Klaag hier over het weer

afbeelding
31 :exploding_head::dizzy_face:

2 likes

Ik wil dit niet.

5 likes

Ik ben op vakantie en hier is het slecht weer. Ik wil zon en warmte.

Wilde lekker in het zonnetje lezen maar koude wind buiten zeg, brr.

Ik wil wel ruilen!

1 like

Ik verhuis :heart_eyes_cat:

1 like

In de ochtend ramen 1 uur open laten waardoor het even tocht, hierna alle ramen en deuren dicht houden en ook gordijnen dicht doen, zodat er zo weinig mogelijk licht binnenkomt.

Het openzetten van deuren geeft het tegenovergestelde effect. Je haalt namelijk de warmte van buiten naar binnen, net zoals bij ramen die op een kier staan maar met openstaande deuren haal je nog meer warmte naar binnen. Pas in de avond doe ik de ramen en deuren weer open, om de avondkoelte binnen te laten.

ik vond het eigenlijk helemaal niet zo warm vandaag, gaat echt iets mis met mijn innerlijke thermostaat

Moet morgen tennissen, ben hier niet voor gemaakt :sob:

Overdag alles potdicht houden, deuren, ramen en gordijnen. Verduisterende gordijnen helpen ook goed.
's Nachts zo mogelijk het raam open met een ventilator ervoor, die de koelere lucht naar binnen blaast.
Zo min mogelijk apparaten gebruiken (iets als een tv zorgt ook voor warmte).

Maar zelfs als je heel hard je best doet ligt het ook aan hoe je woont.
Ik heb ooit een appartement gehad met heel veel ramen die niet open konden en de zon brandde de hele dag op het dak. Binnen was het dus net zo warm als buiten, en als het buiten afkoelde duurde het nog heel lang voor het binnen ook was afgekoeld. Daar was gewoon weinig aan te doen.
Nu woon ik in een jaren '30 huis dat wat langer koel blijft door hoe het gebouwd is en de ligging.

Als het de bedoeling is dat je nog jaren blijft wonen in je huidige huis, zou je kunnen nadenken over een mobiele airco. Wel prijzig maar de moeite waard als je hier nog lang blijft wonen.
Wij hebben er laatst 1 gekocht voor de bovenverdieping en die heeft in de vooravond de temperatuur zo’n 6,5 graden laten zakken.

1 like

Op zich vond ik het ook meevallen. Buiten mijn werk dan, maar goed, dan vind ik 15 graden al veel :stuck_out_tongue:

ok ik ben aan het opruimen en ik ga echt doooooood van de warmte. Meteen zo benauwd ook…

Het is 11:00 en nu al 26 graden…

Ik heb het nu al warm en moet zo de zolderverdieping stofzuigen. Oké, ik zit ondertussen wel aan een warme kop thee, dus dat zal ook wel iets doen. :joy:

Mijn vriend en ik gaan zo naar de open dakendagen. Lekker weg branden

Poh het is nu al bloedheet! En er mag wel wat regen vallen eigenlijk, er is nog steeds een neerslagtekort.

Vrienden willen naar het terras, nu al spijt dat ik ja heb gezegd

Ik weet nu al dat ik vannacht onmogelijk kan slapen. Ook leuke bijkomstigheid, de kids van de nieuwe buren die met dit weer met al hun vriendjes in de voortuin (in plaats van de lekker beschutte achtertuin) hangen met hun scootertjes en muziek :disappointed:
En ik gewoon binnen moet studeren toooop

Het enige waar ik tegen opzie is dat het zo heet is op stage… monumentaal pand (dus geen airco) en we zitten op zolder

1 like