen.
Wij hebben de Eurom Coolperfect 120 Wifi, en we kunnen hem bedienen met de telefoon. Wat mij betreft elke euro waard.

1 like

Zet je hem in de nacht uit? En hoeveel herrie maakt de airco ?

Ik stel meestal een timer in van 1 of 2 uur, dan slaap ik zeker.
Het maakt het geluid van een wasmachine, qua volume. Voor mij geen probleem, het is een monotoon geluid en ik kan daar door heen slapen. Ik kan me voorstellen dat het voor sommigen een belemmering kan zijn, maar wellicht zijn oordopjes dan een optie.
Ik heb liever lawaai dan hitte dus ik vind het helemaal prima. :blush:

Wat wel belangrijk is: bij een echte airco moet je een goede afvoer naar buiten hebben. Er zit een slang bijgeleverd maar die moet dus ergens naar buiten hangen. Als je ramen hebt die niet open kunnen (zoals ik bij mijn eerste appartement) dan is dat dus wel een probleem.

1 like

Ik heb precies hetzelfde. Ben in ieder geval al blij dat het al juni is nu het warme weer begint en inderdaad niet pas april.

1 like

@supermercado Dat laatste!
Het ding heeft rolletjes dus je schuift hem zo een eindje opzij.
Ongeveer een uur voor mijn kindje gaat slapen zet ik het ding aan en rol ik hem voor haar deuropening (verder gaat niet vanwege de lengte van de afvoerslang). Tegen de tijd dat ze dan naar bed gaat is het lekker koel. Als ze in de avond eenmaal op bed ligt, rol ik de airco voor de deuropening van onze slaapkamer (tegenover die van haar) en als wij dan gaan slapen is onze slaapkamer koel. Ik vind het ding te duur om er twee of meer te kopen, maar op deze manier gaat het prima.

Hij is ook echt te zwaar om te versjouwen naar beneden, dus beneden hebben we geen airco, maar onze woonkamer blijft lang koel gelukkig. Daar was het gisteren 23 graden en vandaag 22.

@Ohappyday Ik begrijp je probleem, als het buiten loeiheet is en een raam staat half open, dan komt er weer warme lucht binnen.
Mijn man heeft daar iets op verzonnen, hij heeft de binnenmaten van het raam genomen, een dikke houten plaat op maat gemaakt, en daar een gat in gemaakt met de diameter van de slang. Hij heeft de plaat hout in het raamkozijn bevestigd en de slang op het gat vastgemaakt.
Zo voeren we de warme lucht af zonder dat er warme lucht van buiten binnenkomt.

Hij heeft dit als voorbeeld gebruikt:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1707327 (zie de post van Deathchant van 23 juli 2016, dat is niet mijn man trouwens maar de uitvoering is vrijwel exact hetzelfde als bij ons).

Heb je geen ‘help mijn man is klusser’-kandidaat in je huis wonen zoals ik :speak_no_evil:, dan zijn er ook makkelijkere oplossingen te koop, Google dan op ‘airco raamafdichting’. Dat isoleert wat minder goed dan een houten plaat maar het is wel veel beter dan een half open raam.

De airco is voor mij nu al de aanschaf van het jaar en ik geniet er zo van.
Vorig jaar was ik hoogzwanger toen het dik in de 30 graden was, en ik kon nachtenlang niet slapen vanwege de warmte. Het was bijna niet vol te houden.
Als ik toen dit ding had gehad, waren die warme dagen veel draaglijker geweest.

3 likes

Wij hebben ook een airco, maar dan een vaste. Zo superblij mee. Hij maakt amper geluid, en doet het heel goed. Wij slapen nog steeds gewoon onder het dekbed. Hij hangt op onze slaapkamer, maar je merkt het op de hele bovenverdieping en zelfs in de gang beneden als hij aan staat.

2 likes

Pfff kijk echt op tegen volgende week. Denk dat ik maar zoveel mogelijk binnenblijf want gelukkig is het in mijn huis nog redelijk koel.

1 like

Ik zie er ook vreselijk tegenop. 4 dagen lang (ruim) boven de 30 graden! Ben blij dat we airco hebben op kantoor.

ik ga denk ik om 06:00 werken volgende week. anders zit ik in een soort fornuis op wielen, danku connexxion

Ik moet woensdag met drie klassen op excursie naar een stadđŸ˜±
Het wordt daar 35 graden. Lekker de hele dag rondsjouwen met kinderen die helemaal leip zijn van de hitte.
Ze begonnen vandaag al: ‘mevrouw, hebt u gezien hoe heet het woensdag wordt?!’
En ik heel correct en (nep)vrolijk: ‘nou, het wordt een hartstikke leuke dag, jongens, beter dit dan dat we verregenen!’
Maar guess what: I LIED
Dit vooruitzicht komt dicht in de buurt van mijn persoonlijke hel😭

17 likes