Klaag hier over het weer

Trek ‘t nu al niet meer.

Ik klaag echt weinig maar ik moet morgen buiten werken in bepaalde kleding en het wordt 34 graden. Ik doe die kleren sowieso niet aan, maar ik heb geen idee wat ik verder nog kan doen :hot_face::hot_face:

Ik nu dus ook, buiten op een open veld zonder schaduw werken. Niet te doen.

Ja jezus ik vind het eigenlijk ook niet kunnen… straks krijg je een zonnesteek ofzo?

1 like

Ja wij mogen ook geen pet/hoed of zonnebril op. Ik heb vorig jaar ook 1 dag van 11-18 gewerkt in 30+ graden daar en toen ben ik oprecht een aantal dagen ziek geweest. Mijn huid bleef gloeien en ik had knallende hoofdpijn en wazig zicht. Geen idee of dat een zonnesteek is maar kwam zeker door de zon haha.

Dat lijkt mij zwaar onverantwoord. Neemt je werk geen verantwoordelijkheid?

1 like

Maar ook echt. Mag 40 uur werken (in de zorg) deze week ook nog. En bij ons op werk is het zo snel zo benauwd.
Hoop ook echt dat ik de hitte uit mn huis er een beetje uit kan houden.
25 graden ofzo vind ik nog wel lekker, maar boven de 30 hoeft van mij echt niet zo.

1 like

Dat klinkt echt niet gezond :scream: Weet je wat de reden is dat je niet eens een pet op mag?

Zo idd @boemboem dat klinkt niet goed hoor. Hopelijk krijg je wel de mogelijkheid om verkoeling te zoeken.

Vandaag vond ik het weer prima, ondanks het feit dat ik een heetweerhater ben. Maar op een vrije zondag is het gewoon minder erg. Ben gaan lunchen met vriendinnen. We zaten in de schaduw en het waaide een klein beetje, was prima. Maar de komende dagen worden een hel vrees ik…

1 like

dit ja. zo lang ik mezelf niet in een hete, volle bus hoef te proppen en thuis gewoon kan zeesterren is het prima.

1 like

Vanmorgen een kwartier gefietst naar het station en ik kwam redelijk bezweet aan :sweat_smile:. Ik heb gister ook mijn airco geinstalleerd en ga hem vanmiddag uitproberen. Ben benieuwd

1 like

Naast dat ik wel kan genieten van dit weer is het bij ons op het werk 45+ graden (keuken). Dat is echt helemaal kut. We zitten eraan te denken om een tropenrooster in het restaurant te hanteren (vroeg aan tafel) zodat die jongens en wij in de keuken wat eerder uit die bloedhitte kunnen.

1 like

Zooo. Het is hier nu al 26 graden. Gelukkig vandaag niet werken, wel verhuisdozen inpakken :sweat_smile:. Moet dit weekend waarschijnlijk tennissen, kan ik nu al tegenop zien.

@Chicago Jeetje wat warm, succes!!

Volgens mij lijkt het toch iets minder erg dan voorspeld. Nog steeds warm, maar niet meer 36-38 graden. Geloof ook dat de officiële hittegolf dan net niet gehaald wordt. Ik vind het ook opvallend dat het snachts nog goed afkoelt! Dat geeft hoop haha

4 likes

ok ik ga verder niet meer naar voorspellingen kijken. dit plaatje geeft hoop

1 like

Vind ik ook belachelijk. Ik moet dus ook gewoon buiten werken in vooral de zon en mijn werkgever zegt alleen: drink genoeg, smeer jezelf in en draag een hoed/zonnebril (goddank mogen wij dat wel). Dat is het. Met code geel/oranje (bv als er buien komen) doen ze trouwens net zo.

@boemboem sterkte!

Ik werk bij een bedrijf dat geen airco heeft en onder een plat dak zit, en mijn huis is zo ruk geïsoleerd dat het er binnen warmer is dan buiten. Ik maak me alvast klaar voor de dood :sob::sob:

1 like

Ik liep net voorbij de Plus en toen de schuifdeuren opengingen kwam er echt koude lucht naar buiten. Dus misschien moet je met een heel uitgebreid nep boodschappenlijstje uren door de supermarkt dwalen.

Of zou de bieb goede airco hebben? Dan een boek gaan lezen in de bieb.

2 likes

Tip voor dit weer: ga naar de bios! Daar is het altijd koel!

Was gisteren zelf naar de film en had wel een sjaal mee als dekentje tegen de kou.

4 likes

Jaaaaa bios beste hittetip!! Dit was de hele reden dat ik vorige zomer Pathe Unlimitef had.

Ik zoek voor morgen nog een aircoplek voor mijzelf en mijn laptop. Bieb is wel een goede optie!

2 likes