Klagen over het OV

Ik heb zo’n hekel aan mensen die hun spullen neerzetten op de stoel naast zich in de trein tijdens het spitsuur. Dan wil je daar zitten en doen ze er een half uur over om hun spullen te verplaatsen. Good God! Waarom snappen mensen niet dat dit aso is.

5 likes

Oooh en als ze je er dan ook nog arrogant bij gaan aankijken alsof jij hun plek opeist :mad:

Ik ga altijd met de trein en de tram naar therapie en dat vond ik altijd top.
Maar nu is die tramlijn veranderd dus nu moet ik met de metro naar een ander station en met een andere tram :weary: Ik hou niet van verandering!!

het regende deze ochtend heel hard, mozes zou er jaloers op zijn peins ik, maar het regenkot was helemaal niet waterdicht en nu ben ik nog steeds een verzopen kat

1 like

Wat ik altijd heel grappig vind, is dat je op een perron altijd de mensen eruit kunt pikken die als eerste de trein in willen stappen. Grote ogen, steeds in de verte kijkend of de trein er al aankomt, een strategisch plekje uitzoeken die eventueel dicht bij de deur is en dan uiteindelijk ‘meelopen’ met de trein als hij aankomt. Ik denk dan “Is die stress het echt waard om als eerste in de trein te mogen?”

4 likes

Er is een vrouw op mijn traject die qua tijden ook vaak dezelfde trein neemt, en dit is precies haar gedrag, iedere dag weer en ik vermaak me er zo mee. Je ziet ook gewoon de paniek in dr ogen als ze precies tussen 2 deuren in eindigt en de afstand niet goed heeft ingeschat. Zij rent ook altijd binnendoor van 1e klas naar 2 met zo’n trotse smile.
Blijft fascinerend

3 likes

Misschien een domme vraag maar wat is een regenkot? Ik ken kot alleen als het Vlaamse woord voor studentenkamer dus kan het ff niet plaatsen

1 like

Haha ben benieuwd of we het over dezelfde vrouw hebben, want ik schreef het naar aanleiding van haar. Of zouden er veel meer van zulke exemplaren rondlopen?

Ik denk dat hij een abri/bushokje bedoelt, wij (Zeeland) zeggen daar ook ‘buskotje’ tegen!

2 likes

Hok. Dus zon abri.

2 likes

Ik moet heel eerlijk zijn, dit doe ik ook. Maar mijn trein zit echt heel vaak helemaal stampusvol, dus vandaar🤓 maar ik ben niet gestrest als het niet lukt, maar liever wel haha

3 likes

Ja, vooral die arrogante blik en zo langzaam mogelijk de spullen verplaatsen is irritant.

OK dit is klagen maar ik moet er ook om lachen
Ik zit in de trein van Breda naar Rotterdam maar er is weer storing op de HSL dus we gaan via Dordrecht. Roept die conducteur om “we komen aan op Dordrecht volgens dienstregeling” haha nou dat lijkt me niet want dit is niet z’n normale route?? Maar ik snap wat ie bedoelt en vind het wel aandoenlijk
(bang dat er nu een ff’er in deze trein zit maar here I go)

@Phoebs ik denk dat er heeeel veel zo rondlopen haha, maar dit is Rotterdam - Eindhoven

2 likes

Haha ja ik snap het ook wel hoor. Een zitplek is ook gewoon chill. Vind het gewoon grappig om te zien altijd :stuck_out_tongue:

1 like

Ah nee dan lopen er meer rond inderdaad :stuck_out_tongue:

ja zo een afdakje? als een buskotje

1 like

Hahah ohhh dit doe ik ook. Vaak is het ook nergens voor nodig gezien de halve trein leeg is maar ik vind wachten op een perron (zeker in de winter of met een lange overstap) zo dodelijk saai dat ik iedere gelegenheid om het “spannender” te maken aanpak. Beuk trouwens geen mensen weg en dring niet voor ofzo :stuck_out_tongue:

1 like

Ben nu benieuwd welk deel. Ik hoor nooit mensen buskot zeggen, maar gewoon bushokje. Regenkot ook niet maar snapte wel dat het een bushokje was.

Hoor mensen weleens kotje zeggen voor een hutje of zo

1 like

In het oosten, tegen Noord-Brabant aan!

1 like

Grappig ben daar in de buurt wel opgegroeid. In het midden van het midden zeg maar

1 like

Ja, ik heb wel ontdekt dat het dialect per eiland heel erg kan verschillen! Mijn tante woont op Walcheren en daar hebben ze een heel andere tongval en ze gebruiken woorden die wij niet gebruiken (‘guus’ voor kinderen bijvoorbeeld).

1 like