Klagen over het OV

Zit nu in de trein en een chick zit al 5 minuten ongegeneerd in dr neus te harken. Whyyyyyyyy… doe dat lekker thuis.

Ookeeee nu zit ze het op te eten. :nauseated_face:

1 like

Vandaag uit werk was de trein extra kort in spitstijd (?) die normaal al overvol is. Dus iedereen duwen om er binnen te komen en overal vol in de paden, de helft van de mensen die stond te wachten kon er niet in. Echt fix gewoon genoeg trein, dit gebeurd echt te vaak.

Vervolgens moest ik staan in een stilte coupé, stond een man naast me te bellen. Werd een chick echt helemaal boos op hem dat ie daar niet mocht bellen. Oke, normaal ben ik het hier mee eens maar hij deed het echt zacht en er was niet eens een keuze om ergens anders heen te gaan haha. Als ie had willen doorbellen had ie niet eens een stap een andere kant op kunnen doen aangezien de trein zó vol zat. Snap zulke zeikende mensen soms echt niet.

5 likes

Volgens mij is het gewoon blinde paniek bij bejaarden en zijn ze alleen bezig met op tijd in die trein zitten. Ze snappen vaak niet goed hoe het werkt en zijn alleen met hun eigen taakje bezig: op tijd de trein in. SAMEN.

Een tijd terug zijn mijn vriend en ik ook weer van zo’n lompe actie getuige geweest. Twee ouderen met twee vouwfietsen. “Nou Henk, hopelijk gaat het lukken.” Context: zaterdagmiddag 14:00 uur, trein staat ongeveer 5 minuten stil op het station. De deuren gaan open en mensen kunnen gewoon niet uitstappen, omdat Henk en zijn vrouw met vouwfietsen vooruit naar binnen stormen. Ik moet eigenlijk weer lachen als ik aan dat beeld denk. Die mensen in de trein waren ook zo verbouwereerd. Geen gewonden gelukkig, maar zo bizar dat mensen dat blijkbaar niet overzien en dit dan hun oplossing is.

10 likes

Mijn trein heeft minstens een half uur vertraging en ik zit in Göttingen of all places. Moet naar Berlijn voor het vliegtuig. Gelukkig had ik een veel te vroege trein geboekt, dus nu iig geen stress of ik het vliegtuig wel haal :’)

Er zit nu een irritant mens naast me (andere kant van t gangpad) tegen dr telefoon te tetteren. Praat echt onnodig hard. Bloedirritant. Gaat net die man die erachter zit een of ander muziekstuk luisteren met volume maximaal. Dat was me echt ff teveel. Dus ik zeg tegen hem mag het iets zachter? Zegtie jahoor. En doet het vervolgens niet :triumph:

Geen klacht maar je had het gezicht van de lange man tegenover mij moeten zien toen hij eindelijk weer beenruimte had. Ik was net zo opgelucht trouwens. :heart_eyes:

2 likes

Huh dat ben jij dan? De man tegenover jou was blij dat de persoon tegenover hem wegging. Dan heb je 't over jezelf

1 like

Ik heb het niet goed verwoord :stuck_out_tongue:

Hij zat tegenover mij en de mensen naast ons, bij het raam moesten eruit. Toen ging hij bij het raam zitten om vervolgens uitgebreid zijn benen te strekken en te zuchten

1 like

Het.is.zo.facking.KOUDD

2 likes

Maar het hele idee erachter is toch dat als het misgaat en ze er minder snel iets aan kunnen doen vanwege gladheid/sneeuw en dus minder snel bereikbaar dat ze de ruimte hebben om het op te lossen zodat de rest van het treinverkeer gewoon door kan.

2 likes

Ja volgens mij is dat het idee erachter. Als het natuurlijk glad is of als er sneeuw is, is de trein of spoor waar een probleem is moeilijker te bereiken. Op het moment dat je dan preventief al wat treinen uit laat vallen kan je in ieder geval garanderen dat mocht er iets misgaan de rest van het treinverkeer wel kan blijven rijden. Er is dan namelijk nog genoeg tijd om de problemen op te lossen voordat ander treinverkeer hinder ondervindt.

Was het toen niet stroomstoring? Ik heb toen uren vast gestaan op Eindhoven of Tilburg en kon niet naar Utrecht door maar ook niet terug. Deels door d’r stroomstoring in verschillende steden en deels vanwege andere bijkomende omstandigheden.

11 december 2017 was toen met die hevige sneeuw toch? Toen gingen mijn lessen op school niet door omdat er geen treinen reden.

1 like

Maar is dat ook niet omdat het niet helemaal in te schatten is hoe laat het waar begint te sneeuwen. Want als ze pas beginnen met die dienstregeling als het sneeuwt is het misschien te laat. Hier sneeuwt het in ieder geval al twee uur. En sommige treinen vertrekken natuurlijk ook vanuit een punt waar eerder sneeuw ligt dan andere plekken.

1 like

Bij mij ging alles goed vandaag!!! Ben weer heelhuids thuis

Edit: hahaha oh dit is helemaal geen klacht

3 likes

Omdat ze de lijn van Amsterdam naar Vlissingen hebben gesplitst heeft de NS ook maar gelijk besloten om alle perrons te veranderen waardoor we nu 10 minuten vertraging hebben 🤷 de gesplitste rit is prima te doen met de normale indeling.

Die dag weet ik ook nog heel goed ja, toen kon ik 's morgens al niet weg komen thuis omdat er niks reed. Mijn vriend was toen iets van 4u onderweg ofzo over een reis die normaal 1,5u duurt.

1 like

De hele dag NS aan het checken of alles nog rijdt, de hele dag lijkt het prima te gaan. Totdat ik ook daadwerkelijk met de trein weer terug naar huis moet. :sob:

Het probleem was bij mij die extra stations opeens ertussen waardoor ik een kwartier moest wachten op de overstap terwijl het volgens de reisplanner gewoon normale route zou zijn en alleen een extra overstap op hetzelfde perron in Roosendaal.