Klaag hier over het weer

Yes dit is 10 km van mn huis! Smelt helemaal weg hier. Kut hitte!

Net klaar :joy: maar hebben koopmans verf dat schijnt een goede te zijn en volgens mij klopt dat want tis perfect gedekt. Zondag verhuizen dus moest ook echt wel gebeuren. Plafonds zijn echt van die dingen die je niet meer snel gaat doen als je er al woont

Jaa hou op hoor, pushberichten zelfs?
Nou trots op Nederland hoor, dat we dit als klein landje toch weten te bereiken!!!

3 likes

Inmiddels alweer gestegen aldus de liveblog op nu.nl

In Gilze en Rijen is de temperatuur woensdag gestegen tot 39,1 graden, meldt Weerplaza. Sinds de start van de metingen was het nooit eerder zo warm in Nederland. Het oude record uit 1944 is daarmee officieel uit de boeken. In Warnsveld werd het destijds 38,6 graden.

1 like

Omg dit heb ik nog nooit gezien hier

Maar was het vorig jaar ook niet zo warm als nu dan? Voor mijn gevoel was het toen echt nog heter, maar komt misschien omdat het weken na elkaar was.

2 likes

Luchtvochtigheid was toen veel hoger, en er stond geloof ik ook geen wind. Scheelt al veel.

1 like

Vorig jaar was de hoogst gemeten temperatuur volgens mij tussen de 36 en 37°C, dus daar gaan we nu wel overheen. Maar de hitte duurde toen inderdaad langer.

edit: ik lieg, het was toen op 26 juli ook 38°C :crazy_face:

Dit heb ik ook. Ik zie niemand zweten en bij mij loopt het zweet letterlijk over m’n voorhoofd… ik heb dik haar. Zou ook daar aan kunnen liggen maar dan nog :joy:

2 likes

Ik heb dun haar, misschien dat het daardoor ook zo snel doorweekt is :’)
Ik wil heel graag 21 graden. Geen herfst, geen winter, maar gewoon lekker blote benen kunnen hebben maar je niet kapot zweten.

6 likes

Jemig.

Ik zweet net als jij. Ik heb ook vaak dat ik het zweet gewoon langs mijn benen voel lopen, zo goor.

1 like

Nee, daar heb je helemaal gelijk in, maar dat bedoelde ik ook niet met mijn post.
Het is namelijk wel zo dat áls je al iets onder de leden hebt/je weerstand zwak is, je sneller ziek wordt als je vanuit warmte ineens in een beduidend koelere omgeving komt. Dat komt omdat in onze luchtwegen trilhaartjes zitten (cilia) die er door te bewegen continu voor zorgen dat vuiligheid en bacterieën zo snel mogelijk opgeruimd worden. Als je plotseling geconfronteerd wordt met veel koudere lucht, verminderen de bewegingen van deze trilhaartjes, waardoor je luchtwegen minder goed ‘schoongemaakt’ worden en bacterieën en virussen eerder de kans hebben om ziekte te veroorzaken in je systeem.
Het is dus niet zo dat je automatisch ziek wordt van kou, maar wel dat de kans groter is dat eventuele sluimerende verkoudheden/griepjes tot uitbarsting komen.
Vandaar dat sommige mensen erge last kunnen hebben van airco en dat het kan schelen om grote temperatuurverschillen te vermijden.

2 likes

Op kantoor is het echt heerlijk, zelfs fris. Maar de fout van de dag was eventjes naar buiten gaan in de pauze. Erna helemaal van slag, productiviteit weg, rare darmen en maag bah. Nu naar huis en in onderbroek op bed liggen denk ik haha.

samen slaan we ons er doorheen :heart:

groet iemand die in haar slip voor de ventilator ligt

13 likes

Bij mij ook :joy: Als ik werk, drupt het ook van mijn kin enzo.

Ik wilde beneden slapen (de zolder trek ik echt niet), maar krijg mijn luchtbedden niet opgeblazen :sob:

1 like

Echt smerig weer dit gewoon. Serious case of swamp ass :joy:

1 like

Ik had dit ook en nu leg ik na het rijden zo’n gare strandhanddoek over dashboard en stuur, met de witte onderkant naar boven. Als je zoiets (of een wit laken ofzo) hebt zou ik dat echt doen als ik jou was. Scheelt een stuk!

Ik vraag me af of het vanmiddag niet mogelijk was om een ei te bakken op mijn leren tas.

Ik weet nog dat ik de vorige zomer stond te janken om de hitte, maar deze zomer heb ik een kantoorbaan met airco, dus dat is wel goed te doen. Alleen de metroritjes zijn vaak een hel :persevere:

Oh en mijn huis ook, maar daar heb ik een airco voor die overuren maakt.