Klagen over het OV

Die fiets weggehaald. En de rest laten staan. Had navraag gedaan bij de fietsenboer op het station en die zei dat ze wel vaker dat soort dingen flikten.

Net ook weer op een station verderop, komen die handhavers ineens het station binnenfietsen, spreken ze een random getinte dude aan dat ie moet oprotten van dit station want hij mag hier niet hangen. Terwijl hij gewoon met een sporttas naar binnen liep richting de treinen? Heel off topic dit maar ik snap die mensen echt niet.

What the fuck?!

Ik snap de ns echt niet. Ben ik laatst vergeten uit te checken. Dusja dag geld. Sturen ze mij een mailtje van hey we zien dat jij bent vergeten uit te checken vul ff je gegevens in dan krijg jij je geld terug.
Dus ik dat doen. Krijg ik een mail terug met nee je krijgt je geld niet terug want jij hebt gewoon uitgecheckt zien we. NOU SCHELE KIP 1. JIJ KIJKT NIET GOED. 2. ALS DAT ZO IS WAAROM STUUR JE ME DAN EEN MAIL. NOU HE HE?!?!?! KOM DAN MET JE BEK.

19 likes

Naast dat ik een hoop aan het OV zelf erg irritant vind, vind ik vooral een hoop mensen erg vervelend. Ik zit in de trein en hoor een iemand elke minuut rochelen, en een ander (of dezelfde, kan het niet zien), luistert hardop muziek. Iemand anders zit random deuntjes te fluiten

1 like

Je hebt van mij toestemming om diegene die aan het fluiten is door het raam naar buiten te gooien.

Ik haat fluitende en neuriƫnde mensen.

8 likes

Haha dankje! Een minuut na het plaatsen van het berichtje bleken het dronken Duitsers te zijn die Duitse liedjes gingen zingen. Ik vond het fluiten eigenlijk beter.

2 likes

Opstaan en ergens anders zitten volgende keer, als het niet bomvol is
Het leven is te kort om je een hele bus of treinrit te ergeren aan degene naast je + kut te zitten (ervaringsdeskundige hiero)

5 likes

Waarom schreeuwen mensen altijd zo naar elkaar in de trein

2 likes

Iemand ziet overduidelijk dat je naar de open plek toe gaat om te zitten, trekt snel een sprintje en gaat zitten op die plek. Vind dat zoooooo kinderachtig en asociaal!! Net alsof iemand snel je parkeerplek pikt

9 likes

Nog even en ik ga een mondkapje dragen in het ov. Fuck al die half zieke mensen man.

5 likes

Of voor die mensen die het s ochtends teveel moeite vinden om hun tanden te poetsen. Dan kan je die geur er ook gelijk uitfilteren

4 likes

Zelfs als ze door hun neus ademen komt er soms zoā€™n viezige walm langs. Ik snap echt niet hoe je dat zelf niet door kan hebben. Of zoā€™n net uit bed geur. Die doet het ook niet niet zo goed op mn lege maag

3 likes

Ik wil even een positieve noot toevoegen aan dit topic:

De conducteur in de trein waar ik nu in zit is goed in zijn werk. Hij spreekt in volzinnen bij het vragen van het vervoersbewijs, hij zegt tot ziens tegen uitstappende mensen en verwelkomt nieuwe passagiers. Als ik hem nog tegen kom ga ik heb bedanken voor zijn gastvrijheid.

22 likes

Ik vind het soms ook zo apart dat mensen letterlijk niks zeggen bij het checken van hun vervoersbewijs. Dat je de conducteur door de trein hoort lopen met ā€˜Goedemiddag, dankjewel, goedemiddag, dankjewel, goedemiddag, dankjewelā€™ en dat niemand iets terug zegt?! Ik vind dat heel vreemd. Ik zeg altijd gewoon goedemiddag en dankje als ze dat ding weer teruggeven.

13 likes

Serieuze vraag, waarom zeg je eigen dank je. Hij wil dat ding toch zien? Ik doe het ook hoor. Maar dan denk ik: waar bedank ik deze persoon voor :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Godnondedju ook echt niks zo irritant als mannen op het OV die denken dat alle vrouwen hen wel zien zitten.
De trein is vrij leeg dus ik dacht HOERA een ritje waarbij ik mijn benen in een hoek van meer dan 80Ā° kan rusten! Nee hoor, een of andere Casanova zit al de hele tijd te lonken vanuit de stoel over me in de vierzits. Ik zou 'm een tip willen geven dat de vieruurtjes die hij heeft ingepakt niet erg sexy zijn maar goed hij stinkt ook naar iets wat nog erger is dan muffe hond dus ik denk niet dat ie er een boodschap aan heeft. Ik twijfel of ik ergens anders zal gaan zitten.

Edit: mijn been blokkeerde de toegang tot het prullenbakje dus hij is zich ergens anders gaan zetten om daar verder zijn (individueel verpakte) chocoladewafeltjes te eten. Eindelijk. Benen zijn in comfortabele hoek van 120Ā° :heart:

4 likes

Zit tegenwoordig bijna wekelijks drie uur heen en drie uur terug in de trein dus ik heb altijd wel weer een avontuur.
Ergernis nummer ƩƩn blijft voor mij mensen die hun kop niet kunnen houden in de stiltecoupƩ. Dat je te dom bent om op het raam te kijken vind ik al een ding, maar wanneer iemand er wat van zegt en je dan nog steeds je klep niet kunt houden, krijg ik echt moordneigingen van.
Verder als ik de deur tussen de coupƩ en de instapruimte(?) open hou voor iemand en diegene geen bedankt zegt, gooi ik die deur in hun gezicht, dat kan ik echt niet laten haha.

Er zat laatst iemand naast me op zoā€™n tweezits, en hij kwam steeds dichterbij. Ik zat tegen het raam aan, en iedere keer als ik opschoof kwam ie weer dichter op me zitten. Ik krijg echt de kriebels van dat soort mensen brr

7 likes

Uit gewoonte zeg ik inderdaad dankje. Misschien omdat mn ov kaart ook gewoon weer terug gegeven wordt, haha

Ja ik zeg ook dankje omdat ze mn kaart terug geven, haha

Echt een nutteloze ergernis maar ik vind het zooooo irritant als mensen die buiten de trein staan op dat knopje om de deuren te openen drukken als ik in de trein voor die deur sta om uit te stappen. Hallo je ziet me toch staan en ik moet eruit dus het is dan toch mijn taak om op dat knopje te drukken?! Alsof ik incapabel ben. Dat kan ik heus wel dus laat me dat gewoon doen :mad:

8 likes