Klagen over het OV

Wat heb je gedaan?

1 like

Al die scholieren met 1.000 rugzakken op stoelen terwijl er al ruimtegebrek is. Opzouten ermee

3 likes

Aah toch wel. Net voordat tie vertrok riep ze dat om. Zo dom.

1 like

Zit hier een of andere vent via z’n telefoon radio te luisteren zonder oortjes in.
Ben echt fan van de stilecoupe maar heb het idee dat bij de nieuwe treinen niet meer aan de buitenkant staat aangegeven waar de stiltecoupe zit?

Mensen die een krap station gebruiken als ontmoetingsplaats :mad: Iedere keer ik moet rennen voor mijn trein staan er wel idioten rustig te keuvelen vlak voor de trap. ROT OP.

8 likes

Mensen die voor de incheckpoortjes gaan staan. Uhm pardon mag ik erbij?

5 likes

Als je aan de raamkant zit en iemand zit naast je en je moet eruit bij je halte, dan sta je op en heel veel mensen staan dan ook op en geven je de ruimte om naar de deur te gaan. MAAR er zijn ook mensen die dan blijven zitten en een kwart slag draaien, nou even serieus dat werkt toch niet. Dan moet ik langs die mensen heen en heel vaak werkt dat niet en moeten die mensen alsnog gaan staan. Pfff.

13 likes

Oh, dat is zo vervelend. En dan nog geërgerd zijn ook als m’n kont je gezicht raakt.

2 likes

Ik deed dit laatst en voelde mij achteraf echt schuldig!! Ik zat bij zo een vier zits plek, en zat aan de andere kant aan de buitenkant. Tegenover mij zat een meisje en schuin tegenover mij zat dus de man die er uit moest. Ik had verwacht dat, dat meisje op zou staan aangezien zij naast hem zat en ze deed dat niet. Het was alleen super vroeg en ik was half Aan het slapen en draaide een kwartslag om🤦🏾‍♀️

Vinden jullie dan dat de persoon naast de persoon die aan de binnenkant zit op moet staan of de persoon die schuin tegenover zit??

Oude mensen die beginnen drummen en voorsteken om op de bus te geraken. Doe rustig, hij vertrekt heus niet zonder jullie en jullie krijgen vast wel ergens een zitplaatsje

3 likes

Soms duwen ze ook echt hard

2 likes

Ja in jouw geval begrijp ik het wel hoor. Raar dat dat meisje niet opstond.

Misschien een hele stomme hoor, maar mensen die op t perron vlak voor de bankjes gaan STAAN zodat niemand er meer kan zitten. Echt je hebt een heel perron en echt precies bij die bankjes moet je dan staan??? Ga ff lekker een meter verderop sttan man.

14 likes

Stond ‘s avonds laat op een trein te wachten, trein had vertraging. Komt die aan, blaast de conducteur al op z’n fluitje voordat iedereen (waren echt niet zoveel mensen) was ingestapt. Beetje vertraging lig ik niet wakker van, maar als het aan de conducteur lag hadden we daarnaast nog wel op de volgende trein mogen wachten?? Vond dat echt heel raar. De deuren gingen al dicht maar een paar mensen blokkeerden ze om ons nog in te kunnen laten stappen (nee mag niet, maar dagg).

Mensen die op zo’n bankje op het perron met drie plekken in het midden gaan zitten en je dan raar aankijken als je er naast gaat zitten.

Oh ja, deze:

11 likes

Je kan er niet echt wat aan doen denk ik dan. Gewoon stil blijven zitten tot ik eruit moet

Werkcoupés zijn ook zo naar. Je mag mensen niet bevelen dat ze stil moeten staan. Er stappen altijd van die huishoudbeurs types in die niet weten dat ze er niet normaal mogen praten. Zodra ze horen dat dat niet de bedoeling is gaan ze hardop fluisteren en je weet gewoon dat na de eerste lachbui of vijf minuten later ze weer hardop aan het praten zijn. Sowieso zijn van die mensen die hardop fluisteren nog stommer dan mensen die zacht praten.

6 likes

Je zou an sich wel kunnen opstaan en doen alsof je eruit moet, maar gewoon achter ergens weer gaan zitten.

Fuck de handhaving in Rotterdam joh. Fuck handhaving over het algemeen. Heb 2 ov-fietsen gehuurd, ik heb de mijne een uur geleden op z’n plek gezet en m’n vriend een half uur later. Die van m’n vriend is gewoon weg? Hoe dan? En de rest van de ov-fietsen staan er gewoon nog

Dat is kut, maar wat heeft de handhaving gedaan dan denk je?